1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus (2009) Hikt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Remykruijssen, 23 feb 2010.

  1. Hallo iedereen,

    als ik in de auto:ford::focus: stap en hem start en weg rij.
    maar hij begint dan te hikken (net of je je rem aantikt.)
    en als ik dan het gas aan tik om bijvoorbeeld een auto in te halen dan houd hij is net als bij een automaat met kick down alleen duurt dit 2 a 3 sec voor dat de auto reageert.

    ik ben nu al 5 keer terug geweest bij de dealer.
    die hebben alle sensoren vervangen.
    alle filters vervangen
    en de leidingen vervangen
    en ook een stukje tussen de koppeling en de cruise control ze verzekerde mij dat het nu niet meer voor zou moeten komen. maar helaas hij doet het nu nog erger een ritje van rotterdam naar den haag gebeurt die ongeveer 25 tot 30 keer en dat is best heel erg ***


    wat moet ik der aan doen.

    ze zeggen ook dat ze proef gereden hebben, maar 1,6 km vind ik niet echt proef rijden.

    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
     
  2. Bij één van mijn vorige auto's, een Fiat Bravo 1.6 benzine uit 1999, had ik soortgelijke problemen..

    Daar bleek het elke keer een kapotte benzine-injector...

    Waarvoor bij die auto de halve motor uit elkaar moet... en dat drie keer in één jaar... :S
     
  3. Naar een andere Ford-dealer gaan. Er zijn er genoeg in en om Rotterdam.

    Andere monteurs, frisse blik op het probleem. :cool:
     
  4. In postcodegebied 2661 .. zit een goede Ford garage! (toch geen reclame!?)


    Robert
     
  5. #5 kolere, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2010
    Daar koop ik nog wel is computer onderdelen, daar zit inderdaad een Ford dealer;).
     
  6. Sorry, maar dit vind ik toch altijd van die nutteloze posts!

    On-topic: Wat voor motor? Flexifuel?
     
  7. Offtopic @ antig01

    Tja.. wat is nutteloos..

    Ik gaf aan dat ik bij een andere auto exact hetzelfde probleem heb gehad... en geef meteen de oplossing die mij destijds hielp.

    Wellicht dat bij Remy hetzelfde aan de hand is, en heb ik hem hiermee iets de goede kant op geholpen?

    Niet geschoten is altijd mis toch?
     
  8. Off Topic: Informatique :D!

    On-topic: Motor is een 1.6 TDCi 109pk. (opgezocht in de posthistory van de topicstarter.)
     
  9. Sorry iedereen ik ben de laatste tijd weinig online omdat ik druk met mijn huis bezig ben maar het is idd een 1.6 TDCi 109pk (feb 2009)

    het enige wat de ford dealer doet telkens weer is de brandstof filter vervangen en ja dan doet hij het een weekend weer helemaal lekker alleen daarna begint het weer van voor af aan.

    de brandstof filter is denk ik nu al 5 keer vervangen in nog geen maand tijd.
    mijn gedachten zijn dan waarom vervangen ze hem telkens en wat is daar de oorzaak van


    ik ben ook best berijd om een stuk te rijden als ik dan weet dat ze wel verder gaan onderzoeken want hier wordt ik ook niets wijzeer van.
     
  10. ik ga in overleg met leaseplan toch bij een andere dealer buurten om te kijken met een frisse blik.

    en ik neem je raad over Robert.
    ik ga daar naartoe bellen en even kijken of ze het voor me op kunnen lossen want ik denk dat de ford dealer waar ik normaal naar toe ga veel te groot is.
    en dus geen echt onderzoek wil doen naar wat het zou kunnen zijn.


    het weekend deed de auto het helemaal goed.
    maar gisteren begon het weer dus ik ben er nog steeds niet af na dat hij 5 KEER bij de dealer geweest is.
     
  11. Ze moeten in ieder geval eens goed kijken naar vacuumslangen, turboslang etc. Kan zijn dat er ergens iets los zit of gescheurd is.
    Wat ze ook moeten doen is de auto uitlezen (liefst ook rijdend) en kijken of er iets afwijkends is te zien.
     
  12. Voor de 6de keer bij de dealer geweest.
    dit nadat hij spontaan geen snelheid meer opbouwde.
    de toeren teller liep terug en de snelheid meter liep ook terug.
    met vol gas geven.

    de auto toen langs de kant gezet uit gezet en weer aangezet toen kon ik mijn weg weer vervolgen.
    alleen durfde ik er niet meer hard mee te rijden.

    naar de dealer gebracht in bergschehoek aardige mensen deze hebben hem een paar dagen gehad en gekeken de monteur kreeg ook de hikken in de auto. alleen kon huis het niet verklaren waar het nu aan ligt.

    ik heb nu de auto weer terug met de melding erbij om terug te komen wanneer het eriger wordt.

    van FORD mag de monteur het niet verder onderzoeken. (garantie bepalingen)
    mijn leasemaatschappij die geeft ook aan rij er maar mee tot het erger wordt.

    alleen of dat ik daar zo blij mee ben weet ik niet.


    zou iemand mij kunnen vertellen wat ik hier verder aan zou kunnen doen.
    of moeten er eerst ongelukken gebeuren voor het verder onderzocht wordt?
     
  13. nutteloze opmerking maar wil hem toch kwijt :P

    WAT EEN BULLSHIT!
     
  14. Misschien heeft hij te hard gedronken... ff boertje doen :)

    Sorry kon het niet laten.
     
  15. Nutteloos of niet,

    Maar we hebben op de zaak een Ford Transit met 200pk diesel.

    Deze hikt ook en houd ook in.
    Soms lijkt het bij wegrijden of je dan vol het gas in trapt en daarna gelijk de rem.
    Soms valt het vermogen totaal weg.

    Het probleem van deze auto zit in de EGR klep welke van een dusdanig matige kwaliteit is dat hij om de 2 á 3 maanden vervangen moet worden.
    Ford heeft hier (nog) geen oplossing voor.

    Dus misschien dat ze eens naar de EGR klep kunnen kijken.

    Groetjes Ton.
     
  16. ja dat zal ik is aangeven maar mijn manager gaf me de keuze.

    als de auto te duur wordt in onderhoud dan mag ik een nieuwe uitzoeken
    of te wel naar mijn idee een vrijbrief of hem helemaal af te raggen.


    maar ja ik vind het inderdaad wel zeer matig van ford om niet verder te zoeken wat er aan de hand is.

    volgens mij moet je de klant altijd tevreden houden.
    en dan die stomme vervangingen van de brandstof filter 3 keer in nog geen 2 maanden tijd.
    dat vind ik pas raar
     
  17. #17 kolere, 9 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2010
    De egr is het denk ik niet, dit geeft eigenlijk nooit problemen bij een benzine. Al lijkt het aan het probleem aan een bepaalde reeks Volvo's waar iets in het gashuis ofzo versleten was, registreerde hoe de klep stond geloof ik.

    - Hebben ze naar de gasklep gekeken?
    - Ontsteking, bobine, bougiekabels en bougies bekeken.
    - Hele benzine toevoertraject bekeken, inclusief controle van de benzine pomp constante toevoer.
    - Duurste geval, misschien is de ECU gewoon kapot.

    Heb je ook een vraag op AMT gesteld? Zitten ook een aantal "goede" Ford monteurs.

    Heeft de dealer eigenlijk met de computer aan de auto gereden? Dan kunnen ze alle waardes controleren op het moment dat die gaat hikken, indien het gelogd wordt ook later nog. Als de auto zelfs niet meer versnelt, is er iets dusdanig niet goed dat een sensor op zijn minst een afwijkende waarde zal moeten geven.

    Ik vind het overigens een schande dat het niet wordt opgelost, zeker als een monteur ook het probleem heeft geconstateerd is het niet de zeurende klant. Stel je voor dat je prive een auto aanschaft en in de fabrieksgarantie periode wordt het probleem niet opgelost. Lijkt mij dat er dan geen klant is die dit accepteert. Ik weet niet wat de beweegredenen van Ford Nederland zijn maar dit kan gewoon niet. Heb je zelf al contact gezocht met Ford?
     
  18. dit KAN en MAG niet !!! Ieder weldenkend merk zou de wagen "ïn" moeten nemen en in dit soort gevallen naar de importeur moeten brengen. Hier zijn techneuten aanwezig die dit soort excessen kunnen onderzoeken. Ondertussen jou een gelijkwaardige vervangende auto mee moeten geven. Enne .....die bak niet terug moeten geven totdat het euvel gevonden is !!!! Zo is het onlangs nog met de wagen van een maat gegaan die terug gehaald is door Pon na allerlei problemen. Is 4 weken weggeweest maar uiteindelijk wel gerepareerd. Ford is hier wel erg nalatig en hoef je niet te pikken !
     

  19. Kolere,
    Volgens de berichten zou het moeten gaan om een diesel.
    Ontsteking, bobine,bougiekabel controleren zal dan weinig nut hebben.

     
  20. Ah oke sorry ik dacht toen ik dit topic eerder had gelezen dat het om een 1.6 benzine ging.

    - Brandstof pomp te weinig druk.
    - Slechte gas respons kan aan de EGR klep liggen. Maar niet meer kunnen versnellen lijkt mij niet. Dan zal je ondanks roetfilter wel rook moeten zien.
    - Misschien ligt het wel aan het gaspedaal zelf? Deze is digitaal dus zonder kabel.
    - Aansturing turbo niet goed (vacuüm probleem).
    - Wat ik niet lees is als de auto niet meer wil versnellen gaat er dan nog een lampje branden of is er een storingsmelding?
    - Bij een moderne diesel is het nog belangrijker dat de auto rijdend wordt uitgelezen.

    Een oom van mij heeft hetzelfde met een Peugeot gehad (1.6 hdi 109pk), hier was de computer (ecu) van kapot. Volgens mij gebruikt Ford een andere ecu, maar toch.
    Het zomaar vervangen van alle sensoren vind ik ook wel een rare methode om een auto te repareren.
    Ik vind het wel opmerkelijk dat een leasemaatschappij ermee akkoord gaat dat Ford in de garantie periode zegt: "sorry we kijken niet verder". Ik bedoel dit is pure kapitaal vernietiging terwijl de auto nog in de garantie periode zit.
     

Deel Deze Pagina