Vanmorgen ging het accu lampje branden, hij starte gewoon en reed verder normaal, wel ff gekeken naar de spanning volgen de BC was 11.4 volt. Vanavond weer naar huis gereden, weer dat lampje en net toen ik thuis kwam stond nog op 9.6 volt. Ruitenwissers gingen in slomo en ook de radio viel uit. Dynamo probleem denk ik zelf???
Dat is vervelend!! Kost weer een hoop centjes vermoed ik zo. Staat de auto nog thuis of al in de garage?
[MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION] Probeer wel zo snel mogelijk de accu weer bij te laden(dmv druppellader) anders kost het je ook nog een nieuwe accu! Dynamo of spannings regelaar denk ik.. of zit dat bij auto's ineen?? Kan je meten he, mits je bij je dynamo kan met een wat kleinere motor is dat goed te doen. Tja waarschijnlijk moet bij een rs het motorblok eruit.... geintuh
Auto staat hier op de oprit, was al blij dat ik dat kon halen, ik moest vanavond nog wel weg maar heb vervoer kunnen regelen gelukkig. Morgen maar eens zien of ik hem bij de garage krijg........alleen de dichtstbijzijnde wil ik niet naar toe Als die al wil starten morgen zou ik er dan redelijk veilig mee kunnen rijden denken jullie ? ik moet zo'n 5km naar de garage.
Ik heb met de mijne een startvoltage gehad van 12v en die was na 45 km 0,5v gezakt. Moet ik natuurlijk wel bij vertellen dat een diesel geen eletrische ontsteking heeft. Maar ik denk dat als je hem een poosje aan een hulp accu legt dattie wat kan laden je die 5 km ook nog wel red.
Ben überhaupt benieuwd of ie nog start met 9,6volt. Even aan de lader via de auto van Bianca is niet mogelijk?
Bianca of Herman kunnen me morgenochtend eventueel helpen met starten, vanmiddag starte die nog met zo'n 11 volt dus ie weet
Ik weet dat dit weer een heel duur geintje gaat worden, helaas zal het wel moeten worden gemaakt, je kan niet zonder hè. Ik weet niet welke monteur er aan gaat sleutelen en of ze er überhaupt verstand hebben van de RS. Ik hoop van wel, de garage waar ik hem liefst heen zou brengen is helaas hier 30km vandaan, dat durf ik toch niet echt aan in deze situatie. Ik breng hem morgen weer weg met knikkende knietjes en hopelijk gaan ze er met respect mee om, ik kan er moeilijk naast blijven zitten helaas. Oja, hij gaat NIET naar Cosmo!!!!
Kwa dynamo is een rs niet veel anders dan een normale 4 pitter lijkt mij. Gewoon zoveel mogelijk dingen uitlaten die stroom verbruiken! Blower, radio versterker met sub, lampen...
het lijkt me toch wel dat een gewone garage een dynamo kan vervangen zonder voor de rest wat te slopen? net wat Ronald al zij als je de rest van de stroomverbruikers zo veel mogelijk uitlaat moet je wel een heel eind komen lijkt mij
De RS staat bij de fordgarage in wierden, diagnose is idd kapotte dynamo, d'r komt dus een andere in, ook de riemen die nodig zijn worden vervangen. Ze zijn er gelijk aan begonnen vanmorgen. Ik was blij dat ik het rijdend heb gehaald, onderweg vielen allerlei functies uit en ging er diverse lampjes branden, stuurbekrachtiging stopte er ook mee de laatste km's, dan stuurt die echt mega zwaar. Verhaal wordt verder vervolgd......