Krijg um niet meer in de versnelling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Baya, 2 nov 2009.

  1. Sinds vanmiddag wil mijn Focus uit 2000 (183dkm 1.6) niet meer in de versnelling. Het is net of ik het pedaal niet ver genoeg meer in kan trappen (volgens mij is dit ook zo). Alleen na heel hard en lang drukken krijg ik hem in de versnelling. Dit trouwens zonder nare bijgeluiden. Enig idee wat het probleem is en of het een duur geintje is??
     
  2. Misschien is je schakelkabel/stang aan de versnellingsbak uit zijn klem/beugel geschoten ?
     
  3. Als het een stang of kabel zou zijn, dan krijg ik hem toch helemaal niet meer in zn versnelling....of zie ik dat verkeerd?

    Kan trouwens het pedaal wel helemaal intrappen tot op de bodem, maar het lijkt net of dat niet ver genoeg is.
     
  4. Ik heb die stang ook eens los gehad, zat muurvast in de achteruit en kon geen kant op.
    Maar dat hoeft je probleem niet te zijn natuurlijk, kan ook wat anders zijn...het is maar een suggestie. Succes ermee !
     
  5. Ik herken dit probleem deels..
    Bij mij was toen de koppelingscilinder gaan lekkern, dit resulteerde in te weinig koppelingsdruk en daardoor kreeg ik de auto niet in z'n versnelling (de platen komen met weinig druk niet van elkaar af).

    Het enige rare is, dat jij zonder raar geluid kan schakelen.. en ik toen helemaal niets meer kon tijdens het rijden (behalve rare geluiden maken).

    Misschien een controle van de rem/koppelings vloeistof? Eens zien of die goed bijgevuld is?
     
  6. probeer even of hij met de motor uit wel soepel schakeld. als dit het geval is, weet je zeker dat het de koppeling is.
    In dat geval kan het de werkcilinder bij je pedaal zijn die defect is, of je hulpcilinder inde versnellingsbak (bakhuis) kijk even of je remvloeistof ziet lekker onder bij de bak..
     
  7. Voel eens aan de achterkant van jouw koppelingspedaal

    als deze vettig is dan heb je het cilindertje aan je koppelingspedaal lek

    is een aardig rot klusje om te vervangen
     
  8. Het probleem is opgelost:dance:.

    Een gescheurde hogedrukleiding van de koppeling was de oorzaak, waardoor bijna alle olie weg gelekt was.

    Leiding is vervangen inclusief een of andere veer van de schakelpook, deze bleek ook afgebroken.

    Wel een dikke 200 euro lichter, maar hij rijd weer.

    Bedankt voor het meedenken
     

Deel Deze Pagina