ik zit te denken om een koude luchtfilter te monteren onder de kap een van de filters die in aanmerking komen zijn de kn apollo 57a-6029 bmc cda 85-150 en als laatst pipercross filter. deze nog niet zo naar gekeken dan de bovenste twee met 200 euro is het wel geld maar dan weet ik zeker dat het beste lucht (koude) bij de motor kan komen ik kan alleen geen beslissing nemen welke van de twee beter is bmc cda geeft bij een ford fiesta 2.0 st van 150 pk (denk duratec) rond de 10pk meer mijn vraag is dus wie heeft een van deze twee onder een motorkap gezien en wat zijn jullie bevindingen erover
heb vandaag mijn resonatiebox eraf gehaalt en klikt stuk beter zat te denken om een slang op de opening naar voren voor koude lucht en plekken waar warme lucht aangezogen kan worden te dichten. weet niet waar hij precies zijn koude lucht vandaan komt misschien weet iemand dat
zo laag mogelijk. in t rooster van je bumper bijv. er zijn ook veel cold air intake kitjes te koop. die hebben een lange luchtbuis waarbij de luchtfilter (powerfilter) ergens in de bumper uitkomt en zo geen last heeft van warme lucht rondom de motor en dus "koude lucht aanzuigt"
Is deze van K&N zo niet? Volgens handleiding komt de buis zelfs onder auto uit en als je beschermplaat wilt houden, moet je er een gat in zagen
Ik heb ook een 2.0 130pk. Hierin heb ik ook een openlucht filter geplaatst, alleen niet vanuit de bumper. Dit is natuurlijk beter, omdat deze dan veel koude lucht kan krijgen. Mocht je het niet naar de bumper doortrekken, moet je er goed voor zorgen dat er nog steeds koude lucht kan komen. Dit kan je doen door de originele slang onder de openluchtfilter te laten komen. Ook kan je een stukje van het plastic spul weghalen van boven de grill. Hierdoor kan er beter lucht in de slang komen die weer naar je openlucht filter loopt. Dit allemaal heeft bij mij goed gewerkt.
gelukkig zit bij mij geen bodemplaat onder dus dat schilt weer ik zit te denken dit even op hold te zetten dit omdat ik eerder een airco functie wil inbouwen www.top-cool.nl heeft een mogelijkheid moet ik alleen een 180A dynamo monteren of in ieder geval in die geest verder kan ik door een aanvoerbuis op de resonatiebox aan te sluiten ook koude lucht extra toevoeren warme lucht gaten te dichten dan heb ik van mijn orginele filterhuis een cold air intake doe ik de rand weg dremelen komt er nog meer koude lucht als ik het goed heb zit bij mij een kn inzetfilter dus opzich is dat al een verbetering zoals gezegt topcool systeem wordt waarschijnlijk eerst kosten liggen wel tegen de 1000 of meer (voor alleen die modules) maar moet nog een keer de prijzen goed tegen over elkaar zetten met origneel airco moet toch filter/droger een nieuwe en dan de rest 2de hands en ben je ook gauw 1000verder aan onderdelen nadeel is dat ik geen tijd heb om in het weekend kachelhuis te vervangen. tevens ook geen tijd maar als eerst geluid uit mijn linker veerpoot weghalen
Hehehe splaaasshhh...krrrrt... bonk... uit.... On topic: Let bij het plaatsen van een open luchtfilter erop, dat een goed hitteschild net zo belangrijk is als een goede koude luchttoevoer.
Maakt niet zoveel uit ik had vroeger geleerd op school (lang geleden) dat een beetje vocht in de inlaat lucht goed is vanwege meer H2 (dat is zuurstof) toch?
Een beetje vocht is wat anders dan plens water in je luchtfilter... Als je blok water aanzuigt is het einde verhaal. Je blok barst dan gewoon.