1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kunstofkap voor motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door stefke82, 13 okt 2011.

  1. Ja ik weet het,
    het is al meer maals besproken de beruchte kap van volvo.
    deze past zo een op een op de normale 1.6 modelen.
    maar mijn vraag is heeft iemand al de gok gewaagd om deze aan te passen voor de 1.6 TI-VCT???
    en zo ja wat heb je aangepast en was dat veel werk.
    ik mag nu voor de 3de keer in 2 maanden tijd een paar euries uittrekken voor nieuwe bougikabels dus ben erg benieuwd of er mensen zijn die dit geprobeerd hebben.

    Laat je horen.
     
  2. Waarom niet de isolatie mat onder de motorkap plaatsen,heb ik ook gedaan en nergens last van,heb ook een ti-vct.
     
  3. Sorry maar snap niet helenmaal wat je bedoeld.
    kun je het iets specifieker uitleggen:)
     
  4. Net zoals bij de diesels tegen de motorkap aan,binnenkant.

    Finis numer:1495860 - Isolatieplaat Motorkap (standaard bij diesel modellen) - €69,34.-
     
  5. #5 stefke82, 14 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2011
    Die zit er al tegen bij mij en is zelfs ook een beetje aangevreten het zelfde als de iso mat tegen het schutbord.

    Meschien goed om te vermelden het handeld zich om marters
     
  6. Wat je vaak ziet is dat een wc(zeep)blokje in het motorruim wordt gehangen.
    Het schijnt dat marters een hekel hebben aan deze geur.
     
  7. klopt maar dat is weer een of ander wc blokje van vroeger en deze schijnt bijna nergens meer uit te halen te zijn (heeft met een bepaalde stof te maken.
     
  8. is inderdaad een oplossing echter is het niet zo lekker voor je accu.
    kijk maar een s wat dat dieng verbruikt
    en je hebt hem meestal alleen in de winter nodig,'
    daarbij komt dat vrouw lief deze tonen hoord en er knetter van word.
     
  9. Oh das minder. Ik kwam het tegen toen ik op marters googelde:P
     
  10. Ja ik weet het heb zelf ook al vanalles opgezocht.
    en ben bij een goeie kamerraad te raden gegaan ( chef monteur bij mercedes smeets heerlen)
    Hij wist me te vertellen dat die dingen die een shock geven niet echt gezond zijn voor de accu.
    ze zouden ongeveer 6 X zoveel verbruiken als een auto in rust (uit dus)
    vandaar dat ik er aan zit te denken om de kap van volvo ( te gaan proberen) aan te passen.

    of weet iemand of er voor de focuc een kap is om de onder kant van de motor ruimte helenmaal af te sluiten? en zo ja wat kost deze?

    Gisteren er weer achter gekomen dat mijn bezine toeveor ook was aangevreten.
    Die kost weer €60,- voor een voorgevormd leidingkje met 2 connectors.
    wel zelf er opgezet
    dus word langzaam moe van die beesten!!!

    Kunnen ze gewoon geen andere vetsoorten al visvet gebruiken om deze leidingen/kabels soepel te houden?

    Scheeld een hoop geld;)
     
  11. Bij de benzinemodellen mag je de onderkant niet afsluiten met platen zoals bij de diesel modellen het geval is. Bij de benzinemodellen is het juist open gelaten om wat meer koeling van de rijwind te krijgen. Bij de diesel zit er een plaat om er voor te zorgen dat de motor de warmte vasthoudt.

    Ik denk niet dat je de afdekkap van een normale 1.6 eenvoudig op je Ti-vct kan zetten. Zoals op onderstaande afbeelding te zien is zitten er bij de Ti-vct geen schroefdraadbussen in het kleppendeksel om de afdekkap op vast te schroeven.

    [​IMG]

    Misschien dat het wel mogelijk is om de kap toch op je kleppendeksel vast te zetten maar dan zal je waarschijnlijk wel in je kleppendeksel moeten boren.

    Zelf heb ik een normale 1.6 waar ik ook de volvo afdekkap op heb zitten. Ik heb nu de gemodificeerde ruitensproeiers er in zitten die ook nog eens extra zijn afgekit (onder garantie toen ik de auto kocht) en ik heb nu absoluut geen lekkage meer. Er komt nu in ieder geval geen druppel water meer op de motor.
     
  12. #13 Sbro.nl, 17 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2011
    Ik gooi alleen ff een balletje op.........weet niet of het mogelijk is btw

    Is de onderkant afschermen met gaas een optie, als je de mogelijkheid hebt om de auto op de brug te zetten dan kun je het goed overzien of dat een mogelijke optie is.

    Nogmaals heb er geen ervaring mee en misschien is het onbegonnen werk
     
  13. Doek doordrenkt in ammoniak onder je auto leggen als je hem parkeert en zien dat je een draadkooi op de kop tikt. 3 nachten lang de kooi niet dicht laten vallen, zodat het kreng het eten eruit kan halen en kan ontsnappen (kattenvoer of een ei) en dan de vierde dag de kooi wel dicht laten vallen. Dan kun je twee dingen doen.....het dier ergens ver weg weer uitzetten of met draadkooi en al in een lege kliko zetten en die vullen met water...het gegil houdt vanzelf op;) Dat laatste mag wel niet, want die krengen zijn beschermd, maar ja nood breekt wetten.....

    Succes!!!!
     

  14. volgens de plategrond van NL kan ik beter gewoon verhuizen:P
     

  15. sorry maar dat zie ik niet zitten.
    Het punt is dat het op mijn werk gebeurden ik niet de enige ben met dit probleem.
    ik zie me niet iedere keer met alle spullen slepen.
     
  16. Dat is meschien helenmaal nog zo gek nog niet.
    iemand hier ervaring mee, wat zoasl blijkt kun je dus een benzine model niet afsluiten van onderen helaas maar goed.
     
  17. [​IMG]

    is het niet mogelijk om de afdekkap te bevestiging op deze bussjes zoals in de foto aan gegeven? of komt de pak niet tot hier?
     
  18. De volvo afdekkap bedekt alleen het kleppendeksel. Je kan deze dus alleen op het kleppendeksel bevestigen. Ik heb even deze foto geleend uit het How to topic zodat je kan zien hoe de kap komt te zitten.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina