Meedraaiende koplampen

Discussie in 'Electronica' gestart door rfknol, 10 apr 2010.

  1. je moet uit het schema de aansluitingen halen dr staat nooit een omschrijving bij van wat wat is ,dat kan je aan de hand van het schema wel uitpluizen
     
  2. #42 Dragunov, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2010
    K, maar is al goed dak de stekkers nu heb

    Bedankt hoor!

    Maar afl koplamp en gewone koplamp hebben dezelfde stekker, ook qua bedrading, er komt gewoon een extra stekker bij als je afl hebt :)
     
  3. Klein gokje van mij

    De Stekker 6 polig normaal reflector

    normaal

    +
    knipper
    stadslicht
    grootlicht
    gewoonlicht
    hoogte verstelling

    1 massa

    samen 6 draden stond ook in het topic van Frank

    AFL en xenon

    10 polig bedraad

    +
    knipper
    stadslicht
    grootlicht
    gewoonlicht


    1 massa
    extra massa xenon

    en 2 draadjes voor links en rechtsaf stelmotoren al dan niet gebruikt in de lampunit zelf.

    is 8 in totaal. wellicht dat deze ieder een eigen massa hebben



    Die 2 voor de hoogte verstelling paste er dus niet meer bij denk ik vandaar dat ze apart zijn.
     
  4. :wax: even dit topic weer oppoetsen:)

    Ik vroeg mij af of er iemand een foto zou kunnen maken van de stuurhoeksensor in een Focus 2 (bij voorkeur fase 1, maar dat zal waarschijnlijk weinig verschil maken). Of iemand moet me kunnen vertellen of die op deze foto te zien is.
    [​IMG]

    Eventueel ook de draden die erachter vandaan komen nog
    [​IMG]

    Groeten,

    Robert
     
  5. Heb je ESP dan? Anders heb je nl geen stuurhoeksensor
     
  6. In ieder geval heb ik geen knopje voor de esp. Verder heb ik tijdens de winter ook niks gemerkt van esp. Maar omdat ik wat gelezen had over 6 draden achter het stuur vandaan als je een stuurhoeksensor hebt heb ik voorzichtig hoop:)
     
  7. #47 BarryST, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2011
    Leen nou een keer een setje meedraaiende lampen en probeer ze gewoon uit;)
    Weet je het in 1 x zeker of het werkt want al heb je de sensor (lijkt mij overigens zeer onwaarschijnlijk),
    wil dat nog niet automatisch zeggen dat de bedrading er ook in zijn geheel licht;)

    Waarom zeg ik dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt? Omdat een fabriek er veel aangelegen is een auto zo goedkoop mogelijk te produceren.
    Dus "nutteloos" sensoren monteren zullen ze niet snel doen;)
    Tegenwoordig bezuinigen ze al op bouten. Kop 16 ipv 17 enz. Scheelt weer 1 mm en dat maal zoveel auto in de week.....tel uit je winst;)
     
  8. Ze moeten nog worden aangemeld/geactiveerd voor ze echt werken. Daarom zou ik graag willen weten hoe de boel eruit ziet:)
     
  9. Dat wist ik niet :oops:
     
  10. ja, en vaak ligt de bedrading er dan wel, maar de sensoren er niet;) bedrading valt kwa kosten nog mee, maar de sensoren zijn altijd duurder;)

    zou wat zijn, koop je een ambiente, en alle opties van een ghia voorbereid:mrgreen:
     
  11. Sensor zou zo'n 260 euro zijn als ik het goed heb. Vind ik iets te veel van het goede:)
     
  12. Ok, dus zelf heb ik de extra stekker niet origineel zitten

    Zijn de kleurcodes in de grote stekker dan hetzelfde als iemand die die kleine stekker wel heeft?
     
  13. Als je even een foto plaatst kunnen we het zo zien. Hoewel het misschien handiger is dat ik een foto plaats omdat kleuren niet mijn sterkste kant zijn...
    Maar de plaats van je hoogteregeling kun je ook achterhalen door even je halogeenunit open te maken en kijken waar je kabeltjes van je hoogte regeling naar toe gaan.
    Ik dacht dat het de bovenste 2 en dan links de 2e van boven.
     
  14. #54 Dragunov, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2011
    Misschien handiger ja, dat jij effen het doet ja :)

    Dinsdag komen koplampen erin, hopelijk dan ook die sproeikoppen binnen (waren nog niet mee)

    En worden de deurgreep en het slotkapje ook vervangen


    Zijn er dan drie draden, want in klein stekker heb je maar twee draden?

    Foto geleend van Remco:

    [​IMG]
     
  15. De plaats van je hoogteregeling zit dus bij die 2(?) rode draden en die zwarte. Komen dus uit het motortje.
    Als ik zo een foto heb van mijn stekker zal ik wel even kijken waar ze precies zitten.
     
  16. Yep, een rode, een bruine en een zwarte :)

    Heb al van Dark Angel pb teruggehad, dat de massa goed zou zitten en dat je eigenlijk gewoon de andere twee, om sturing voor omhoog en omlaag te hebben, moet aansluiten; dus sturing gaat via de kleine stekker en via de grote stekker krijgt de motor voor hoogteregeling zijn massa
     
  17. Rood en bruin. Goed weet ik dat ook weer:mrgreen:
    Ik wou mijn hoogteregeling ook nog even bekijken ivm de xenon units dus dat gaat goed komen.
     
  18. Dus, kijken of je de sensor heb, lampen kopen, aanmelden en klaar?
     
  19. Ik denk dat jij de sensor wel hebt, omdat je ook ESP hebt. Maar waarschijnlijk werkt het wel zo ja.
     
  20. #60 rfknol, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2011
    Ik heb de stekkers even gefotografeerd.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik heb bij handleidingen een uitleg van de aansluitingen geplaatst.
     

Deel Deze Pagina