Hallo mede clubleden, morgen word mijn Ford Focus wagon 1.5 ecoboost Red/Black edition, bwj 2015 getuned, van 150 naar 190 pk! Ik overweeg om er nog een Pipercross sportfilter in te zetten, heeft dit zin? Ik wil verder liever niets aan het uitlaatsysteem veranderen, graag advies!!!!! Groet Walwallie
Een vervangingsfilter van bijvoorbeeld Pipercross (K&N, Green en Simota zijn andere bekende merken) kun je gerust plaatsen. Het inademen wordt er niet slechter van. Dit soort luchtfilters kun je zelf onderhouden. Dit betekent zowel reinigen als opnieuw oliƫn.
Een sportfilter zal je geen extra vermogen opleveren, de motor zal er wel wat lekkerder door oppakken en een iets diepere grom geven. Ik heb mij auto 2 keer op de rollenbank gehad, 1 keer met standaard papierfilter, 1 keer met Pipercross filter. Nauwelijks verschil in Nm en PK.
Laat hem tunen bij Mensen in Stadskanaal, heb daar goeie ervaringen met mijn vorige wagen, Espace 3.5 V6. Heb bij hun wel navraag gedaan, was niet echt nodig was hun advies.
Het gaat mij voornamelijk om het koppel onderin, ik wil gewoon in de derde versnelling een bocht door kunnen komen, lukt nu ook wel maar gaat ten koste van mijn banden lijkt mij.
Het verschil tussen beide merken is dat K&N katoen gebruikt en Pipercross schuim gebruikt. Luchtfilters van beide fabrikanten (en ook Green en Simota) zijn af fabriek geolied.
Wat luchtfilters betreft, maakt het niet uit of je voor Pipercross of K&N kiest. K&N heeft wel wat meer keuzes voor de 1.5 en 1.6 EcoBoost: - Standaard vervangingsfilter E-2993 - Air Intake Kit 57S-4000 - Vervangingsfilter met extra opening E-9289
Rij in een niet getunede Focus mk3 waar standaard 182 pk hoort uit te komen. Op de rollenbank kwamen nog 13 verborgen paarden naar voren. Rij zelf met een Pipercross filter. Geen idee hoeveel paarden er zonder dit filter beschikbaar zijn....