1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mello ST 's Focus ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door mello st, 7 sep 2009.

  1. oh, ik denk dat ik niet goed heb gelezen...:frusty::frusty:.... Er staat dat je gewoon de originele afdekplaat hebt laten zitten.... sry.
    Bij de omschrijving van de filter staat dat er mogelijk meer vermogen wordt behaald, klopt dat?
     
  2. Waar had jij het filter gehaald, heb ook wel interesse
     
  3. Hij praat over een vervangingsfilter. Dan ga ik uit van de standaard ipv de S uitvoering. Deze zijn overigens ook moeilijk los verkrijgbaar.
     
  4. Hallo ,

    Sorry dat ik zo vreselijk laat reageer !

    Ik heb hem uit engeland laten komen, bij autospecialists vandaan :
    http://www.autospecialists.co.uk/KNs-57S-Performance-filter-only-upgrade-for-standard-Airbox-Product-1212.html
    [​IMG]

    Ding maakt een erg lekker geluidje, als je de auto koud start, hoor je de turbo opspoelen, beetje jet-achtig geluidje.
    Bij volgas hoor je de wastegate regelen bij volledige boost, ga je van het gas af, hoor je een woosh! .
    Speel je een beetje met het gas stationair hoor je het een beetje donderen in het vooronder.
    Met de meegeleverde dop, kun je het filter het zwijgen opleggen als je het beu bent, zit er in een paar seconden in.
    Als je wilt weten hoe het klinkt; haal dan even het deksel van je luchtfilterbox af en start je motor en geef maar een paar keer gas.
    Met deksel erop en de kap dicht is het iets rustiger,maar je hoort het toch nog erg goed hoor !
    http://www.youtube.com/watch?v=dnQkpGnqT5Y

    Ik had de tip over het losse filter ergens hier op het forum gelezen van 1 van de RS-jongens.
     
  5. Upgrade; weg met die oranje pitten achterin :-)

    [​IMG]
     
  6. Stuk beter zo :thumbs:
     
  7. Vind ik ook !!
     
  8. Vorige week de ST terug naar de dealer gebracht vanwege een lijstje bugs :

    Knipperende dagrijverlichting L+R
    alleen in de gedimde mode ,met draaiende motor. Schijnt een update voor te zijn..

    SYNC USB
    previous/next werkt niet na het starten van de auto in usb mode. SYNC geupdate niet oke :-(.

    Rammelende achterklep
    fixed, was de kentekenhouder.

    Rammelende hitteschilden als sub aanstaat
    uitgevuld en een stuk stiller !

    Motorupdate laatste softwareversie ivm dood punt rond 2000 rpm

    Klakkende geluid bij plaatsnemen op de bestuurdersstoel
    komt linkersonder bij de elektrische bediening vandaan, opgelost. Geen idee hoe..

    Binnenkort weer terug voor de openstaande puntjes .....
     
  9. Gisteren heeft de ST een beurtje gehad, de eerste na 10000 km. Prijs viel me eigenlijk wel mee.
    - Inspectiebeurt
    - Ford SYNC update ivm de usb ellende
    - Nieuwe motorcalibratie geladen naar de PCM (geen idee waarom)
    - Slotbouten erop laten knallen.

    We kunnen er weer tegenaan !
     
  10. Die nieuwe "motorcallibratie"

    Wat bedoel je daarmee?

    Motor afstellen?
    Software update ?
    Of?
     
  11. Software update
     
  12. Dat wordt toch alleen gedaan indien daar een reden voor is en niet standaard?
     
  13. Een update bevat toch altijd bugfixes / updates of toevoeging, dus altijd reden om te updaten?
     
  14. Dat dacht ik dus ook....merk er overigens niets van :badgrin:

    Jammer dat mijn SYNC probleem nog steeds niet opgelost is....
     
  15. Had gisteren toch maar even nog naar de dealer gebeld omdat jouw ST rond dezelfde datum gebouwd is als de mijne. Volgens de dealer zijn er geen noodzakelijk updates nodig (geen campaign berichten).

    Hopelijk volgt binnenkort toch een software update maar dan niet van de dealer...;)
     
  16. @ Johan, ik zou toch eerst de ST laten updaten alvorens te chippen. Dit omdat de dealer hem anders bij een beurt zou kunnen overschrijven. Als de meest recente software erin zit, kan deze niet overschreven worden ook al is hij gechipte.
     
  17. Niet perse. Zelfde als IOS... Nieuw is ook niet altijd beter.
     

Deel Deze Pagina