1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Merk remschijven? (was: Kosten vervangen remschijven)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jan Lucas, 26 mrt 2010.

  1. Sorry , maar dit vind ik echt complete onzin , een lelijke oude vrouw is dus volgens jou ook per definitie slecht ??
    Er zijn genoeg kleine garages in oude panden/schuren die zeer goed werk leveren en omdat ze in oud pand zitten zijn ze veel goedkoper (vaak bekend via mond op mond reclame), liever naar zo'n garage dan naar zo'n snelweg pand waar je 120;- euro p/u betaald en je als particulier in je nek word aangekeken.

    Kromme remschijven worden vaak door de bestuurder zelf krom gereden, als je na het afremmen voor een stoplicht oid je voet stijf op het rempedaal blijft houden kan de hitte tussen de blokken en schijf niet weg en vraag je er dus om . Anders gewoon geperforeerde schijven eronder zetten.
     
  2. Je mag het onzin vinden, maar het is de realiteit, bedrijven die de boel niet
    geupdate hebben zijn per definitie niet met de tijd mee gegaan, en hebben
    dus oudere apparatuur wat niet bij de nieuwere auto's past.
    Heb het aan de lijve zelf ondervonden, ze hebben van onze vorige Renault de
    distributieriem compleet vervangen, maar daar heb je speciaal (nieuw)
    gereedschap voor nodig, en ja hoor, die hadden ze niet, resultaat dat het blok
    bijna in de soep is gedraaid.
    Uiteindelijk na 3 x langs te zijn geweest en een boze brief geschreven te hebben,
    hebben ze hem naar de dealer gebracht, de boel stond er 4 graden naast.
    En dit was dus bij een bedrijf die al sinds 1978 bestaat;)
    er zullen altijd een paar uitzonderingen op de regel zijn, maar die zijn echt
    zeldzaam aan het worden.
     
  3. Ik heb bij de dealer voor nieuwe achterremmen van mn vorige Focus (Fo1fa2) zo'n 280 euro betaald. Kon ik op wachten, was ongeveer een half uurtje.

    Groeten,

    Robert
     
  4. Je geeft zelf al het antwoord in je bericht , je mening is gebaseerd op jou eigen negatieve ervaring, maar om daarom meteen alle oude/vieze garages op de schop te gooien gaat mij wat ver ,die beunhaas had gewoon tegen jou moeten zeggen dat ze de werkzaamheden niet kunnen uitvoeren omdat ze het benodigde gereedschap niet hebben, remschijven vervangen is een wat simpeler klusje.

    (laatste bericht , beetje off-topic)
     
  5. Dat kromme schijven ontstaan doordat je je voet op de rem houdt bij het verkeerslicht lees ik op veel plekken.. maar ik schat dat ongeveer 95% (of nog meer) van de bestuurders zijn voet op de rem houdt en dat er een stuk minder (paar procent?) geconfronteerd worden met kromme schijven..

    Denk dat je dan een behoorlijk sportieve rijstijl moet hebben wil je dat gebeuren..

    Maar goed, zal een combinatie zijn van de originele ford-schijven en bovenstaand verhaal.

    Scheelt dat ik de auto gekocht heb met de kromme schijven... dus aan mij heeft het iig niet gelegen. :)

    Zal ze iig (laten) vervangen door bijv. Brembo schijven.

    En denk dat het inderdaad maar zelf vervangen wordt ipv door de dealer... scheelt toch weer een hele hoop... En de grote beurt komt er ook nog aan tegen de zomer.
     
  6. Dat geldt alleen als jeecht flink hebt geremd.
     
  7. Ja, dat lijkt mij ook...

    Anders zouden de rijlessen ook wel aangepast worden. :D
     
  8. En dan nog, geloof me dat harde remmen komt redelijk vaak voor :badgrin:, houd ik mijn voet op het rempedaal voor het verkeerslicht, stel het achterop komende verkeer gebruikt jou achterkant om te stoppen........
     
  9. Als je hem een mm indrukt gaan de remlichten ook al aan en zitten de blokken niet meer stijf tegen de schijf. Ik rijd toch flink door en in Duitsland vaak hard remmen van 160 km/h naar...., maar heb nooit kromme schijven (origineel Ford). Volgens mij kan je veel voorkomen door altijd in het achterhoofd te houden, dat waar het kan de rem wat meer pompend te gebruiken. Dan worden de schijven sowieso al veel minder warm. Moet ook zeggen dat de 16 inch lm originele velgen na een rit flink remmen erg heet worden dus die doen hun werk ook beter dan normale stalen velgen. Zo zijn er tal van oorzaken die meespelen.

    Maar hard afremmen (bijvoorbeeld een stoplicht waar je van de snelweg naar beneden op af komt rijden) en dan je rem ingedrukt houden bij stilstand is wel vragen om kromme schijven.
     
  10. Je mist duidelijk het punt. Het gaat er mij niet om dat iemand mijn remlichten ziet, maar dat ik zo min mogelijk naar voren schiet mocht er iemand achterop rijden ;)
     
  11. Zo had ik het inderdaad niet begrepen. Maar dan knal ik liever op mijn voorganger, vergroot toch een heel stuk mijn overleving kansen en de klap wordt per auto minder groot.
     

  12. Kan, maar wat nu als er geen auto voor je staat en je wordt de kruising opgedrukt :(
    Maar even zonder gekheid de remmen en de schijven kunnen echt wel wat hebben althans dat leert de ervaring :P
     
  13. Remschijven en blokken kun je makkelijk zelf vervangen, heb zelf de achterzijde vervangen daar moet je wel een speciale inbusmaat kopen meen maat 7 en als je ergens kunt lenen zo'n plattesleutel met 2 pinnetje waar je de cilinder terug draait of anders met een waterpomtang.
    Ik had betaald: 2x remschijven achter en 4x blokken achterzijde 109 euro bij Brezan en voor die inbusdop en kopervet 7 euro.
    Eerste keer duurde bij mij bijna een uur grondig schoongemaakt en ingevet anders ben je +/- 30 minuten kwijt.
     
  14. Tamer bedankt voor je uitgebreide reactie!

    Vandaag contact gehad met autopartsonline..

    zij zeiden meestal schijven te leveren van Bradi (uit de fabriek van Brembo).

    Iemand ervaring met dit merk?!
     
  15. nee, en uit de fabriek van brembo komt volgens mij alleen brembo.
    Paar goede OEM merken:

    Brembo
    TRW
    ATÉ
    Bosch

    Een k#t merk wat ze je vaak bij de Brezan/Grossier aansmeren is Hitec, dat is rotzooi!
     
  16. Hoi Anton,

    super bedankt voor je reactie! Daar kan ik zeker wat mee!

    Kan ik dus het beste even bij Brezan langs rijden en dan specifiek naar Brembo vragen...

    Tenzij anderen Bradi wellicht als heel goed kennen?!
     
  17. bradi heb ik ook nog nooit van gehoord,en net zoals antig01 zegt,koopt alsjeblieft geen Hitec rommel....das echt hoeptroep... setje brembo's bosch ofzo dan zit je meestal wel goed.
     
  18. Ik heb onder drie verschillende auto's (geen Focus) ook wel Delphi gezet, gekocht bij Brezan. Geen problemen ondervonden daarmee.

    Wel heb ik ooit (***)remblokken van Bremsa gehad, wat een piepdingen!!
     
  19. Ok, tnx!

    Schijven van brembo dus bij brezan...

    Blokken niet van Bremsa...
     
  20. #40 Jan Lucas, 31 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2010
    Reactie van Brezan:

    De kosten van de schijven (Brembo) zijn 113,80 ex de btw
    De kosten van de blokken (Delphi) zijn 57,21 ex de btw

    Lijkt me wel ok?
     

Deel Deze Pagina