Lekkende stuurpomp

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stuart, 19 mei 2015.

  1. #1 Stuart, 19 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2015
    Ik startte zondag mijn Focus 1.4 16V Trend uit 2000 en bemerkte dat het sturen wat zwaar ging, met een geluid van de stuurbekrachtiging bij het draaien van het stuur. Motorkap open en ja. ATF reservoir was helemaal leeg. Heb toen bij de DC Berkel G3 ATF gekocht en bijgevulds tot max. het geluid was meteen weg, het sturen ging meteen een stuk lichter, maar was nog niet op het gebruikelijke niveau. Ik ben net naar de garage geweest waar de auto op de brug gezet is. Een lekkende stuurpomp! De garagehouder adviseert mij om een gereserveerde pomp te kopen die hij er dan voor 8 tientjes plus olie op kan zetten.

    Het ATF oliepijl staat nu precies tussen min en max in. Ik heb hier in het Forum gelzen dat een zwetende of lekkende stuurpomp een bekende kwaal is van de Focus 1. Iemand nog tips hoe ik dit probleem het beste aan kan pakken?

    gr,

    Stuart
     
  2. Dit hebben we bij onze focus 2 ook gehad. Gewoon vernieuwen. Door een nieuwe of gereviseerde.
     
  3. hier ook een keer bij de sedan gehad bleek bij de sensor vandaan te komen...misschien nog even laten checken?
     
  4. Zwetende stuurpomp is niet erg, lekkende pomp wel.
    Maar voor €80,- heb je geen gereviseerde pomp.
    Een gereviseerde zit op zo'n €180,-
     
  5. Hij heeft welgeteld 1 minuut op de brug gestaan bij de garagehouder die heel erg haast had, maar die zei meteen dat de pomp lekte en adviseerde vervangen (maar daar verdient hij zowiezo het meeste op natuurlijk). Mij leek het ook meer op zweten dan lekken. Misschien moet ik inderdaad dan even naar een andere garagehouder toerijden die de moeite neemt om de sensor te bekijken. Wat is de richtprijs voor een sensor vervangen ongeveer?
     

Deel Deze Pagina