1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maximum koppel 1.5 ecoboost automaat 182pk

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rykers, 25 feb 2021.

  1. Wie kan mij zeggen wat het maximum koppel is voor deze koppeling?
    Bij een remap door BRPerfomance gaan ze tot 320Nm.
    Is dit veilig?
     
  2. over welk model heb je het dan Jack? de MK3 of de MK4
     
  3. Ik heb het over de 1.5 ecoboost in mijn Kuga uit 2017, dus als een MK3.
     
  4. heb je de 6f35 versnellingbak of de andere powershift versnellingsbak DCT450.
    de getrag DCT450 450nm
    de getrag 6f35 350nm moet haalbaar zijn.
    De 6f35 kom je hier meer info tegen op forum waar de bak is gebruik in combinatie met de 1.5ecoboost in de mk3
    Deze heeft een koppelomvromer en geen koppeling is een echte normale automaat van 10jaar oud.

    De dct450 ziet er uit als een dubbel natte koppeling heeft. ene voor de positieve prise as en de andere voor de negatieve prise as.
    Belangrijkste is dat je weet welke er precies in zit.
     
  5. Volgens Etis is de 1.5/1.6 ECOboost in de Kuga 4x4 voorzien van de Ford 6F35 automatische transmissie. Dit is een conventionele automatische transmissie met koppelomvormer. Het maximum toelaatbaar koppel van de 6F35 transmissie is 300 lb-ft wat omgerekend neerkomt op 400 Nm.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  6. Dank je wel JW.
    Dus 320 Nm is veilig genoeg neem ik aan.
     
  7. Persoonlijk voorzie ik hierbij weinig problemen.

    Afgaande op de informatie in Etis wordt de 6F35 automatische transmissie aangestuurd door de PCM (onder andere op basis van het door de PCM berekende koppel). Dit zou mijns inziens betekenen dat bij een remap ook het stukje software dat verantwoordelijk is voor het aansturen van de transmissie moet worden geoptimaliseerd.
     
  8. Dit is nog wel een interessant stukje over de 6F serie.
    Daar wordt in geclaimd (en ook op andere plekken) dat de 6F50 (de eerste variant die toen geïntroduceerd is) ontwikkeld voor 300pk en 280 lb.ft wat ongeveer 380Nm is als ik het goed uitreken.
    Het is nogal onduidelijk wat ze als maximale belasting opgeven.

    https://web.archive.org/web/2012100...ford.com/article_display.cfm?article_id=21986

    De lockup werkt alleen in 4, 5 en 6 bij de 6F serie, ik weet niet wat het niet werken van de lockup in de lagere versnellingen nog voor invloed op het maximum koppel heeft anders dan dat er wat meer slip van de koppelomvormer zal zijn wat de olie wat verder zal opwarmen. Je hebt altijd nog je eigen rechtervoet om daar in te sturen.
     

Deel Deze Pagina