1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

midden en achterdemper uitlaat vervangen

Discussie in 'Exterieur' gestart door Arne, 18 jan 2009.

  1. Hoi all,

    Mijn dealer heeft aangegeven dan mijn midden en achterdemper binnenkort vervangen moet worden (4 a 500 euries). Ik heb nu de kosten opgevraagd bij Rijsbergen (auto onderdelen) en dit is meer dan de helft minder (stomme uurloon :P)

    Nu vraag ik mij af:
    - kan ik dit zelf vernieuwen? (leek)
    - kan ik erbij als ik de auto op een hoge drempel rijdt?
    - moet ik nog rubbers of iets dergelijks vernieuwen? (uit jaar 2000)

    Bedankt voor jullie reacties alvast !

    Arne
     
  2. werken vanaf een drempel wordt niet wat.
    je hebt iets van een grote krik nodig waarmee je de auto een eind van de grond kan krikken. de uitlaat onder de auto uithalen is ook veel werk.
    dus ik zou het gewoon lekker in de garage laten doen waar ze een brug en het juiste gereedschap hebben

    Gr Danny
     
  3. Ja, het is zelf te doen,
    maar met de middelen die je aangeeft word het een hels karwei :roll:
     
  4. Okay, dan moeten we maar naar de dealer ;)
     
  5. in rotterdam kan je ook een brug huren per uur geloof dat dat 10 euro per uur is ;)
     
  6. waar is dat dan? :lol:
     
  7. http://www.dhzmarkos.nl/Contact.html

    Ff googlen op: DHZ garage Rotterdam :wink:
     
  8. Er zijn genoeg doe-het-zelf garage's waar je voor een niet al te hoog uurbedrag gebruik kan maken van brug+gereedschap. :)

    Een uitlaat vervangen is niet heel moeilijk, maar omdat je zelf al aangeeft dat je een leek bent kun je het beter door een garage laten doen.
     
  9. LET OP PER 1 DECEMBER 2007 OPENT HY-CARS TE ROTTERDAM EEN DOE HET ZELF GARAGE VOOR DE MONTEUR OF HOBBYIST.

    BIJ ONS HOEFT U NIET BANG TE ZIJN OM KOU TE VATTEN, BIJ ONS BRAND DE KACHEL.

    Wij verhuren hefbruggen en sleutelruimtes per uur, per dag of per week.

    We hebben diverse hefbruggen staan twee vierkolomers koni hefvermogen 3500 kg, twee tweekolomers koni hefvermogen 2500 kg en twee tweekolomers koni 3800 kg voor de wat lichte bestelwagens.


    de garage heeft een werkvloer van ruim 300m², er is een kantine en kleedruimte aanwezig.

    er is altijd wel een autotechnicus of apk keurmeester in de buurt die uw kan helpen.

    APK keuring kunt u ter plaatse laten uitvoeren omdat we in dezelfde ruimte beschikken over de mogelijkheid om zowel diesel als benzine autos apk te keuren. hoogte en breedte van het voertuig maakt allemaal niks uit voor de apk.( max. 3500 kg)


    zelf een brug of werkplek huren bespaart u een hoop geld aan u autokosten.


    bij ons is de brug huur 10 euro incl. 19% btw. per uur of een gedeelte ervan. per dag kost het 85 euro incl. 19% btw. per week of per maand is ook mogelijk. vraag naar de voorwaarden.


    U werkt altijd op eigen risico.


    minimale leeftijd is 16 jaar.


    WAAR ZITTEN WIJ :


    DHZG HY-CARS

    WILLINGESTRAAT 40

    3087 AN ROTTERDAM-ZUID (WAALHAVEN)

    TEL 010-4295011

    MOBIEL 0622326106


    WIJ HOPEN U GAUW TE MOGEN ONTVANGEN DE KOFFIE STAAT KLAAR.


    MET VRIENDELIJKE GROET,


    HY-CARS
     
  10. Je kan ook contact opnemen met onze sponsor Peter de Groot.
    Peter de Groot is gevestigd in Oud-Beijerland. (dus vlak bij jou Arne) Het is een bandenzaak maar ze vervangen o.a. ook uitlaten. In principe adverteren ze met sportuitlaten, maar ze kunnen elke uitlaat monteren die je wilt. Dus ook eventueel origineel Ford, imitatie of sportuitlaat.
    Hier de link: http://www.peterdegroot.com/uitlaten.htm
    Hun uurtarief is ook beduidend lager als bij de officiele merkdealers.
    En ze zijn ook buiten kantooruren geopend.
     
  11. Ik heb vorig jaar mijn uitlaat zelf vervangen (focus 1 fase 1 uit 1999). Ik heb een originele middendemper, einddemper en alle bevestigingsmaterialen en rubbers bij de dealer gehaald. Ik betaalde toen voor alle onderdelen €240,- (goedkoper als bij automaterialenzaak). Ik heb mijn auto op assteunen gezet en de complete uitlaat vanaf het spruitstuk er onder uit gehaald omdat het van voor tot achter een geheel was (fabrieksuitlaat). Bij mij zat er ook een gat in de katalysator dat ik heb laten dichtlassen. Ik ben met het vervangen en repareren van alles ongeveer 4 uur bezig geweest. Als je een beetje handig bent is het goed zelf te doen. Ik zou de volgende keer zeker een brug huren maar mijn uitlaat was zo slecht dat ik er eigenlijk niet meer mee wilde rijden dus ik moest eigenlijk wel met assteunen werken.
     

Deel Deze Pagina