1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lager (s) in onderblok stuk?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jacolie, 19 okt 2007.

  1. Haai,

    Ik ben nieuw hier en kom direct met de deur in huis vallen. onze Ford focus tddi 1.9 heeft een erg raar ratelend geluid. alsof het een tracktor is en volgends de garage zijn de lagers in het onderblok stuk. om dit zeker te weten moeten ze hem verder uit elkaar halen natuurlijk maar alle schijn lijkt er op. we hebben dit jaar al een nieuwe brandstofpomp gekocht a 1600 euro en dit wordt ook weer 2500 euro.

    we weten niet meer wat we moeten. de diesel heeft nog maar 144000 gereden en is uit 1999. vooral het geluid onder uit het blok geeft dus bevestiging dat het de lagers zijn.
    sinds een week rookt hij mega als hij koud is en schokt bij het wegrijden. en sinds paar dagen een ratelend uit het motorblok, er werd ons verteld er nu ook niet verder mee te rijden.

    alles is verder prima tempratuur loopt niet op, geen koppaking lek, lekt geen olie of koelvloeistof enz enz.

    wie herkend dit of weet raad.
     
  2. Ik ga mee met de mening van de garage, dit lijkt einde oefening voor
    het blok, mischien is een ruil-blok nog een optie voor je (wel de pomp
    laten overzetten of in de kofferbak leggen).
    En ik ga ook mee met de mening dat je hem moet laten staan, als je
    er door mee blijft rijden, dan stopt hij vanzelf met een grote knal, en
    dan weet je zeker dat je een ander blok kan gaan halen.
     
  3. Had bij m'n RS2000 ook een erg hard rammelend geluid. Monteur dacht toen ook dat de krukas uit uit z'n lagers lag, maar na verder onderzoek bleek het de spanrol van de V-snaar te zijn. :? Dat scheelde nogal in kosten...

    Dus zou die ook maar ff controleren voor de zekerheid (al zou dat geen effect mogen geven op het rijgedrag van de auto)
     
  4. tja

    de auto staat nog bij de ford, weten niet wat we willen en moeten. maandag nog maar eens een rondje autokijken doen en iemand wil nog mee om even te kijken naar de auto. vind maar een ruilblok, zijn ook erg lang aan het zoeken geweest voor een pomp en uit eindelijk de volle pond betaald.

    bedankt voor jullie reactie's tot zo ver
     
  5. focus of fiesta

    wij hebben o.a. gekeken naar de nieuwe focus, daar schijnt een peugeot diesel in te liggen, nu kwam ik er achter dat die wel erggg zwaar zijn en dus mega in de wegenbelasting. is er ook iemand die ervaring heeft met

    de fiesta:
    1.4 TDCI 50KW 5D FUTURA

    zijn deze beetje stabiel in onderhoud enz enz, gaat om een auto van 2005.

    gr. Jacolie
     
  6. Fiesta: rijdt goed (heb dr zelf ook 1 staan.

    heb je gekeken naar die donder blauwe met de 16"bij Boerhof? gellof ik 90 op de klok? ik heb die laatst ook bekeken, maar het is toch geen focus. Ik was toch niet van plan om er 60 k per jaar in een fiesta te rijden.

    op de keper beschouwd zijn het goede auto's, maar de 68 pk vind ik persoonlijk te kort in de toeren. de motor is geschikt voor meekomen in het verkeer, maar niet meer dan dat.

    De keuze die je zelf moet maken is volgens mij de volgende: Wil ik terug in ruimte, in motorvermogen? Wil ik vooruit i bouwjaar en minder kilometers? Als je daar ja op zegt: dan is de Fiesta je keuze.

    Heus een prima auto met goed weggedrag!

    De 1.4 ligt als HDi in de peug 206 en zelfs in de 307.

    Succes met je keuze.
     
  7. en het is geworden........

    En het is geworden.......... Ford Focus 1.6 TDCI futura van augustus 2005. Help ons duimen dat dit karretje ons meer geluk gaat geven dan de vorigen.

    de vorige Ford nog geen 2 jaar gehad en dus 1600 aan nieuwe pomp en nu dit weer. Daarvoor een scenic op gas ongeveer 3 jaar gehad, waar van tot 2 keer de kop vervangen ook iets van 2000 euro per keer, dus NU MOET HET GEWOON GOED GAAN grrrr :evil: :thumbs:
     
  8. Nou succes met je nieuwe auto dan maar he!!
     
  9. veel plezier ermee! Heel veel geluk gewenst! :lol:
     
  10. Veel succes!! :biertje: Laten we er maar op proosten dat het goed gaat!
    Het is inderdaad een PSA blok net als de 2.0 TdCi. Staan bekend als goede motoren. Ik heb zelf de 1.8 TdCi (het ge-update TDDI blok) dus ik hoop maar dat ik niet dezelfde problemen ga tegenkomen!
     

Deel Deze Pagina