Ik ben Dennis eigenaar van een focus 20i 2004..omdat het autootje nog zo netjes is en in prima staat. Wou ik wat investeren voor wat meer vermogen.. Luchtfilter.. Uitlaatsysteem etc.. Heeft iemand tips wat het beste is om te doen.. Alvast vriendelijk bedankt... Dennis
Dank je Kees.. Inderdaad ik ben nieuw hier en hoop hier veel te kunnen leren en genieten van onze fordjes..
Het beste, doorsparen en een RS kopen als je meer wil Al de euro’s dat je hierin investeert levert je niet heel veel extra op met de risico’s dat de motor, toch al wat ouder, nog sneller versleten is.
Op een atmosferisch blok is bijna altijd weinig winst te behalen, ik zou het geld in je zak houden en doorsparen voor iets anders.
Zit nog weinig km op 115000.auto verkeerd in perfecte staat van binnen en van buiten. Daarom wou ik wat liefde en aandacht er in steken...
dat snap ik wel en herken ik ook wel. Maar er is met een atmosferische motor zonder turbo echt heel weinig te winnen. Het is simpelweg niet de moeite. Enige wat daadwerkelijk zin zou hebben is inderdaad sparen voor een st of een rs.
Je zal best een paar pk kunnen winnen door het inlaat en uitlaat traject te optimaliseren maar die aantallen pk wegen niet echt op tegen de prijs verwacht ik. wil je meer dan moet de motor ook aangepast worden en dan ga je al naar een grote verbouwing en ook daarover valt te twisten of het de kosten waard zijn. Beter de auto goed behandelen en nog een paar jaar sparen krijg je voor deze misschien ook nog een enkele euro meer terug dan als je hem mishandeld.. maar alles wat je eraan veranderd levert aan het eind weinig tot niets op helaas
Ik heb een Focus II uit 2008 gehad met de 2.0i blok erin, heb daar wel wat in geïnvesteerd als leuke tijdverdrijf en tests, maar het komt erop neer dat je zo'n 15pk kunt winnen door het volgende te vervangen: - Gasklephuis van 55mm naar 60mm - K&N sport inlegfilter - Chiptuning Dan ben je zo'n €600/€700,- euro verder....was het het waard? niet echt vind ik achteraf.
OK bedankt voor de info.. Ik vind dit de overweging wel waard.. Gashuis vervangen is dat veel werk.. Sorry ik ben maar een rooky in dit gebeuren
Kan het zijn dat je motor misschien lui is? Weinig km en toch al een aardige leeftijd wil vaak zeggen dat er korte stukjes mee gereden zijn en dat de motor niet vaak boven de 3000 rpm is geweest. Ik zou adviseren om eerst een paar tanks E5 te tanken en hem eens flink op z'n staart te trappen als ie warm is. Ff een paar keer de toerenbegrenzer opzoeken. Hopelijk komt ie dan een beetje los [emoji6]
Die motor is goed los hoor heb ik al wakker gemaakt.. Ik wou vroeger graag de rally versie die heeft 145 PK.. Ik wou dus proberen dat vermogen te halen.. Met wat ik nu lees is dat mogelijk.. En mijn focus krijgt altijd al 98...moet er niet aan denken e10 er in te gooien
Nu zit ik even terug te lezen.....maar je geeft aan een Focus 2004, dus nog een Focus I fase II? of toch net een Focus II fase I? want mijn verhaal gaat over een Focus II fase II welke al standaard 145pk had, dan durf ik niet met zekerheid te zeggen dat dat ook kan op een Focus I fase II, dus houd daar nog wel even rekening mee
Sowieso toch een turbo loos blok ? Dus lastig extra pk te krijgen zonder extreme ingrepen volgens mij.
een Focus 2004, dus nog een Focus I fase II? of toch net een Focus II fase I? want mijn verhaal gaat over een Focus II fase II welke al standaard 145pk had, dan durf ik niet met zekerheid te zeggen dat dat ook kan op een Focus I fase II, dus houd daar nog wel even rekening mee. ........ Klopt is inderdaad een 1 phase 2.. Dus iemand die me kan vertellen of het met dit beestje ook kan
Jep, turbo loos, maar dat zegt niet alles tegenwoordig, ik weet niet wat die gekke Japanners bedacht hebben met het Skyactive-G blok, maar hij was zeer simpel te tunen van 120pk naar 180pk, en nu getest in de bergen......het is net een turbo blok zo vroeg als dat het koppel vrij komt.....ik ben er blij mee
Dat snap ik maar is ook wel weer een vrij recentelijk blok natuurlijk die sky activite. Toch iets anders dan een turboloos blok van een aantal jaar geleden
Tja, gooi er een andere nokkenas in met steilere nokken heb je een langere maximale opening van de kleppen dus een betere cilindervulling resultaat meer vermogen je zou kunnen beginnen met uitzoeken wat de verschillen zijn tussen de diverse motoren en dan de betere delen aan gaan schaffen en plaatsen, maar wil je het goed doen zul je het hele blok uit elkaar moeten halen en alle delen aanpassen, krukas,lagers, drijfstangen,zuigers nokkenassen noem maar op en dat gaat je bankpas misschien toch niet zo leuk vinden als ie al meewerkt.