1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kwaliteit van de stoelen

Discussie in 'Interieur' gestart door vierport, 29 apr 2010.

  1. #1 vierport, 29 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2010
    Hallo,

    Ben nieuw hier. Heb me al voorgesteld in het voorstel topic => http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820009338#post1820009338. Ik ben op zoek naar een focus wagon benzine (1.6 of 1.8), mk 1 en het liefst fase 2 model (is dit model btw verbeterd op bv kit/ roest wat ik lees van fase 1 modellen?).
    Heb wel wat kunnen vinden over de kwaliteit over de stoel van de verschillende modellen hier op het forum, maar blijf met een vraag zitten.
    Ik lees dat de stoel van de trend/ futura het "beste" is. Ambient en ghia zijn stuk minder (plat/ minder zijsteun). Maar ik zie dat de Ghia als enige een verstelbare lendesteun heeft. Dat komt op mij over dat die juist betere ondersteuning geeft, of heb ik het mis?
    En hoe zit het met de Collection stoelen. Dit model lijkt me ook wel compleet in het rijtje van ghia/ futura?
    Graag reactie.
    bvd, Paul
     
  2. Als ik mij niet vergis is het in luxe de volgende volgorde:

    - Ambiente
    - Collection
    - Cool edition
    - Trend
    - Futura
    - Ghia
    Daarbij moet wel vermeld worden dat sowieso de Trend sportievere stoelen
    heeft, en de Futura dezelfde stoelen maar dan in leer ;)
     
  3. De Ghia heeft vlakkere stoelen, minder hoge wangen maar wel een lendesteun.
     
  4. #4 vierport, 2 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2010
    en waarmee zijn de limited of first edition stoelen (2003) te vergelijken? In de deur heeft dit model ook zo`n strip als bij de ghia, alleen dan zilver ipv houtlook.
     
  5. En wat heeft dan je voorkeur ivm langere auto ritten? Iemand die in beide model stoelen heeft gereden en er iets over kan zeggen?
     
  6. Denk dat dit afhankelijk is van persoon tot persoon. Heb je een zwakke rug dan lijkt mij dat een lende steun een pre is, maar het nut van een lendensteun is ook weer afhankelijk van de lengte van je bovenlijf. Heb zelf nooit last van mijn rug, dus niet in de focus 1 en ook niet in de focus II die ik nu heb. Ik moet daarbij wel opmerken dat ik dat eigenlijk nooit heb:P.

    Wat ik wel kan zeggen is dat de stoelen met hogere wang in de focus I niet erg breed zijn, dit vormt zich wel naar je lichaam na 50.000km, dit is misschien al zo gevormd bij een wat oudere. Ik had nog steeds na 150.000 km als ik recht zat dat mijn borstkast tegen de randen zaten (ik ben niet dik).

    Voor echt geode stoelen schijnt het dat je bij Volvo moet zijn;).
     

  7. Bij de Focus II ook?

    Want daar heeft de Titanium sportieve zetels
     
  8. Hoe zit jij op een stoel dan? Wat bedoel je met dat je borstkas tegen de rand zit?
    De hoge rand geldt dat alleen voor het zitgedeelte of ook het ruggedeelte?
     
  9. Mijn pa had voor zijn MK II Titanium een Fofo MKI Fase II.
    Een Ghia welteverstaan met de vlakke stoelen dus. Daar heb ik ook genoeg in gereden, zelf heb ik MK I Trend (nu met Futura stoelen (zelfde als de Trend maar dan met een soort van Leer)). Zelf kon ik in de GHIA stoelen niet heel erg fijn zitten; de zitting van de focus stoelen zijn sowieso aan de korte kant, maar het gebrek aan zijdelinge steun miste ik echt.

    Dus kort gezegd gaat mijn voorkeur uit naar de Trend (Futura) stoelen.
    Oke, de stoelen van de ST170 zitten nog beter, maar een knap interieur van een ST170 vind je sowieso niet makkelijk. ;)
     
  10. Dank je. Dit is nuttige info
     
  11. Ik heb het over het ruggedeelte (leek mij logisch borstkas of ribbenkast ben geen bioloog).

    [​IMG]
     
  12. Goh, je mag wel wat meer gaan eten....ik zie je ribben:schater:
     
  13. Beste Paul,

    Allereerst welkom natuurlijk.

    Ik heb zelf in een mk 1 fase 1 trend rondgereden met de "sport"stoelen en in een centennial mk 1 fase 2 met de gewone stoelen. Zitten allebei lekker, maar de sportstoelen bieden wat meer zijdelingse steun, wat prettig is in het (snellere) bochtenwerk. Ik rij nu even een Fiesta met lendesteun (zaten op geen van beide focussen), maar een lendesteun vind ik zelf geen toegevoegde waarde hebben. Als ik jou was zou ik gewoon even naar de dichtsbijzijnde dealer gaan en even proefzitten in een paar verschillende types. Als je wat steviger gebouwd bent kan het zijn dat je de sportstoelen te krap vindt (ik ken iemand die dat vond).
     

Deel Deze Pagina