Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.


  1. Hier de gevraagde foto, is nog redelijk zichtbaar ondanks de leds die branden:mrgreen:

    De rode leds branden in dit geval meer naar links waardoor het zeer goed zichtbaar is.
    Bij deur open schijn ze dus perfect naar achteren toe omdat de ledstrip op het ''schuine'' gedeelte is geplakt.

    [​IMG]
     
  2. Nuttige update simon! :thumbup:
     
  3. #2803 Sbro.nl, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2013
    Gisteren de winterslofjes weer onder de RS gelegd, gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de aanleg vlakken van de velgen te ontdoen van roest en aanslag, nadien ff lichtjes ingevet zodat de roest niet gelijk terug komt.
    De wintervelgen hebben namelijk een geheel ander aanlegvlak dan de originele RS500 velgen.
    Ook de aanlegvlakken van de velg weer netjes gemaakt, er zat nog wat roest in van de vorige keer.

    Nu liggen de velgen weer perfect onder de RS.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor de oplettende kijker: het verkleurde deel op de remschijf wat heel opvallend aan beide zijden aanwezig is, komt van ff heel goed remmen.
    Afgelopen weekend moest ik op de Duitse autobahn ff flink in de ankers vanaf 245km terug naar zo'n 130, iets met vrachtwagentje;)

    Nu rijden we de komende winterperiode voor het derde seizoen op de winterbanden, hierna nog 1 winter en dan zijn ze alle vier op denk ik.


    [​IMG]


    Na het wisselen van de zomerbanden naar de winterbanden van gisteren, was het vandaag tijd voor een klein onderhoudsbeurtje voor de RS.
    Verse olie en oliefilter erin, dat filter was ook echt nodig, was zeker net zo zwart als van een diesel auto.
    Vermoedelijk is die vorig jaar gewoon niet vervangen, zoals ik al vermoede :nocheer:


    Het filter element moest helemaal los gescheurd worden van het kunststof buisje wat er in zit en zag er net zo uit als een filter van een diesel :grote ogen:

    [​IMG]

    De RS heeft nu weer een mooi schoon oliefilter en 5.8liter verse Castrol olie speciaal voor de RS, is gewoon vloeibaar goud maar dat terzijde:mrgreen:

    Ook heb ik de wissers aan de voorkant laten vervangen, na 2.5jaar dat ik de RS heb, was nu het punt gekomen dat ze toch wel op waren helaas.

    Toen de RS op de brug stond bij de garage heb ik ook gelijk nog ff de keering van de aandrijfas bekeken, ik had hem ruim 2weken geleden ff schoon gemaakt om te kijken of die daadwerkelijk aan het lekken was.
    Kijk en oordeel zelf:

    [​IMG]

    Omdat ik toch het gevoel heb dat er meer in de RS zit dan dat die onlangs liet zien op de Dynobank bij Verhoeven heb ik weer wat verbeterde updates besteld.

    Nieuwe motorsteun:

    [​IMG]

    Een verbeterde Selenoid 3 weg klep van Elevate incl slang en bevestigings materiaal.
    De OEM versie is bijna geheel van plastic en is niet echt van topkwaliteit.

    [​IMG]

    Ook heb ik een set nieuwe turbo-intercooler slangen besteld van een degelijke kwaliteit, de huidige slangen zijn inmiddels helemaal slap en er zit bijna meer rek in dan een binnenband van een fiets:nocheer:
    Niet bevorderlijk voor een goede turbodruk en een grote kans op scheuren, dus heb ik besloten ze te vervangen.

    [​IMG]

    Tot zover weer de nieuwtjes

    Wordt weer vervolgd :mrgreen:
     
  4. #2804 Godtoh, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2013
    Mooi dat hij nu goed onderhoud heeft. Maar heb je dan enig idee waardoor het vermogen wat tegenviel? Bedoel de decat icm OEM software is al genoemd, maar het was volgens mij wel best wel wat minder dan vorig jaar (en vorig jaar was het warmer). En je hebt ook nog een ander inlaatspruitstuk geplaatst met high flow downpipe toch?
     
  5. De :rs: dus weer in de winter stand en nieuwe upgrades in het vooruitzicht. Doe je goed :thumbup:
     
  6. Staat er weer netjes bij zo op zijn koud weer pantoffels. En nog nette updates in verschied. De nieuwe zwarte buizen zullen behalve betere luchtstroom en druk ook erg mooi staan onder de kap.
     
  7. Weer lekker bezig, waar je denkt dat hij klaar is, is hij dat natuurlijk niet :lol:
     
  8. Ik had ook verwacht dat er meer in zou zitten, althans in het middengebied.
    Nu dit niet het geval was ben ik gaan zoeken naar evt problemen.
    Vandaar dat ik de slangen en de selenoid ga vervangen.
    Of de software het wel of niet het bij kan benen, ga ik later bekijken door middel van live uitlezen.
    Dan komt er denk ik wel naar boven of het de software is die hem in houdt of niet.

    Dat wordt dan de RS op zijn dak leggen, buis en slangwerk zit onder het motorblok :schater:

    Of ik plaats een motorcam:mrgreen:
     
  9. goed bezig weer Simon.
    Mooie updates in het verschied :thumbs:
     
  10. Goed bezig, met de flexibele gedeeltes!
     
  11. Groot gelijk! Zijn weer fijne spullen die je besteld hebt, Simon.
    Ik zit nog ff je "quote" met foto's van vorig jaar te bekijken, maar idd na 1,5km moet de olie niet zo zwart zijn. En dat oliefilter is idd de vorige keer niet vervangen... Lars had zo'n zelfde oliefilter in zijn Mondeo....
    Schijnbaar is het teveel moeite en te lastig om het oliefilter van een Volvo T5 te vervangen... Schandalig. Maar waar ik zelf helemaal pislink van zou worden is het feit dat de wagen loeiheet was toen je hem ophaalde.... Is niet van het netjes naar buiten rijden zeg maar.... Maar volgens mij had je daar vorig jaar al het e.e.a. over vermeld op het forum...
     
  12. Zo hadden ze m even allemaal mogen testen? Ongevraagd wel te verstaan...
    Zo ik zou net zo heet worden als de olie temp!
     
  13. Een verbeterde Selenoid 3 weg klep van Elevate

    ik weet niet precies wat dat doet maar aan het merk zou het niet liggen
     
  14. Weer helemaal top Simon:thumbs:. Krijg toch altijd weer "een heel apart gevoel van binnen" als ik jouw topic weer doorlees:kwijl:
     
  15. Het bedankt. Ik dacht dat je namelijk in het kunststof had gesneden. Nu zie je de LED's wel overduidelijk zitten.
     
  16. Mooi spul wat erin gaat, dat zal netjes gaan staan
     
  17. [MENTION=7438]Simon[/MENTION] : duhh. Hehe. Grapjas, of had je je lolbroek aan? :P zit uiteindelijk ook onder de kap heh..haha. Maar zo spik en span als het er onder jouw kap uitziet zie je die glimmende buizen straks ook wel zitten...
     
  18. @vertegenwoordigerjohan

    Nee ik maakte in dit geval geen grapje, het slangwerk komt aan deze zwarte buis en aan de intercooler uitgang en dit zit toch echt onder de auto:mrgreen:

    Geleende foto:

    [​IMG]
     
  19. De selenoid 3wegklep regelt de wastgate en de recirc valve en dus de turbodruk, een belangrijk onderdeel voor de juiste turbodruk dus.
    Kwaliteit van dit onderdeel zit wel goed, Elevate is een volvo tuner die dus veel met de T5 blokken doet.
    De inlet manifold is ook van dit merk.

    Bedankt Johan, altijd leuk om van je te horen:thumbs:
     
  20. aha, duidelijk Simon. Thnx. Daar is inderdaad weinig van te zien van bovenaf. Ik had waarschijnlijk iets anders in mijn hoofd qua slang/buis welke je wel ziet zitten.
     

Deel Deze Pagina