Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Als ik dit zo lees, vrees ik dat ik toch maar ga besluiten om niet bij mijn dealer te gaan, omdat deze minimaal net zo erg is, misschien ga ik alles wel zelf doen, behalve APK en de oliewissel.....
     
  2. Om nog ff terug te komen op het olie verversen waar ik eerder al over schreef dat ik daar mijn twijfels overhad.
    Ik heb ff een foto gemaakt van de olie aan de pijlstok nu mogen jullie zelf oordelen of die verse schone olie is, de foto is gemaakt bij thuiskomst, afstand garage-->huis is 1.5km, auto was btw nog loeiheet toen ik hem ophaalde....

    [​IMG]

    Ook bij het oliefilter is er geen spoor te zien van dat die los is geweest, althans dat vind ik, of je moet dat filter geheel zonder te morsen eruit kunnen krijgen, ook geen afgeveegde druppel of wat dan ook te zien.

    Wat me dus ook opviel dat ze m'n velgen niet van de auto hebben gehad, ik was namelijk, heel stom van mij, vergeten de slotbout sleutel in de auto te leggen.....mij lijkt het normaal dat je tijdens een grote beurt de wielen eraf haalt om het een te controleren qua remmen enzo.

    Ik denk, weet haastwel zeker dat dit de laatste x was dat ik bij die dealer ben geweest voor onderhoud, ik ga het zelf wel doen, alleen voor de lak inspectie zal ik er nog heen moeten maar daar blijf ik dan wel bij.

    Volgende week die bougies nog en de parkeer sensor en dan is het klaar, het gril rooster zal wel niet onder de garantie vallen dus dat gaan we dan zelf wel oplossen, helaas is niet anders.
     
  3. Bij je RS moet bij beurt jaar 3/60.000 km zeker de wielen los.

    Van Ford Etis:
    Wielen verwijderd. Remblokken en -schijven controleren op slijtage. Rubberen onderdelen controleren op slijtage - Wanneer een overmatig verlies van vloeistof optreedt, is een aparte opdracht nodig om het probleem te onderzoeken en op te lossen (vaker bij zeerintensief gebruik).
     
  4. Nou heb ik niet veel verstand van de technische kanten van de auto en van olie (alleen van frituurolie;), maar ik vind dit geen schone, nieuwe olie lijken............
     
  5. Oliefilter moet er nieuw uit zien. Die moet vervangen worden als de olie ververst word...
    De olie ziet er al beter uit dan bij mij na 10 km... Maar dat heb ik bij alle dieseltjes bij ons thuis gezien.:)
     
  6. Hier zit mijn olie filter in:

    [​IMG]

    [​IMG]

    en zo ziet er een nieuw filter eruit, zaterdag of morgenavond maar een loshalen en kijken

    [​IMG]
     
  7. K vind de oliekleur wel meevallen, maar vraag eens of je een ritje mag maken in de auto van de monteur die gereden heeft.
    Hop zo de pui binnen.

    Hoeft weinig te lekken hoor als ik dat zo zie...

    @ Martijn, waarom niet zelf olie vervangen? Als je het kan opvangen stelt dat ook niets meer voor als je de rest zelf doet.
    Dop los onder, laten lopen klaar. Even zorgen dat ie iets warm is, loopt het er makkelijker uit.
     
  8. Dat snap ik dat het bijna niet hoeft te lekken, zitten zelfs geen vette vingers op, en alles is blinkend schoon onder de kap, dat doe ik namelijk iedere keer na het wassen.
     
  9. zo'n type filter gebeuren kun je idd zonder 1 druppel te lekken wel vervangen. en qua kleur van de olie. dat is vrij normaal. Ook na net verse. pas als je elke 7500 km vervangt inclusief filter merk ja na een 2 a 3 keer te hebben vervangen dat de olie echt weer spathelder wordt. (bij een naft wagen dan :P )
     
  10. @Gijsbert: Ik vind gewoon makkelijker als ze dat doen, ik weet hoe het te doen en dergelijke maar wil niet meer zo onder die auto kruipen voor dat soort dingen.
     
  11. Ik vind de kleur van de olie ook wel meevallen.. Op het puntje lijkt het wat viezer, maar op de rest van de peilstok is het toch vrij helder..

    En nu weet ik gelijk dat je bij de C1000 boodschappen doet.. :rolleyes:
     
  12. Simon, die olie is nieuw
     
  13. waarom 10 km rijden als proefrit?
    deze dealer heeft nog niet eens de bougies op voorraad dus hoeveel :rs: en hebben hun in onderhoud?
    dat betekent dat ze net zoveel weten over het rijgedrag van een :rs: als ik (NIET DUS)
    het is puur voor het plezier dat hun met jouw auto gaan rijden.
    op de meeting zei Harry (RS MK1) ook al dat hij de dealer verboden heeft om te gaan proefrijden, simpelweg om het feit dat hun niet weten hoe zo'n auto zich hoort te gedragen, dat weet alleen de eigenaar.
    dus Simon, proefrijden verbieden bij (elke) dealer en zelf eventueel een proefrondje maken met de monteur erbij.
     
  14. Komop jongens...een dealer verebieden omdat ze niet weten hoe zo'n auto zich hoort te gedragen? Sorry, maar het is en blijft maar een auto!! Een Rs heeft dan wel een sterkere motor en een lekkerder onderstel maar zoals ik al zei...gewoon een auto hoor.

    Dat ze 10km ermee moeten rijden verbaasd me ook. Ze maken er vast en zeker misbruik van dat er zo'n leuk voertuig in de werkplaats staat.

    De bougies niet voorraad...verbaasd me ook, maar tegelijkertijd moet ik melden dat ik ook al heb meegemaakt dat mijn dealer ze niet op voorraad heeft, terwijl ze wel RSsen verkocht hebben.
     
  15. je zal wel gelijk hebben Johoo....
    de volgende keer dat we meeten mag ik vast wel een rondje knallen met jouw auto? :mrgreen:
    iemand die niet bekend is met dit soort auto's kunnen in mijn ogen ook geen objectief oordeel geven of die auto wel of niet goed rijdt.
    vinden het alleen maar geweldig om met zo'n auto te rijden en zitten mss ook nog wel met een dikke l*l achter het stuur ;)
     
  16. Bedankt alle voor jullie respons.
    @ Harry:
    Bougies en olie heb ik ruimschoots van te voren aangegeven dat die nodig zijn voor de RS, dat was allemaal niet nodig want ze hebben meerdere ST's en RS-en in onderhoud dus het was er allemaal wel.............wel toevallig nu dat ik het gevraagd heb dat het er dan op dat moment niet is.

    Waar het eigenlijk gewoon op neer komt is dat ik het vertrouwen in Cosmo Almelo geheel kwijt ben.

    De beurt is in mijn ogen niet volledig uitgevoerd en bepaalde zaken hebben dus na gelaten, wel wordt van mij verwacht het volle pond te betalen incl de 2 huurauto's.
    Het iedere keer weer trappen in mijn auto stel ik ook niet op prijs en heb ik al meerdere keren aangegeven, ze doen er dus helemaal niks mee, ff ter info, Gemiddelde verbruik was gisteren van de ''proefrit'' 35/100 :loco:

    Jullie zeggen de olie is nieuw, prima, maar dan was het blok niet volledig leeg, oftewel ff rustig warm laten draaien voordat je de olie aftapt doen ze niet. ik kan anders niet verklaren waarom die olie zoveel bruiner is dan wat ik hier in een fles heb zitten.

    Een uitgebreide inspectie van de remmen ed is niet gebeurd, althans de wielen zijn niet van de auto af geweest.

    Remvloeistof vervangen, het lijkt mij dat je dan ook de slangen leeg maakt, voor zover ik het kan bekijken zijn die er niet af geweest, of gaat dat op een andere manier?

    Enz enz

    Ik vind het gewoon te triest voor woorden dat IK eigenlijk een dag vrij moet nemen en als een kleuter juf naast ze gaan staan of ze alles wel netjes doen.

    Ik ben er klaar mee.....

    Volgende week krijg ik een nieuwe achteruitrijsensor, zal netjes gespoten moeten worden in kleur...............ik ga er maar vanuit dat het weer niet gebeurd is.
     
  17. er zit altijd nog olie in het blok en sowieso een bepaalde film laag. bovendien zit er in de olie gallerijen en de oliepomp nog olie ook al laat je m uitdruppellen tot de laatste druppel. dit zal maximaal een 0,1 a 0,2 liter zijn maar is genoeg om je verse goude olie naar lichtjes bruin te tinten.

    remvloeistof vervangen hoeven ze de slangen niet voor los te hebben gehaald. dat kan gewoon door t apparaat alleen op zuigen te zetten en wachten tot t systeem leeg is.

    dus bepaalde dingen ben ik dan niet met je eens dat je er aan twijfelt. andere dingen geef ik (zoals je weet) groot gelijk mee ;)
     
  18. Olie aan peilstok ziet er normaal uit.
    Oliefilter vervangen zonder te morsen lukt inderdaad bij die 2.5 T heel goed.. zijn vrij makkelijke filters om te vervangen.

    Ook ik haal ik de wielen niet los, helemaal niet bij een wiel van BV: een RS waarbij je met een lampje heel goed de remblokken kunt beoordelen.

    Ik vind beetje overdreven als mensen gaan zegge dat iedereen met een RS zou knallen.
    Ik ken genoeg collega's die monteur zijn bij Ford.. maar die het geen ene moer intresseerd of het een RS is of een normale 1.6 benzine. ( tis maar een auto )
    En dus ook met elke auto normaal rijden.
    En over 10 km.. tja ik zou niet eens weten hoeveel km ik zelf rij met de auto van een klant.. we hebben een vast rondje eigenlijk wat ik meestal rij.

    Succes !
     
  19. Simon, zoal ik al zei ...ben ik ook verbaasd dat als je je auto brengt voor het onderhoud dat de onderdelen die nodig zijn niet voorradig zijn. Zeker als je het van te voren hebt aangegeven.
    Ik heb het vermoeden dat de relatie tussen jullie dermate verstoord is dat de dealer ook totaal geen moeite meer doet om jou als klant binnenboord te houden.
    Slechte zaak dus.

    Let wel...(ook Gerard) trappen in een auto kan ik ook niet waarderen. Je bent zuinig met de spullen van een ander!!

    Remvloeistof vervangen, met alleen het vaatje leeg zuigen? hmmm...geniet ook niet mijn voorkeur.

    De olie, zoals al eerder gezegd, daar is niets mis mee. Je zxal een paar keer moeten verversen in korte tijd wil je de zaak zo zuiver kunnen zien als in het flesje. Er blijft namelijk altijd wel een bepaalde "vervuiling" achter, bv de filmlaag langs alle kanalen en in het blok. Daar zou ik me zoveel zorgen om maken.

    Bij een grote beurt verwacht ik ook dat de wielen even losgehaald worden. Is het niet alleen voor een grondige inspectie voor het remmen gedeelte, dan is het om de roestvorming van de naven/wielen op te schonen.

    Volgens mij staat het zelfs in de handleiding van Ford om bij de grote beurt de wielen los te halen.
    Met de kleine beurt is met een lampje kijken of de blokken nog goed zijn voldoende.
     
  20. @Gerard, knallen in mijn auto?..... uhmmm..nu heb ik het geluk een auto te hebben die bij rustig rijden ook al knallen laat horen. :P:badgrin::badgrin:
     

Deel Deze Pagina