Mijn Focus (1.8 TDdi, 2000) is er ineens mee gestopt.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door PatrickJansen, 20 jun 2010.

  1. Hallo techneuten

    Al eerder gelezen in deze discussieforum maar ik probeer nog wat meer duidelijkheid te krijgen.
    Mijn Focus (1.8 TDdi, 2000) is er ineens mee gestopt. Na 100 meter is de motor uitgevallen en hierna niet meer aande praat gekregen.
    Ik dacht ook aan de brandstofpomp dus heb ik een wartel van een verstuiver los gedraaid en bij het rondraaien van de motor via de startmotor (werkt allemaal perfect) komt er gewoon diesel uit bij de wartel. Waarom slaat hij dan niet aan? :schater:
     
  2. Vaak als de brandstofpomp kapot is gaat het om de electronica op de pomp. Mechanisch is er dan niets mis met de pomp. Zo kan het voorkomen dat er wel brandstof uit de leidingen komt maar de pomp toch kapot is. Het is het verstandigste om de auto eerst door de dealer uit te laten lezen. Als de brandstofpomp kapot is zullen er ook foutcodes in het geheugen zijn opgeslagen.
     
  3. Bedankt JW,

    Nu dat ik weet dat ik hoogst waarschijnlijk een nieuwe of gereviseerde brandstofpomp moet aanscahffen ben ik geschrokken van de prijzen. Weet iemand wat ik bij een Ford dealer kwijt ben of kan ik het zelf? Is het slim een pomp op de sloop te scoren? of toch bij een reveisiebedrijf laten uit en inbouwen? Als ik het zelf doe hoe groot is de kans dat de pomp alsnog electronisch moet worden uitgelezen?

    Bij voorbaat dank
     
  4. Vraag even diverse offerten op bij de lokale ford garage en / of Bovag. Daarnaast bijv. http://www.onderdelenzoeker.nl/
    Ik weet niet hoe ervaren je bent met sleutelen maar ik heb begrepen dat een brandstofpomp vervangen en opnieuw inregelen niet echt een "doe-het-zelf" klusje is.
     
  5. Je kan het beste de auto eerst uit laten lezen. Als blijkt dat het elektronische gedeelte van de pomp kapot is zijn er bedrijven die dat kunnen repareren. Dit is vele malen goedkoper als een nieuwe pomp. De brandstofpomp vervangen is niet een klusje dat je zelf even doet. De startblokkering zit ook in de brandstofpomp en zal dan dus ook weer ingeleerd moeten worden.
     
  6. Dikke kans dat de electronica van de pomp defect is. Dit gebeurt meestal rond de 220.000KM. Kijk anders even in dit topic
     

Deel Deze Pagina