1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mercury Grand Marquis aka Ford Crown Victoria.

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Das_Boot, 22 okt 2013.

  1. Hallo allemaal,

    hierbij geef ik mijn Mercury een plekje op het forum onder ''Mijn Ford''.
    Meeste zullen het model wel herkennen uit films en serie's van amerikaanse bodem, en dat klopt. dit is een rasechte amerikaan.
    Hoewel de hoofdemblemen anders doet blijken is werkelijk overal Ford Terug te vinden. trek de deur open..eerste wat je ziet op de dorpel is Ford.

    Aangezien ik dus helemaal gek ben van het merk, is het ook een beetje nostalgie wat voortleeft.
    grootouders, vader en moeder, ooms en tante. allemaal hadden ze wel een Ford. De één had een Fiesta, de ander een Escort. terwijl het ouder volk allemaal een Scorpio of Mondeo onder hun gat hadden.

    nu vond ik het wel jammer dat Ford Europa geen dikke achterwiel aangedreven auto's aanbied. en motoren groter als een V6 was niet te vinden.
    dus na lang zoeken heb ik dus EINDELIJK mijn V8 (Semi) Ford.

    hoewel plaatwerk nagenoeg deukvrij is, nergens krassen of roest is te bekennen, verdient de Mercury toch wel het één en ander aan aandacht.
    Zo laat het hemeltje hier en daar beetje los, Drempels doen een bijna 2 ton zware slagschip al helemaal geen goed. en de luchtvering die zo nu en dan kuren vertoont.

    wat wil ik dus nog gaan doen, voordat ik een +- 3500 kilometer (X2) roadtrip wil maken? genoeg.

    *Luchtvering vervangen voor Heavy Duty Suspension voor en achter.
    wat inhoud, schokbrekers en veren pakket komen in de plaats van luchtbalgen.
    *Koplampen,
    vervangen voor een later exemplaar is zo goed als onmogelijk.
    dus wil ik die vervangen moet ik ook de motorkap, zijschermen, slotplaat, front (Grill + Bezel) en bumper vervangen voor een later model marquis/Crown Vic.
    *Hemeltje,
    gezien die hier en daar loslaat demonteren en opnieuw laten overtrekken met stof, dit wil ik zelf niet doen.
    *ophanging vertoont ouderdom. kraakjes en piepjes worden bij de eerste de beste onderhoudsbeurt verholpen.
    *tellerunit,
    De digitale versie is een leuk gadget, maar niet echt handig in de praktijk.
    dus de bedoeling hiervan is deze voor een analoge versie te vervangen maar dan moet tevens een deel van het dashboard mee vervangen worden.
    om het ''nieuwe'' tellerunit te laten werken is het enkel een kwestie van zekering verplaatsen van nr 4 naar nr 7.
    het gedeelte van de boardcomputer bediening zal met een ander cover waar ook de radio in rust vervangen moeten worden voor een BC vrije exemplaar.
    *voordat de bijna 7000 kilometer lange trip (heen + terug) gaat beginnen krijgt de marquis nog 4 nieuwe banden, en een grote beurt zoals het volledig vervangen van de koelvloeistof.
    Daarover zometeen meer.

    De Marquis.
    bij de voorstelronde heb ik jullie kennis laten maken met de broertje van de Crown Victoria.
    hierbij dan nogmaals om deze topic wat beeld te geven voor diegene die hem nog niet kennen.

    het is dus een Old School Full-Size Sedan. Achterwiel aandrijving, grote V8 onder de kap die tot op heden nog steeds gebruikt worden bij o.a de F150, Mustang, en diverse Lincoln Broertjes.
    daarbij heeft de auto plaats voor 6 personen doordat de middenconsole gewoon een lange bank is.
    Old School stuurkolom bediening voor de automaat en voorzien van diverse luxe gadgets.

    de marquis anno 2013
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    over de luchtveren.
    dit zijn eigenlijk soort Balgen die wij kennen van vrachtwagens.
    hoewel het bijna nooit voorkomt, ze kunnen wel eens klappen, met dit als gevolg.
    [​IMG]

    over de Road-Trip.
    komende jaar (2014) ben ik van plan om jawel in mijn eentje naar noorwegen te gaan. en dan niet alleen stukje landinwaarts. nee helemaal bovenin.
    de route alleen tot aan de bestemming is een kleine 3500 kilometer. hoewel het iets meer kan worden want het oog wil ook wat. dus nu doen we iets met de auto waarvoor hij gemaakt is....kilometer vreten:rock:

    de route
    [​IMG]

    begin Road-Trip begint in Mei/Juni.
    dus nog aardig werk en modificatie's voor de boeg:dance:

    Groet, Bas
     
  2. Leuk stukje voor en over de auto:thumbs:
    Ook een leuke trip voor de boeg! Staatsloterij gewonnen? Moet haast wel met een amerikaanse V8:P
     
  3. was het maar waar:(
    dan was alles al gedaan wat ik wilde en was al lang vertrokken:lol:

    maar ik ga dan ook nooit naar de kroeg, de één houd van stappen, ik van reizen met de EIGEN auto :mrgreen:
     
  4. Klopt helemaal. Hier nog zo 1!
     
  5. Erg mooie route, zelf zijn we ook in 2011 naar de Noordkaap gereden.
    Uit en thuis zo'n 8000 km verder (heen via Zweden, Finland en terug via Noorwegen).

    Succes met de auto en de updates!

    Veel veilige en vooral mooie kilometers gewenst!
     
  6. Jeetje wat een auto; ik denk dat mijn Fiesta of Escort zo in de achterbak kunnen..!:lol:
     
  7. Mooie trip! Ik kan het niet betalen, want ik zit wel in de kroeg. :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina