1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laadspanning Focus 2001

Discussie in 'Electronica' gestart door alian_dus, 22 feb 2012.

  1. Beste allemaal,

    ik ben van plan een Focus 1.6 uit 2001 aan te schaffen, maar heb een vraag waar ik via google niet helemaal uitkom.
    Volgens het inspectierapport was de laadspanning met 14,9 v te hoog, maar volgens de verkoper is dit normaal voor Ford. Klopt dit?
    De accu was dan weer te zwak (70%), kan dit met elkaar in verband staan?
    Tijdens het rijden, rond de 3500 toeren begint de auto te fluiten, komt uit de voorkant. Hoe harder je rijdt, hoe hoger de fluittoon. Volgens de verkoper ook vanwege de dynamo, maar is dat dan normaal bij Focussen?

    Ford is totaal nieuw voor me, dus ik zou graag een oordeel van kenners hebben.

    Bedankt alvast!
     
  2. Volgens mij is de laadspanning aan de hoge kant. Het moet rond de 14-14.5 V zijn, vroeger was dat 13,8 V. Als de fluittoon toerental afhankelijk is dan kan het in de dynamo zitten(toch de spanningsregelaar kapot of de koolborstels?) maar als het snelheids afhankelijk is dan niet en ligt het ergens anders aan. Neem maar van mij aan dat geen enkele auto hoort te fluiten , bahalve sommige turbo's.
     
  3. Er zit een smart-charge systeem op. Die laad in het begin met meer voltage, om dat vervolgens af te bouwen als de accu voller wordt.
    Kan dus wel kloppen zoals je omschrijft. Accu was zwak dus meer laadstroom.

    Fluittoon kan ik niks over zeggen. Geen ervaring mee.

    Gr Fred
     
  4. Hm, moeilijk moeilijk. Alles bij elkaar twijfel ik toch te veel over dit exemplaar, denk niet dat dit hem gaat worden. Verder zoeken dus naar een andere Focus.

    Bedankt voor de info in elk geval!
     
  5. spanning is normaal voor een focus niks aan de hand die van mij kwam regelmatig over de 15 volt ;)
     
  6. Ik heb vandaag even gemeten. Ik heb gemeten na een rit van 180 km , dit zijn de waarden. Ik heb wel een FoFo II fase 1
    Stationair met lichten aan; 16,6 V
    Stationair met alle verbruikers aan die er op zitten; 14,4 V
    Alle verbruikers aan bij 3000 toeren; 16,4 V

    Ik had niet verwacht dat het laadstroom zo hoog was, aan de voorgaande berichten te zien zal het wel normaal zijn.
     
  7. Ok dus het zou inderdaad kunnen kloppen, al ging het hier wel om een mk1. Zal anders eens een ford dealer proberen, misschien dat die definitief ja of nee kan zeggen.
     
  8. pfff die weten alleen maar wat in een computer staat ga ik niet eens meer wat aan vragen. Vraag ik of m,n escort uitgelezen kan worden weten ze dat niet eens ??????
     
  9. Mijn dochter heeft een Fiat Punto van 2005 (ga even vloeken) en heb daar ook even gemeten en die kwam ook op 16.6 V.
     
  10. Klopt die meter wel? 16.6v is bij mijn weten niet goed voor de accu.
     
  11. Ik heb zo'n digitale multimeter en die zet ik dan op 20 DCV. als dat ding liegt dan lieg ik mee. Ik vind het ook veel, maar aan andere kant er zitten zoveel elecktronica in een auto dat de accu's wel goed moeten zijn en weer op een korte termijn vol moeten zitten. Ik zal wel een keer langs een garage gaan om het nog een keer na te meten. Misschien met een professioneel apparaat.
     
  12. Dan is het aantal ampere interessanter.
     
  13. Dat zou ik niet weten. Vrachtauto's/bussen die werken met 24 V en is de laadspanning 28 V. Ik neem aan dat de accu's wel wat kan hebben. Vooral de accu's die geen onderhoud meer nodig hebben, bij die kun je geen accuwater meer bijvullen laat staan controleren. Onderhoudsvrije accu's noemen ze dat.
     
  14. wat ook goed kan is dat de accu slecht is waardoor de laadspanning hoger uitvalt..
     
  15. blijven jullie doorkakelen is normaal voor een focus voordat we 100 pagina,s verder zijn ;)
     

Deel Deze Pagina