1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kromme remschijven

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Laufofo, 13 jan 2010.

  1. Circa een vijf maanden geleden heb ik mijn remschijven (voor) laten vervangen. Na circa 3.000 km waren de nieuwe schijven echter krom getrokken. De dealer heeft deze kosteloos onder garantie vervangen. Volgens de dealer was er sprake van een productiefout. Iets meer dan 2 maanden later waren de schijven weer krom getrokken en weer zijn ze onder garantie vervangen. Nu merk ik (door trilling tijdens het remmen) dat de schijven weer krom zijn.

    Ik rem niet absurd hard. Ik houd mijn voet niet op het rempedaal bij het verkeerslicht en kan verder geen oorzaak bedenken waarom die schijven steeds krom trekken. Iemand enig idee?
    Ik durf haast niet nog een keer terug te gaan bij de dealer. Voor deze problemen heb ik overigens tienduizenden km's gereden tot de schijven op waren (dus niet krom).
     
  2. Is het raakvlak van de schijven op de wielnaaf wel goed schoon? als hier iets tussen zit dan kunnen de schijven ook krom raken.
     
  3. Gewoon weer terug gaan naar de dealer. Anders gaat het jou geld kosten.
     
  4. orginele ford schijven is gewoon rommel was vroeger al is niks, en er is ook niks veranderd tot op heden helaas
    ik monteer altijd sportremschijven van National
    probleem opgelost


    Groeten Dennis :rs:
     
  5. En je blokken, zijn die meevervangen? ook de tweede en derde keer? Als je blokken door trillerij lekker onvlak zijn geworden, dan kun je bedenken wat er met je nieuwe schijven gebeurd.

    En wat Scorpiovin zegt, is alles goed schoon?
     
  6. Het wil ook wel eens helpen om de kromme schijven te vlakken. De schijven zijn door gebruik al een paar keer goed heet geworden, en hebben als ze dan later gevlakt worden minder kans op krom trekken.

    Maar zoals eerder ook al is gezegd, de naaf goed schoonmaken, maar ik mag aannemen dat een dealer dat keurig doet als er nieuwe schijven op komen. Zeker een 2e of zelfs 3e keer.

    Kleine opmerking, je staat toch niet voor het stoplicht te wachten met een voet op de rem? Of de wielen met een hoge druk reiniger schoon spuiten met warme schijven?
     
  7. Nee, zeker niet. Ik let hier zelfs heel erg goed op. Mijn eerste schijven zijn ook heel erg lang mee gegaan zonder krom te trekken.

    Ben benieuwd of mijn garage ze weer kosteloos gaat vervangen. De blokken waren alle keren ook vervangen trouwens.
     
  8. Dat moet toch niet uitmaken?? Ik sta bijna altijd met mn voet op de rem bij het verkeerslicht. Gaat al 55.000km goed...
    En bij een automaat sta je toch ook altijd op de rem als je de auto niet in de "N" zet tijdens het wachten.
     
  9. Had het er net met mijn vrouw over.
    Schijf zit vast op de naaf en als alles naar behoren werkt drukken de blokken aan beide zijden met evenveel kracht. Als de klauw goed schuift dan drukt ie altijd recht op de schijf.
    Sta zelf ook (bijna) altijd op me rem en nog nooit kromme schijven gehad:cheer:en heb toch heel wat auto's en kilometers versleten :P
     
  10. Het probleem met een voet op de rem heeft te maken met de warmte. De plek waar de blokken contact met de schijf hebben koelt dan minder snel af, waardoor krom trekken kan ontstaan. Bij normaal gebruik moet dat geen probleem zijn maar......bij wat "intensiever" gebruik kunnen de schijven ook wat warmer worden dan normaal. ;)
     
  11. De schijven en blokken zijn twee weken geleden voor de derde keer onder garantie vervangen (complimenten voor de tot op heden nette afhandeling van Ford Schurer Kamphuis Almere).
    Ik heb ze de eerste 500 km erg rustig ingereden. Daarna op wintersport geweest en op de terugweg (totaal iets van 2.500 km verder) beginnen de schijven weer krom te trekken.

    Ik heb uiteraard de hele periode erg veel rekening gehouden met de nieuwe schijven en niet hard geremd. Volgens de dealer hoefde dit overigens slechts de eerste 200km.
    Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van het krom blijven trekken van mijn schijven?
     
  12. Ik denk dat je de wielnaven eens goed moet laten nakijken; als deze niet recht zijn of er rotzooi tussen de schijven en de naven zit, dan kan dat kromme schijven veroorzaken....

    Verder de remwerking van je auto is wel goed? De klauwen komen wel helemaal vrij bij rem loslaten?
     
  13. Ik heb hard remmen vermeden, maar volgens mij remt hij prima.
    Hoe zouden de wielnaven krom kunnen raken? Kan ik dat zelf zien?
     
  14. De remwerking kun je laten testen bij de garagist met een remmentestbank. Als een naaf echt krom is dan kun je dat wel zien, bij een kleine slag wordt het wel een stuk lastiger, wellicht te doen met een kompas op de naaf zetten.

    De remleidingen zijn verder wel in orde? Niet dat ze keihard zijn of bulten vertonen?
     
  15. Vanmiddag bij de dealer geweest. Volgens de monteur moet aan beide kanten de voorste traverse/fuseedrager en naven worden vervangen. Daarna moet de auto opnieuw uitgelijnd worden. De schijven worden vervolgens wederom onder garantie vervangen. Totale kosten zijn circa 900 euro.

    Ik denk dat ik niet veel keuze heb dan het te laten repareren?
     
  16. Zou kunnen, maar spreek wel af no cure, no pay. Oftewel als je het laat fixen, laat ze dan niet je oude spul weggooien.

    Daarbij zijn er ook bedrijven die de schijven aan de auto afdraaien. Misschien dat dit nog soelaas kan bieden, is altijd goedkoper dan 900 euro. Aan de andere kant kan dit ook op niks uitdraaien en heb je het geld voor niks uitgegeven.....
     
  17. Iets meer dan een maand geleden zijn de fuseedragers, naven vervangen en heeft de auto nieuwe schijven en blokken gekregen. De auto is daarna uitgelijnd. Tot voor kort bleek het probleem verholpen en nu merk ik toch weer een trilling in mijn stuur wanneer ik (hard) moet remmen. Dit is alleen boven de 110 km p uur het geval. Blijkbaar beginnen de schijven toch weer krom te trekken? Ik ben bang dat ik me binnenkort weer bij de garage moet melden..
    Ik ben benieuwd of meer mensen hier dit hebben gehad.
     
  18. zelfde probleem

    Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan bij mijn niet Ford auto, remschijven 3x vervangen, blokken vervangen, daarna nog de schijven af laten draaien aan de auto, niets hielp. Daarna naar een andere merkdealer gegaan, die ipv de brembo-schijven die erop gezet waren schijven van het originele automerk erop gezet, daarna probleem verholpen. Als je googeld op internet kom je dit bij meerdere automerken tegen. Wees er dus zeker van dat men niet de z.g. universele schijven monteert, maar wel degelijk de originele schijven!
     
  19. Dan zal dat niet het verschil zijn tussen de 'originele' schijven en bijvoorbeeld de brembo's. Maar eerder dat die merk-garage de naven eens goed schoon hebben gemaakt. Brembo schijven zijn eigenlijk altijd hoger van kwaliteit dan OE delen.
     
  20. En nog beter dan universele meuk!
     

Deel Deze Pagina