Hallo sinds een paar dagen merk ik dat mijn 1.8 tdci onder de 2500 toeren geen zin meer heeft. Slangen van turbo zijn heel turbo ook nog heel. heb de lmm losgekoppeld toen reed ie nog beroerder dus werkt de lmm nog wel toch? verder geen idee waar te zoeken helaas mensen met hetzelfde of oplossing ik hoor het graag Alvast bedankt Tonny
Wellicht is de verstelling van de geometrie van de turbo defect, kijk even of alle vacuumslangen goed aangesloten zitten. Verder kunnen er diverse sensoren de boel flessen maar dit zul bij een dealer/garage verder moeten laten uitzoeken, als het echt foute boel zou zijn, ging er wel een MIL branden, dus het is waarschijnlijk een sensor die de boel belazerd! Suc6 ermee
Ik heb hetzelfde probleem en denk dat bij mij de variabele geometrie niet goed meer werkt. Ga binnenkort met wat reinigers aan de slag om de inlaat en turbo inwendig schoon te maken.
turbo Ik heb april j.l. een focus diesel gekocht, in januari was de turbo geheel vervangen, nu kreeg ik in mei problemen geen pwer meer en niet max ca 95. Na laten kijken, de turbo moest geheel vervangen worden, nu in het weeknd weer dezelfde problemen, ik vrees dat de turbo vervangen moet worden. Luchtinlaatsensor is ook vervangen. Is de turbo een uevel van de focus wagen??
@luky, gezien je taalgebruik snap ik je niet helemaal. Maar als de turbo binnen jaar 3x moet worden vervangen lijkt mij dat er wat anders aan de hand is. Waarschijnlijk iets waardoor de turbo steeds vervangen moet worden.
Mijn turbo werkt verder nog prima hoor, vanaf zo'n 2500 toeren trekt ie als een speer door tot het rode gebied. Het is alleen tussen de 1800 en 2500 toeren, net als bij tonny. In een andere post las ik trouwens iets over het vacuumklepje dat de variabele geometrie aanstuurt. Dat zou ook nog de oorzaak kunnen zijn.
Ja klopt, maar onderin doet hij niets, dus kan de verstelling van de turbo defect zijn.. De turbo's zelf gaan alleen bij de 1600 TDCI weleens stuk..