1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Luchtmassameter verwijderen

Discussie in 'Performance' gestart door Focus-Sebas, 1 aug 2008.

  1. Ik heb een filter van european-parts, die boven de radiateur geplaats moet worden.
    Bij de montage moet je de luchtmassameter achterwegen laten.
    Dit leek me niet zo prettig, voordat ik het filter wil gaan plaatsen eerst even kijken wat jullie er van vinden.
    Om te proberen heb ik even de kabel uit de LMM getrokken om te kijken wat voor verschil het maakt bij mijn huidige openluchtfilter.
    De auto rijd heel erg schokkerig. als ik het gas loslaat voel je dat heel erg.

    Wat moet ik doen? het nieuwe filter gewoon gaan plaatsen zonder de LMM en kijken of het op den duur beter wordt? of een constructie maken waarbij ik wel gewoon gebruik kan makan van de LMM?

    Wat zijn de gevolgen?
    Hoe maak ik die grote slang los die op de gasklep zit? want hier moet het filter rechtstreeks op geplaatst worden.

    Hier een foto van het nieuwe filter
    [​IMG]
     
  2. lmm moet zeker geplaatst zijn,werkt samen met ecu
     
  3. Aan de hand van je Luchtmassa meter berekent de Ecu hoeveel brandstof moet worden in gespoten. Waneer je hem weg laat zal hij waarschijnlijk op de laatste beste waarde rijden.

    Dus ja Luchtmassa meter moet gemonteerdt zijn
     
  4. Dat dacht ik zelf ook. Wordt wel lastig. bij het filter is maar 1 rubberen bocht geleverd die precies uitkomt bij de gasklep(denk ik) er is eigenlijk geen ruimte om die LMM ertussen de zetten.

    Wie weet hoe ik die slang los haal? er zit geen schroefje waarmee ik die slangklem los kan draaien ofzo.
     
  5. Klem eraf knippen en vervangen door een rvs slangenklem.
    Autostyle dealers hebben ook wel slangen, bochten etc. om eventueel wat aan te passen.
     
  6. Okee, dan gaan we de kniptang er maar in zetten.
    Hoop dat ik het netjes passend ga krijgen. Post wel een foto als hij erin zit.
     
  7. Ik heb nu een pvc bocht 90grade 7cm doorsnede gebruikt om mijn filter aan te sluiten rechtstreeks naar de luchtinlaat.
    In de bocht een rond gat gemaakt waarin ik de lmm heb geplaatst.
    Het geheel netjes afgekit.
    Als ik nu de motor start, loopt hij 5 sec netjes, daarna gaat hij trillen, en zakken de toeren helemaal in enzo. Niet mee te rijden.
    Wat zou er gebeurt kunnen zijn?

    De lmm beschadigd of moet ik in mijn buis een soort van versmalling maken die gelijk is aan de versmalling die in de originele koker van de lmm zit?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. ik denk dat je daar al een groot punt hebt! :lol:
    ik zat gelijk te denken aan een teveel aan lucht wat hij meet en die waardes op de één of andere manier wil compenseren :shock:
     
  9. Heb je wel het goede filter besteld cq gekregen want bij het oude type moet je wel degelijk je luchtmeter in tact houden. Volgens mij gaat dit nooit goed zo hij krijgt veel te veel lucht zo.
     
  10. Tja, ik weet het het ook niet.
    Dit filter komt uit engeland. speciaal voor focus 1.4 en 1.6 staat er bij.
    Ik heb hem van een forum lid overgekocht, hij vertelde dat ik hem gewoon zonder lmm moest gebruiken.
    Maar dit rijd niet prettig. de bocht is van binnen ruimer dan het stuk waar de lmm normaal zit.
    Ik ga proberen om om die bocht te versmallen van binnen, kijken of ik het dan lekker werkend ga krijgen.
    Weet iemand hoe ik de lmm kan testen of hij nog goed is?(weerstanden meten enzo?)

    Als dit niet werkt, kan ik proberen om de originele lmm in behuizing te plaatsen, en dan met een omweg een bocht maken ofzo.

    Ideeën zijn altijd welkom!
     
  11. De lmm zit nu ook precies in een bocht. Denk dat de luchtstroom dan ook niet goed door de lmm gaat. En zomaar de lmm weglaten is natuurlijk een onzinverhaal.
     

Deel Deze Pagina