1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lekke koppakking?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Tommie, 4 sep 2020.

  1. Hier kost de universele garage gemiddeld 40 tot 50 euro per uur en die doen hun werk perfect en nooit lachten over gehad, wordt van te voren geïnformeerd over extra kosten en het is mijn overkomen dat ik gebeld werd dat de kosten lager waren als geraamd.
     
  2. Ik zou ook voor de zekerheid gaan.
     
  3. Hoezo, het zijn geen amateurs die af en toe dit soort klussen hebben, ik vindt het uurtarief van de officiële dealer je reinste oplichterij, ik kan mijn geld wel beter besteden.
    En of die monteurs bij de dealer beter geschoold zijn als die van een universele garage, wie bedenkt dit soort onzin toch.
     
  4. Wellicht omdat ze dagelijks met hun eigen producten werken? Daarvoor geschoold worden? Als jij dagelijks aan een Focus sleutelt of 1x per jaar...

    Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn he, er zijn ook universele garages die prima werk leveren. Maar daar kom je maar op een manier achter. En niet iedereen heeft een zelfde volle portemonnee. ;)

    Conclusie;

    Doen waar jeje goed bij voelt en wat bij jouw past.
     
  5. Mijn broer bracht zijn ford ook naar een ford dealer voor een kleine beurt hij rijd daar weg begint zijn motor flink lawaai te maken hadden ze de olie afgetapt maar niet meer gevult en nadat de auto terug was in de garage wilde ze er olie in doen en hem zo wegsturen.
     
  6. En geen oliedruk waarschuwings lampje? Sterk verhaal...
     
    Nieles90 vindt dit leuk.
  7. Daar let niet iedereen op.
     
  8. 3 ruggen voor een koppakking vervangen......hebben ze geen vakantiegeld gebeurt of zo.. wat een knal geld!
     
  9. @Tommie
    Je moet idd doen waar je zelf fijn bij voelt.
    Beide hebben zijn voordelen en nadelen of je universeel of dealer kiest.



    Als je universele garage betaal je soms voor meer uren. Waar dealer 2uur rekent, rekent universeel vaak een uurtje extra. Onder de streep is de totale kosten van arbeid nog steeds lager.

    @unknown
    Heb geregeld universeel garage uit de brand moeten helpen. Gemiddeld 1 per week als het niet meer is. Waar ik eigenlijk direct de oorzaak wist. Waren hun al dingen aan het vv die nooit nodig waren geweest.
    Merkervaring is soms wel handig.

    @Sloeber
    Gek maar waar, dit heb ik eerder meegemaakt.
    Met een focus 2.0 duratec. Wouw luisteren of de multiriem geluid weg was.
    Alleen vergeten dat ik nog olie in moest doen. Geen lampje is er gaan branden. Ivm nog geen minuut stationaair heeft gedraait. Olie erin gedaan en netjes 50.000km mee gereden zonder problem
     
  10. En na die 50.000 km was het over met de motor ?
     
  11. @paul vingerhoets
    Nee toen stond er 240.000 op teller. Reed nog als een zonnetje, maar kreeg mooie bod voor waardoor nieuwere auto kopen is geworden.
     
  12. Mee eens. De TS heeft helemaal geen speciale Ford Focus; er rijden er heel veel van rond. Iedere universele garage heeft er wel een paar in onderhoud. Boutjes los en vast draaien is niet bepaald iets wat ingewikkeld is.
     
  13. Sterker nog ik denk dat de monteur uit de universele garage vaker een distributie of kop revisie doet dan eentje bij de dealer. Met de intervallen van tegenwoordig komt de dealer monteur niet verder dan de reguliere onderhouds beurt.
    De meeste nieuwe auto's zijn geleased en gaan voor het groot onderhoud eruit. Deze worden dan verkocht aan universele garage bedrijven die ze weer aan een particulier verkopen na het uitvoeren van het grote onderhoud.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  14. Niet helemaal correct. Auto verkopers doen helemaal niets aan de auto als 'ie rijdt. Schoonmaken & poetsen en dan gaat de auto zo de verkoop in. Als de koper eerst onderhoud gedaan wil hebben dan kost dat extra.
     
  15. Kleine update, toch gekozen voor een universele garage waar mijn vader ook zit. kosten ongv 2000 euro.
    Motor klinkt gezond, alleen een probleem. Mijn verbruik is aanzienlijk gestegen, normaal rij ik gemiddeld 100km.5,5l (Diesel)
    Als ik 110 rij (gps) dan was mijn verbruik ongv rond de 4,7-5.3.

    Na reparatie en 300km verder, is het gemiddeld 6,5L (1L meer) en als ik op de cruise control op 110(gps ) zet dan is mijn verbruik 6,5-7.5. soms dan daalt die nog wel eens naar 5,4.

    afgelopen donderdag de auto opgehaald, vrijdag de garage gebeld en die zeiden: als hij gewoon goed rijdt, en geen rare geluiden heeft. Rij er een week mee, kan zijn dat de onderdelen ingereden moet worden? vond ik een beetje rare beredenering aangezien de cill en de zuigers niet zijn gewijzigd. ( althans bij motoren hoeft dit niet)

    Wat denken jullie? Anders ga ik maandag gewoon terug....neem aan dat 500km wel genoeg ingereden is mocht dit echt zo zijn.


    Verder rijdt de auto prima, volgens mijn idee wel iets trager. Maar kan ook liggen omdat ik week lang in de auto van ons pap heb gereden(2.0L diesel, rond de 180-190pk) en mijn diesel is 1.6 120pk)
     
  16. Fijn dat die weer rijd. Heb je ook echt gemeten met tanken of alleen de boordcomputer aangehouden. Waarschijnlijk is de accu eraf geweest bij deze reparatie en zijn actuele verbruik gegevens gereset. Dus de boord computer moet zich weer even inleren.
     
  17. Ik ben puur af gegaan van de boord computer. Ik zal morgen eens voltanken. En dan eens uitrekenen.
     
  18. Volgetankt en hij geeft aan: 775km....eerst was het 880 ofzo.

    maar er zit 40l in. Dus ga kijken hoeveel km ik er daadwerkelijk uit haal.
     
  19. Die boord computer van de Ford vertrouw ik voor geen meter. Ik heb zelf een 1.5 diesel automaat en die boordcomputer gaat naarmate je hem langer niet reset steeds zuiniger aangeven.
    Ik reset de dagteller na iedere tankbeurt en reken de km per liter uit en kom eigenlijk altijd op een gemiddeld verbruik van 1:18. Ik heb toen de computer gereset dat ik de auto kocht. De eerste 2000 km gaf de boordcomputer dit ook netjes aan, nu ben ik ongeveer 7000 km verder sinds de reset. De boordcomputer geeft ondertussen een gemiddeld verbruik van 1:25 maar ik rijd geen km meer op een tank en de rekensom na het tanken levert nog steeds ongeveer 1:18 op.

    Staar je dus niet blind op de dagteller
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  20. ik tank gewoon als mijn vrouw de auto weer eens weg gezet heeft met een lege tank ongeacht het verbruik als te tank leeg is moet ie weer vol om te kunnen rijden
     
    Ecobeast, Malinois en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina