it's all good now Mr Henry tja die carbon is uit 1 vel dus 1pk erbij dan toch?? ik dacht iig dat stickertuning 1pk per sticker was toch?
Vond het geluid gister inderdaad reuze meevallen hoe je naar binnen reed. Die donkere ramen staan wel echt strak bij de zwarte ST. Nu nog achteruitrijcamera's
Ziet er netjes uit dat dak Jeroen. Wbt die uitlaat van jou. Of dat wat met je vermogen doet zul je idd volgende maand zien, maar ik hoop dat je verwachtingen niet te hoog liggen. Vrijwel alle vermogens upgrades aan de st170 ga je in het gebruik bijna niet merken. De chiptuning van b.v. bluefin ga je iets merken in de opbouw van het vermogen. Standaard zit er een dip in de opbouw van voornamelijk het koppel. Deze wordt grotendeels glad gestreken doot chiptuning en dat kun je wel merken. Als je verder echt vermogens toename wil bereiken zul je al aan een tubo of supercharcher moeten denken. De rest helpt allemaal wel wat maar valt is cijfers best tegen. Dit is mijn persoonlijke ervaring.
[MENTION=17643]turbootje[/MENTION] hij wordt iig steeds opvallender ondertussen ook weer een paar nieuwtjes Usb ingebouwd, ik werd gek van het constant kloten met de losse kabel in het dashboard kastje Een nieuw setje velgen Hier ook nog even de foto's van de dyno run deze gaf helaas 162Pk aan... vorig jaar was dit 175Pk... ondertussen bezig met de leverancier van de uitlaat, aangezien ik verwacht dat het verlies hier zit... binnenkort gaat iig de originele uitlaat er weer onder tot het budget weer is aangevuld voor een mongoose/miltek pijp 2e Run 2017 1e Run 2015! 2e Run 2017 [youtube]WePj1jmA2zU[/youtube] kortom we zijn nog steeds lekker bezig
Ik ben er eigenlijk een beetje van uitgegaan dat jij een miltek had...maar dit is dus niet het geval?
Ik vraag me af of het wel aan de uitlaat heeft gelegen. Is er niet iets anders aan je st wat gewijzigd is sinds vorige run? Misschien is er wel gewoon wat stuk? (sensor ofzo).
Een niet werkende imrc zou wel dip (of zeg maar gerust kuil) in zijn koppelkromme verklaren. Toch zou ik het raar vinden als dat het probleem zou zijn of een niet werkende sensor, ervanuitgaande dat de ecu een motorstoring zou aangeven in die gevallen. Ik ga er voor het gemak ook maar even vanuit dat als er idd een storing in de ecu zou zitten dat Jeroen dit eerst wel zou nakijken voordat hij het probleem bij de uitlaat ligt. Maar goed je kan niks uitsluiten natuurlijk.
ik heb de imrc gechecked voor zo ver dat zou kunnen, gechecked door 1 iemand de auto te laten starten en zelf gekeken of het palletje aangetrokken wordt en loslaat bij +-4500 toeren dit gebeurd dan ook gewoon, dus lijkt me dat de imrc gewoon z'n werk doet. verder zijn er geen motorstoringen of iets... wat er verder is gewijzigd sinds de laatste run : groter gasklephuis en een K&N filter, lijkt me dat ik dat toch wel kan uitsluiten? filter is gereinigd en zit niet vol oid. die uitlaat lijkt me het meest voor de hand liggende oorzaak vanwege die buis diameter, zal morgen eens de schuifmaat er over heen leggen.
Die grotere gasklep is een ernstige verdachte Ik zag toevallig op de website van scorpion dat de uitlaat die zij hebben ook slechts 2,25" is (58mm) Doorgaans gaat scorpion wel voor de beste diameter/prestatie.
Ik ben het in beide stellingen wel met Lars eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat een dergelijk klein verschil in diameter zo'n groot vermogensverlies zou opleveren. Bij een geblazen motor zou je het vermogens verlies duidelijker moeten merken bij een geknepen uitlaat maar in dit geval zou het verschil niet zou duidelijk meetbaar moeten zijn. Dat groter gasklephuis kan idd wel de boosdoener zijn. Er staat mij alleen niet meer bij of de auto nou gechipt is of niet. Het grootste probleem is denk ik de combinatie van het grotere gasklephuis en de in diameter kleinere uitlaat. Als je het heel simpel gaat bekijken zijn beide aanpassingen heel erg tegenstrijdig aan elkaar. Met het grotere gasklephuis probeer je meer lucht in de motor te krijgen (betere flow) En met de kleinere uitlaat zorg je ervoor dat de motor minder lucht eruit kan persen ( slechtere flow) Mijns inziens kun je dus 2 dingen doen. 1 is orginele gasklephuis terug plaatsen 2 grotere uitlaat plaatsen. Optie 1 is de makkelijkste om te proberen om te kijken of hij weer wat beter oppakt. Helaas is het verschil in vermogen dermate klein dat je weer een dynorun zal moeten doen om te kijken of de auto idd weer beter presteerd. Of je zal sprintjes moeten timen maar dat is minder nauwkeurig.
Ik ben ook bezig met een uitlaat, en heb voor de gein de verkoper waar Jeroen de uitlaat heeft besteld ook gevraagd naar de diameter van de buis. Deze is slechts 2 inch... Een mongoose uitlaat heeft bijvoorbeeld ook al 2.25 inch. http://mongooseexhausts.com/shop/focus-mk1-st170-cat-back-system/