1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leeftijd auto in relatie tot onderhoud

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FF16SEDAN1, 12 jul 2019.

  1. Toch nog even terugkomend op deze oude schokbreker discussie. Afgelopen week rondom nieuwe schokbrekers gemonteerd van het fabrikaat TRW. Ik herken mijn auto niet meer terug wat een verbetering. De oude schokbrekers waren niet lek maar deden nagenoeg niets meer blijkt na demontage. Ben benieuwd hoe de TRW 's zich gaan houden.
     
    nctnico vindt dit leuk.
  2. Hier zo'n beetje hetzelfde dilemma. Ik heb een mk1 1,6 benzine uit 2001,vorig jaar gekocht voor 1300 euro. Net iets te veel ja, maar het was een benzine (vrij zeldzaam in Belgiƫ) en op het eerste zicht in redelijke staat. Daarbij een Ghia, dus redelijk veel luxe en er zat een trekhaak op.
    Nu zijn er wel wat mankementjes en sta ik een beetje in dubio. Steek ik er geld in en rijd er nog een flinke tijd mee door, of hou hem zo goedkoop mogelijk aan het rijden en kijk over anderhalf jaar voor een ander?
    Voordeel van deze auto is dat de onderdelen gemakkelijk te vinden zijn en vaak lekker goedkoop. Ook is de techniek nog relatief simpel en kun je zelf nog veel doen. Wat je zelf niet kunt doen is door de garage nog wel te doen voor een schappelijke prijs.
    Vergeet een ding niet, onderhoud heb je aan elke auto, en zoiets als schokdempers moet je niet op bezuinigen. Bij de meeste kwikfit vestigingen kun je gratis een schokdempertest doen (in mijn tijd was dat toch zo) en zelf een setje achtrrdempers monteren is zo gebeurd. Die dingen koop je voir minder als 50 euro per stuk...
    Voor is ook nog wel te doen en anders laat je het doen.
    Remmen idem, kost geen drol en is simpel zelf te doen. Voor de meeste reparaties vind je genoeg filmpjes op YouTube.
     

Deel Deze Pagina