1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leuke Fiesta Mk7.5 met striping voor de deur.

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Escortosis, 26 feb 2014.

  1. Het is een gefacelifte mk7 dus een mk 7.5 inderdaad. Volgens mij zijn het inderdaad dezelfde instaplijsten als van de modellen vanaf 2008. Als ik het goed heb past heel veel van de gewone mk7 alleen alles aan de voorkant is anders. sideskirts, achterspoiler, diffuser, achterbumper. Allemaal hetzelfde.
     

  2. Thanks, kan ik op zoek naar de gevraagde bling-bling.
     
  3. Nadat ik vorige week de H7 Xenon had ingebouwd bij daglicht had ik het licht niet meer bij donker gezien. Eergisteren avond toch eens gaan kijken. Wat een slecht lichtbeeld zeg!
    Twee donkere strepen die recht voor de auto door naar de horizon lopen. Ik had het vermoeden dat deze veroorzaakt werden door de draad die langs de lamp naar boven loopt.
    Even gezocht op internet en kwam op het Fiesta forum uit waar Godtoh een vergelijkbaar fenomeen had bij een Mk7 Fiesta. Ik dacht Godtoh die komt me bekend voor dus ook even hier op het Forum gezocht en daar [MENTION=1772]Godtoh[/MENTION] inderdaad ook gevonden met een zelfde post.
    Leen even zijn foto van het 'foute lichtbeeld':

    [​IMG]

    De oplossing voor de Mk7, het andersom plaatsen van de H7 Xenon lamp door het aanpassen van de adapter, kon ik niet toepassen want de Mk7.5 Fiesta heeft alleen 3 veerlippen die de lamp vasthouden.
    Dus toen maar even de stoute schoenen aangetrokken en de lampen zelf aangepast.
    Eerst voor de garage-deur het lichtbeeld afgetekend voor de bovenste lijnen om later te kunnen controleren dat ze nog steeds op dezelfde hoogte staan.

    Afgetekend:
    [​IMG]

    Dremel gebruikt:
    [​IMG]

    Lamp net voor armatuur (draad nu naar beneden):
    [​IMG]

    Xenon H7 180 graden gedraaid in koplamp:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Nadien even het lichtbeeld vergeleken met voor heen: even hoog en geen schaduwen meer op de weg. Zo hoort het!

    Een nadeel van deze oplossing is dat ik het bij een defect lamp nogmaals zal moeten doen bij de vervangers. Het aanpassen is echter max 3 minuten werk (de dremel van zolder halen en inspannen duurt nog het langst) dus dat kan een volgende keer ook wel weer.
    Ben eigenlijk wel benieuwd of meer Fiesta rijders met aftermarket Xenon hier last van hebben gehad (en het mogelijk niet zien of niet storend vinden).
     
  4. Gedurfd project! En is het beeld nu wel naar je zin?
     
  5. Aanpassen was niet echt moeilijk hoor dus zo gedurfd is het niet.
    Lichtbeeld en kleur (5000K) nu wel naar mijn zin. Belangrijker is eigenlijk dat m' n vrouw er echt blij mee is en zojuist ook haar bevestiging heeft gegeven dat het zo goed is!
     
  6. Zijn er meer die er last van hebben en nog veel meer die er zo gewoon mee rond rijden en het niet willen weten.
    Goede aanpassing, heb zelf het spul omgebouwd naar bi-xenon. Dat geeft nog zoveel meer en mooier licht.
     
  7. Mooie fiesta zo! Ik kwam vandaag een nieuwe witre tegen met zilveren striping. Kan de fiesta prima hebben vind ik! Veilige km's toegewenst
     
  8. Bi-xenon is toch alleen met een H4 fitting? Heb je dan andere koplampen geplaatst?
     
  9. Aha nu begrijp ik het zeker na het helemaal lezen van jouw topic. Vorige keer was ik bij pagina 8 blijven steken over de schaduwen.
    Maar de hele koplamp aanpassen gaat mij te ver voor onze tweede leasel (= lease + diesel). De H7 kit kan ik eenvoudig weer in originele staat terug brengen.
    Wat heb je met de originele grootlicht lampen gedaan? Zitten hier gewone H1 in als dummies?
     
  10. Nee gewoon het H1 grootlicht werkt nog gewoon. Is nodig voor het seinen. In de foto staat ook het H1 grootlicht aan, maar je merkt wel dat xenon veel feller is.
     
  11. Originele Bi-xenon in de focus I werkt op dezelfde manier: d2s xenonlamp en h1/h7 (?) groot licht. Bij seinen of grootlicht gaat de h1/h7 ook schijnen. En er schakelt een kapje weg waardoor de xenonlamp zelf ook meer licht geeft.

    @ts: ik hoop dat je reflectoren het lekker blijven vinden die aftermarketxenon....
    En hoe zit het met strooilicht? Of boeit je dat niet?
     
  12. #33 Escortosis, 6 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2014
    [MENTION=13177]Silver Baron aka marco[/MENTION] het strooilicht boeit mij wel degelijk heb er namelijk een verschrikkelijke hekel om anderen te verblinden. Heb de lampen dus ook laten controleren bij een APK station en dat was in orde.
    Natuurlijk is er verschil tussen APK waardig en gewoon goed dus bij normaal rijden 2 standen onder maximaal om anderen niet tot last te zijn.
    Strooilicht valt bij deze standaard projectorlampen van de Fiesta heel erg mee. Dus zeker niet vervelend voor de tegenliggers.

    Waarom zouden de reflectoren het niet houden? Ik heb niet de indruk dat deze Xenonlampen heter worden dan de originele H7 lampen.
    Xenon lampen verbruiken maar 35W t.o.v. H7 55W en geven toch 2 รก 3 keer meer licht dan Halogeen H7. Dan zou ik met mijn boerenverstand verwachten dat er zeker minder energie over is voor warmte.

    Vrouw blij dus ik blij en de tegenliggers hebben nog niet geseind. Dus ik denk dat mijn voorzorgen goed zijn geweest.
     
  13. Het is ook niet de warmte wat problemen geeft eerder het uv wat de lamp uitstraalt.
     
  14. Jammer genoeg mocht ik de ambient lighting niet ombouwen naar blauw net zoals ik bij de :focus3: gedaan heb. Moest gewoon UIT.

    FORD mag er zeker op blijven staan. Bij de :focus3: het econetic en Focus embleem verwijderd. Hier bij de Fiesta heb ik het niet voor het zeggen maar vind de Fiesta badge niet misstaan op het kontje. Komt waarschijnlijk ook door het speelse rode stipje in het embleem.

    We gaan het meemaken. Bij onze oude Passat variant ging het goed tot hij de deur uit ging. De :focus3: heeft ze er nu ook 20.0000 km in zitten en rijdt altijd met dimlicht. Tot op heden geen problemen.
    Mocht dat wel zo zijn dan ben ik ook wel zo fair dat hier te delen om anderen er voor te behoeden.
    Tot op heden genieten we beide van de 5000K Xenon gewoon oem wit en niet in mijn ogen Johnny blauw.
    Voor m'n Escort Mk2 zou ik het zicht technisch wel willen maar vind Xenon bij een klassieker zeker misstaan! Ik heb gelukkig deze (toen ze nog op de sloop te vinden waren) omgebouwd naar originele H4 koplampen i.p.v. de standaard Duplo bolletjes.
     

Deel Deze Pagina