1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn 2009 Focus stationwagon

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door 2 Fast 4 U, 1 dec 2019.

  1. Vergeet ook niet dat de koppelingscilinder daar ook op zit. Die is bij mij wel eens lek geweest.
     
  2. #102 2 Fast 4 U, 16 feb 2020
    Laatst bewerkt: 16 feb 2020
    Volgens wat Koen schreef was de vloeistof peil goed dus zullen de remblokken voor en achter nog wel goed zijn maar die ga ik controleren als de "zomer slofjes" weer erop gaan.

    Heb het filmpje van Gunson gezien dat lijkt mij een hele goede oplossing

    Dat is bekend bij mij maar kan je de koppelingshydrauliek ook met de easybleed verversen?
     
  3. Ik hou er een zaklamp achter waardoor je het niveau goed kunt zien.
    Ook zou ik de remschijven controleren bij de banden wissel.
    Je kunt de minimum dikte op internet opzoeken bv autodoc.
     
  4. Heb ik geprobeerd maar op de een of ander manier kan ik geen lamp er achter krijgen en kan dus het niveau niet zien
    Had ik al aangegeven in post #7
    Haynes ook goed? ;) minimum dikte remblokvoering voor en achter 1,5 mm,
    minimum dikte remschijven voor 23 mm achter 9 mm
     
  5. Je moet er niet per se achter schijnen om het peil te kunnen zien. Van de zijkant of bovenkant er op schijnen gaat meestal ook al.
     
  6. Renault heeft hiervoor een oplossing, daar kun je het dunne gedeelte uitdraaien, zodat het onder de paravan vandaan komt, slecht gekopieerd en beter dan zelf slecht gedaan, of in dit geval helemaal niet gedaan! Ik heb bij de eerste keer de hele paravan + beide ruitenwissers moeten demonteren, omdat ik alle 4 de zuigers moest terug drukken i.v.m. nieuw dikken remblokken en de te vele remvloeistof er uitzuigen met een pompje! Tegenwoordig heb ik er flexibel slangetje aan dat ik er tussendoor friemel en wat afzuig en dan het peil in de gaten houdt, al doende leert men zeg maar, maar blijft niet handig vind ik! Denk dat de boekhouder deze oplossing heeft aangedragen, is goedkoper in de productie en later bij het onderhoud zien ze maar hoe ze het oplossen!
     
  7. Ik doe bij het terug drukken van de remcilinder de ontluchting openen als de remvloeistof op peil is.
     
  8. Het is jammer dat er geen gekleurde remvloeistof meer is dan was het een stuk makkelijker het niveau te kunnen zien en om de remvloeistof te vernieuwen gewoon door gaan tot de kleur veranderd.......
     
  9. Dot 4 nieuw is heel licht geel als het nieuw is.
    Dat zal met de jaren steeds donkerder worden, zo donker op een gegeven moment dat als je een lampje tegen het reservour zet dan ziet het er bijna oranje uit uit

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  10. Is het mogelijk om de lampjes van de voorste mistlampen te vervangen zonder de afdekking en de lampunit uit te bouwen?
     
  11. Van welke auto?
     
  12. Ik lees in handleidingen dat je het beste je koplamp kunt verwijderen, dan kun je er zo bij.
     
  13. @ Hollender: zie onderschrift ;)

    @ Patman: Mooi, btw welke handleiding?
     
  14. Zeg je vaker, maar via mobiel is dat niet te zien :mrgreen:

    Als het een Mk4 is, iig bij een Titanium edition dmv de koplamp er uit halen. Heb bij mij beide lampen binnen 30 min vervangen, waarbij ik extreem voorzichtig was omdat alles nieuw was voor me.

    Handleiding en foto's :

    http://www.fordservicecontent.com/F...d=7234&vFilteringEnabled=False&userMarket=NLD

    [​IMG]

    [​IMG]

    Greetz Emiel
     
  15. Het gaat hier dus om een mk2.2
     
  16. Dus in het mk2 handleidingen topic :cool: en in het boekje in je auto, als die nog aanwezig is.
     
  17. @2 Fast 4 U
    Zie je hebt mk 2 facelift en de zelfde lampen zijn die ik er in heb.
    De koplampen zijn er zo uit.
    De tork schroef los en een hand zo ver als mogelijk bij stekker achterzijde onder, en je trekt ze er zo uit
     
  18. En ik kan niet weten of iemand via een mobiel naar het forum kijkt en reageert, tenzij er iets van tapatalk staat ;)

    Ik zal proberen te onthouden om erbij te vermelden om welk auto het gaat.......

    @ focus-piet: bedankt :thumbup:
     
    TWA vindt dit leuk.
  19. Ik dacht al dat ik iets gemist had.
    :think:

    Inderdaad, ik lees mee via mobiel. Geen onderschrift dus!
    :cool:
     

Deel Deze Pagina