1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Magnecor bougiekabels

Discussie in 'Performance' gestart door Skype2, 24 mrt 2013.

  1. Hallo wie kan mij duidelijk vertellen welke Magnecor bougiekabels ik nodig heb voor mijn Focus 1 fase 2 1.6 benzine.
    Ik weet in ieder geval dat ik de 2de generatie bobine heb (dus die met die lange buizen), maar welke bougieuiteindes heb ik nodig.
    Ik denk dat ik de 45298 nodig heb, maar wie kan dat bevestigen.

    Deze (45494):
    http://www.ebay.nl/itm/Magnecor-KV8...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d3b1d2717

    Of deze (45298):
    http://www.ebay.nl/itm/Magnecor-KV8...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d3b1d2715
     
  2. Niemand die weet welke kabels ik nodig heb....:nocheer:
     
  3. Heb je deze bobine?
    [​IMG]
     
  4. #4 McGyver, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2013
    De bovenste is voor een 1.6 de onderste voor een 2.0.

    Wat je het beste kunt doen is een plug van de bougie afhalen en deze na meten.

    [​IMG]

    Maar als ik het zo bekijk heb je de 45494 kabels nodig.

    Edit1: >>Deze<< kabels zijn net zo duur als in jouw link, alleen zijn de verzendkosten £4 minder.
    Edit2: In NL zijn ze ook te koop: www.part-box.com/....id=13792
     
  5. Bedankt Roelard ;)
     
  6. Moet trouwens toch nog ff kwijt dat het op dit forum soms zo lachwekkend is, als je hier een taart bakt of een stukje plastic zwart spuit, dat je dan 6 pagina's aan reacties krijgt. Maar als je een gewone motorische vraag stelt die wordt bekeken door 124 mensen, en dat er maar 1 reageert......:clap:
     
    NickelB vindt dit leuk.
  7. #7 McGyver, 26 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2013
    Misschien dat het komt omdat deze vraag te technische is. :shrug:

    Ik heb er zelf een aantal weken over gedaan om uit te zoeken of de KV85 kabels van een Fiesta Mk6 1.6 ook op een Focus Mk2 1.6 passen. Niemand hier op het forum kon mij toen het antwoord geven. Uiteindelijk na mail contact met de fabriek, bleek dat deze gelijk zijn.

    Op pagina 3 van de PDF staat de hele Ford tabel.
     
  8. je hebt helemaal gelijk Paulo, maar dit is idd te technisch voor mij ;)
    maar aan de andere kant zijn er genoeg hier die de kennis wel in huis hebben.....
     
  9. Misschien omdat die magnecor kabels er niet toe doen?
    Performance krijg je er niet van op een standaard auto.
    Ze zien er leuk uit onder de motorkap; dat is zo ongeveer alles..... :schater:

    Er zullen nu vast mensen zeggen dat ze wel verschil merken :mrgreen:
    Maar dat komt waarschijnlijk omdat de oude kabels sowieso al aan vervanging toe waren :baeh:
     
  10. Als ze niet beter zijn dan de standaard kabels, zijn ze in ieder geval goedkoper.
     
  11. :schater: inderdaad 2 vliegen in 1 klap, slechter dan de gewone zijn ze niet ( heb nergens negatieve verhalen over de magnecor gehoord), en ze zijn inderdaad goedkoper.
     
  12. magnecor bougie kabels zorgen op zich niet voor vermogens winst... ze zorgen dat er stukken minder signaal ruis wordt afgeven op andere componenten t.o.v. OEM bougiekabels.... sommigen kunnen het via de radio waarnemen.... wat voor effect denk je dat dan dan kan hebben op een frequentie regelende luchtmassa meter kan hebben??? juist een storings zender waardoor haperingen kunnen voorkomen waardoor er vermogens verlies zou kunnen optreden.... en t is een leuk kleurtje EN zijn goedkoper..... dus waarom niet :P
     
  13. #13 dutchguy, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2013
    Zo'n type LMM heb ik nog nooit van gehoord in een auto :mrgreen:
    Een LMM werkt gewoon op voltage en heeft niet met frequentie (in welke vorm ook) te maken.

    Ik snap wat je bedoeld met je eerste opmerking over de "signaal ruis".
    Dit heet ook wel RFI (radio frequency interference)
    Het klopt dat Magnecor kabels EMI+RFI afgeschermd zijn. Echter dat zijn originele kabels ook, anders waren ze niet bruikbaar in personenauto's.
    Als de kabels ouder worden, dan werkt de afscherming gewoon minder goed (denk oa aan uitdroging).

    Als je je hier druk over maakt, begin dan eerst eens met het isoleren van de bobine zelf :thumbs:
    Deze zit namelijk gewoon in een dichtgegoten plastic behuizing zonder afscherming.
    Ik denk dat maar weinig mensen echte nieuwe originele kabels vergeleken hebben met bijvoorbeeld magnecor; waarom zou je dat immers doen, dat is zonde van het geld :mrgreen:

    Maar op het punt dat ze goedkoper zijn en een mooi kleurtje hebben kan ik natuurlijk weinig inbrengen :cheer:
    (al weet ik vrij zeker dat ik voor 80 euro ook een setje originele kabels haal bij de dealer, want dat heb ik vorig jaar nog gedaan)
     
  14. Als ik dit lees moet ik gelijk aan de Dakar denken en aan Tim Coronel en
    Jurgen van den Goorbergh......die buggy's vielen elke keer uit omdat de
    brandstofpomp stopte.....dit kwam dus door RFI :schater:
     
  15. Ik durf mezelf wel onder de technische mensen te plaatsen, maar ik ben toch geen vertegenwoordiger van Magnecor? Weet ik veel welke kabels jij nodig hebt..
    Ontopic ik heb ze ook omdat ze inderdaad goedkoper waren als originele. Het type bobine met die haakjes op de bougiekabels is nooit geleverd op de focus.
     
  16. Anton rustig jonguh.... Denk om je hart. :mrgreen:
     
  17. Vaak zijn 'race' kabels minder goed afgeschermd om de een of andere reden. Dus dat kan inderdaad ;)
    Kan het verhaal me ook herinneren haha
     
  18. Haha sorry zo was het niet bedoeld hoor..
     
  19. #19 Skype2, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2013

    Eerst kom je over alsof die hele Magnecor kabels jouw niet boeie, om vervolgens te zeggen dat je ze zelf ook heb :schater:
     
  20. #20 dutchguy, 29 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2013
    Edit: offtopic
     

Deel Deze Pagina