1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mike's Wagon STDCI. Na 132 pagina's heeft ze me verlaten...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mike, 2 jan 2011.

  1. 1. Te duur voor wat je er voor krijgt. Leuke versies met climate control etc. zijn al een stuk duurder. Ook omdat ze jonger zijn bepaal je best wat meer BPM bij invoer.
    2. Focus 2 vind ik minder mooi. Vooral het dashboard oogt erg kaal vergeleken met een Focus 1 vind ik.
    3. Ben meer fan van de techniek van een Focus 1.
    4. Lichter = goedkoper in vaste lasten.
     
  2. Focus II tdci is niet veel zwaarder dan de Focus I tdci.
    Focus II Fase I (dat lijkt de prijsklasse waar je nu naar kijkt) vind ik wat saai.
    Zeker de neus. Wil je een frisse Focus II dan zit je al aan een fase II, maar ja ook weer een stuk duurder...

    Wat betreft motor zou mij de 2.0 tdci in de Focus II mij meer bekoren dan de Focus I tdci. De Focus I weet je gewoon dat je rond de 150.000-200.000km aan een ander vliegwiel en andere verstuivers toe bent. Met die kilometerstanden hebben bij de wagons de achterste dempers zeker weten hun beste tijd wel gehad. Focus I stuurt wel scherper, en heeft ook meer kofferruimte (de wagon bedoel ik) dan de Focus II. Focus I kun je geen 3 stoeltjes naast elkaar kwijt, bij de Focus II wel. Airbag kun je bij de Focus II (met het achteraf inbouwen van de schakelaar) de passagiersairbag wel uitschakelen.

    Beide modellen hebben hun voors en tegens.
     
  3. Niet veel zwaarder is ook zwaarder.

    2.0 TDCI heeft gelukkig geen last van verstuivers en vliegwielen he? Duitse en Engelse fora staan er vol mee.

    Dempers kosten de wereld niet.

    3 stoeltjes naast elkaar is niet nodig.
    Airbag uitschakelbaar is niet nodig.

    De "voors" van een Focus 2 zijn voor mij dus niet interessant.
     
  4. De Focus II 2.0 tdci is niet dezelfde motor als uit de Mondeo MK3.
    De 2.0 tdci uit de Focus II heeft heel wat minder problemen met verstuivers en vliegwielen dan de 1.8 tdci.

    De verhalen die jij hebt gelezen zal waarschijnlijk over de 2.0 tdci van de Mondeo gaan?
     

Deel Deze Pagina