lekkende keerring

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ffdf, 23 okt 2011.

  1. Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik onlangs de motor van de focus "een beetje" moeten slopen om een modificatie te kunnen uitvoeren om van een huilend geluid vanuit het blok af te komen. ( http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=22277 ) .
    Omdat ik toch bezig was heb ik ook gelijk de krukas keerringen aan de bakzijde, en de kleine aan de poelie zijde vernieuwd.
    Het probleem zit nu bij de laatste, ik had er een gehaald bij de automaterialen boer ( 30-50-7 ), en deze erin gezet.
    Helaas lekken, en niet zo'n klein beetje ook.:angry::angry:

    Omdat op de originele een soort vilt zit aan de buitenzijde, dacht en hoopte ik dat het daaraan zou liggen dat de vilt er voor zorgde dat ie niet naar buiten kon komen, omdat tegen het poelie aan drukte, en zodoende niet weg kon.:(
    Helaas deze lekt ook.:twisted:
    Ik vond eigenlijk wel dat ze vrij gemakkelijk in de passing gingen.

    Zou het kunnen zijn dat de olie er langs de buitenzijde langs komt ??
    De as van de poelie waar hij op af moet sluiten is niet ingelopen of ingesleten.

    Moet er nog iets speciaals gebeuren om de keerring sluitend te krijgen en vooral dicht te houden ??:?:?:?:?
     
  2. als je 100% zeker wil zijn dat hij niet lekt moet je het volgende doen
    bestel de keerring bij ford dealer zelf
    en monteer het met speciaal gereedschap
    is een ring waarmee je hem vast zet deze draai je aan totdat hij niet verder gaat
    hierdoor zit de keerring om de juiste plek die wordt voorgeschreven
     
  3. Wat er nu in zit is afkomstig van de Ford dealer. Er zit verder niks achter om hem vast te houden. Aan de achterzijde zit de poelie er tegenaan, dus hij kan er eigenlijk niet uit.
     
  4. Probleem opgelost :
    De nieuwe keerring van Ford is dicht, de keerring afkomstig van de automaterialen boer draaide dus mee:nocheer:

    Het leek echter of er olie vanachter de krukas poelie kwam, dus die hebben we er weer uitgetrokken.:)
    Dit was echter de gemakkelijkste weg van de olie om weer naar onderen te lopen.

    Het bleek dus dat we de verkeerde soort kit gebruikt hadden :shock::neu_ugly::neu_ugly::crying:

    Bij het lossen van de boutjes uit de carterpan, viel deze er meteen onder uit, niet goed dus. Hij moet eigenlijk gewoon al goed vast blijven zitten zonder boutjes.

    Maar goed, als je niks doet, kun je ook niks verkeerd doen zullen we maar zeggen.

    Voor het bedrag wat ik anders had moeten neer tellen bij de dealer, kan ik hem nog wel een paar keer opereren denk ik zo, al is dat natuurlijk niet de bedoeling:houdoe::biertje:
     

Deel Deze Pagina