1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

kosten kleppen stellen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door vder, 20 aug 2011.

  1. Misschien niet goed gezocht want er zal al best wat over zijn geschreven, maar wie weet waar je ongeveer op moet rekenen wat het kost om bij een focus mk1-fase 2 uit 2004, 1.6/16v de kleppen te laten stellen dmv. stelplaatjes.
     
  2. Ik heb het zelf gedaan. Tis een arbeids intensieve klus die best wat uurtjes gaat kosten. Eerst kleppendeksel eraf en zelf alle spelingen opmeten en duidelijk noteren. Dan distributie gaan demonteren, dat is een beste klus. Nokkenassen eruit en dan de klepstelplaatjes eruit wippen.

    Deze stuk voor stuk met een digitale schuifmaat opmeten. Ook deze waarden allemaal noteren.
    Dan uitwisselen wat er kan met de gewenste waarden en de overgebleven stelplaatjes die je dan niet hebt bij kopen bij de Ford dealer. Omdat ik op LPi rijdt heb ik de uitlaatwaarden tegen hun maximum gesteld zodat deze iets meer ruimte hebben om uit te zetten. Maar binnen de Ford toleranties, dus je hoort geen getik ofzo. Speling inlaatkleppen origineel gehouden, omdat de LPi een koelende werking heeft.
    Bij mij wilde ze zo goed zijn om ze gewoon om te ruilen voor de plaatjes die ik nodig had en kostte het me niks.

    Dan alles weer monteren, spul op tijd zetten en afbouwen.
    Beste is om direct ook een nieuwe distributiesnaar erop te zetten, aangezien deze niet 2x mag worden opgespannen.

    Is een best daggie werk als je het zelf netjes en precies wilt doen.

    Dus probeer dit verhaal een beetje om te rekenen in arbeidsloon en je komt een heel eind denk ik.

    Vandaag nog de lpg installatie laten checken zoals je me hebt gePM-ed?

    Wim
     
  3. yep en hij loopt niet zo mooi en dat komt waarschijnlijk door ingebranden kleppen. Du zodoende.
     
  4. Daar kun je niet tegenop stellen. Dus dan snap ik de vraag niet wat kleppen stellen kost eigenlijk..:roll:
     
  5. Als de kleppen al zijn ingebrand heeft het stellen van de kleppen weinig zin meer. Als dat het geval is praat je eerder over een cilinderkoprevisie en meteen de klepzittingen laten aanpassen voor LPG.

    Ik denk dat het het verstandigste is om eerst een goede diagnose te laten stellen zodat je weet waar je aan toe bent. Een goede garage kan vrij eenvoudig vast stellen of de kleppen nog goed zijn. In het gunstigste geval ben je met alleen kleppen stellen klaar.
     
  6. kosten kleppen stellen / revisie

    zou zeker eens contact opnemen met :


    De Garage
    Gasstraat oost 11b
    5349AH Oss

    Kan je ten opzichte van de ford dealer honderden euros besparen , dus ongeacht waar je vandaan komt in nederland is dit adres inclusief reiskosten die je moet maken spotgoedkoop....
    :D
     
  7. Voor een reparatie als deze kan ik je zeker afraden om naar een niey merkdealer te gaan, kleppen stallrn met stelplaatjes of stelbussen is namelijk merk specifiek en de dealer zal deze op voorraad hebben, en universele garage niet...
     
  8. Je werkt toch zelf niet bij de ford Nicky ????? heb dit soort reparaties al vaker bij niet merkdealer laten doen en nooit problemen mee gehad .
    Bovendien kunnen ze benodigde onderdelen ook zo bestellen , goed het duurt misschien een dag langer maar het scheelt echt een berg in de kosten......
     
  9. Ik zal morgen eens ff bellen met de dealer.
     
  10. @ettenleurtjes, ja dat doe ik wel, bij de Ford Dealer in Utrecht.....
     
  11. Ik heb vanochtend ford dealer in almere gesproken over wat kleppen stellen kost, en die wist mij te vertellen dat ie in Juni 2011 bij een ford garage in dronten is geweest en dat de de kleppen hebben gesteld en nagekeken. Dus ik ga ervan uit dat dit dan nu goed moet zijn. Alleen weet ik dan niet wat het probleem kan zijn met het schommelende toerental als je remt en stil gaat staan. Wat zou dat dan kunnen zijn?
     
  12. Schommelt het toerental niet al je op benzine rijdt?
     
  13. dan doet ie het ook
     
  14. pcies belangenverstrengeling noemen we dat dus .......

    ofwel wij van wc eend adviseren wc eend
     
  15. Dit heeft niets met belangenversrewngeling te maken, als het daarmee te maken gehad zou hebben dan zou ik ze niet naar mijn baas sturen maar zeggen dat ik het zelf wel voor ze kan doen, en niet dat mijn baas er geld aan kan verdienen.......
     
  16. Je punt is nou wel duidelijk, je hebt "De Garage" zelfs in een apart topic aangeprezen. Ieder zijn keus, dat sommige klussen wordt aangeraden naar de dealer te gaan mag toch ook. Daarnaast is mijn ervaring dat de dealer met een aantal zaken erg duur is, andere valt dit juist erg mee. Prijs opvragen kan altijd, dan kan iedereen zijn keus maken waar die voor gaat.

    Ik zou is eerst de topics over reinigen stationairklep, vervangen stappenmotor en sensor bij koppelingspedaal (al is dat laatste dacht ik aleen een fase I probleem)
     
  17. Oke laten we geen ruzie maken om hoe of wat wie zegt. Ik respecteer ieder zijn mening.

    Ik heb ook al gedacht aan stationairklep, maar hoe maak je die los. Ik heb v/d week al ff gekeken. Ik heb toen de 3 of 4 torx schroefjes los gemaakt maar ik kreeg hem niet los en voordat ik iets sloop (ken mezelf :mrgreen:) wil ik dit ff goed weten. En wat bedoel je met koppelings sensor. Zit ie bij je pedaal of daarbuiten.

    greez Vincent
     
  18. koppelingssensor zit bij je pedaal en is rood van kleur;)
     
  19. Ik ben weer wat verder. De dealer gebeld in dronten en daar hebben ze hem in juni 2011 dus nagekeken, kleppen gesteld en geconstateerd dat de 3e cilinder compressie verliest. Alle cilinders hadden 12 bar, maar cilinder 3 maar 8 bar. Dit is ook de reden volgens hun dat de motor onregelmatig stationair loopt. Ik ga nu bedenken wat de volgende stap is.
     
  20. Lijkt dus toch wel 1 (of beide) uitlaatklep(pen) van die cylinder die verbrand zijn als ik je verhaal zo lees.

    Dus gewoon kop eraf, aflaten persen om te zien waar de lek precies vandaan komt en die kleppen vervangen lijkt me. Of direct hardere zittingen laten monteren en kijken of er ook hardere kleppen leverbaar zijn, dan rij je daarna helemaal zorgeloos op lpg.

    Ik weet dat deze Ford Focus vanaf fabriek ook geleverd is als 1.8i 16V Bi-fuel met betere kleppen. Is geen Zetec-SE zoals jij hebt en weet niet of de maten hetzelfde zijn, maar kan de Ford wel misschien uitzoeken.

    Succes.
     

Deel Deze Pagina