1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 182pk Koppelkrommes Ecoboost

Discussie in 'Performance' gestart door Fred, 30 jun 2011.

  1. En die wijsheid is gebaseerd op ?????????????
     
  2. logisch denken joost;)

    180 pk uit een 1.6 staat voor zwaar opfokken van het blok;)
    het blok zal veel meer te verduren krijgen;)

    ditzelfde geld ook voor de 1.2 tsi van VAG;)

    de tijd dat de motor de auto overleefde is zo onderhand wel voorbij;)
     
  3. Over logisch denken gesproken: ik kan me niet voorstellen dat Ford niet een zeer uitgebreide betrouwbaarheidsstudie heeft gedaan. Temeer daar Ford de :focus3: als wereldauto op de markt zet, wordt dus als het goed is in nog veel grotere aantallen verkocht. Het laatste wat ze willen zijn terugroep acties of slechte naam door lage betrouwbaarheid.

    Ook Volvo heeft de Ford :ecoboost: motoren in hun auto's, de S60/V60 T3 en T4 hebben de 150 resp. 182 pk versies geinstalleerd.

    Maar goed, de tijd zal het leren, ik heb er in ieder geval geen enkele twijfel over :D
     
  4. Precies, groot is niet altijd beter (lees betrouwbaarder) ;)
    Fred geeft het al aan het Ecoboost blok bewijst zich al langere tijd daarnaast mag je een blok aanwijzen wat geen problemen kent. Wen er maar vast aan de trend is toch echt al enige tijd kleiner maar met meer vermogen :cheer:

    Nee Michael dit is te makkelijk niet beginnen met weghonen omdat er meer paarden uit een 1.6 dan uit jouw 1.8 worden gehaald :schater:
     
  5. dat boeit mij totaal niet joost;) dat jou 1.6je meer pk's hebt dan mijn 1.8

    maar bewijs is er niet, als je dat wel hebt wil ik dat wel zien, uiteraard met een bron erbij;)
    er is nog geen enkele ecoboost die 3 ton heeft gedraaid;)
    de (oude) zetec's en tddi/tdci's hebben zich daar wel in bewezen;)
     
  6. Bewijs voor een :ecoboost: die in de :focus3: ligt heb ik (nog) niet kunnen vinden maar wel wat bewijs over een 3,5l :ecoboost: versie die in de F-150 ligt.

    Ze hebben een F-150 het volgende laten doen:

    Press Release Source: Ford Motor Company On Wednesday December 22, 2010, 12:15 pm EST

    DEARBORN, Mich., Dec. 22, 2010 /PRNewswire/ --

    F-150 EcoBoost™ race truck, with an engine that has the equivalent of 10 years of rugged use, finished the grueling Tecate SCORE Baja 1000 in just over 38 hours, traveling 1,061 miles

    In addition to racing, the F-150 EcoBoost also acted as a “rescue” vehicle, assisting fellow competitors throughout the run

    The same stock EcoBoost engine endured the equivalent of 150,000 harsh user miles on the dynamometer, then was installed into a new 2011 Ford F-150

    The 2011 F-150 EcoBoost moved 55 tons of timber as a log skidder in Oregon, towed an 11,300-pound trailer at speeds approaching 100 mph at Homestead-Miami Speedway and beat the competition in a steep-grade towing contest at Davis Dam


    (bron: http://www.ecoboostcentral.com/category/videos/)

    Uiteindelijk hebben ze de motor op een autobeurs uit elkaar gehaald, zie http://dai.ly/fNLZQe

    Een ander aardig artikel over de testen die uitgevoerd worden: http://www.automobilesreview.com/auto-news/new-ecoboost-engines-testing/8494/

    Helemaal toegegeven, dit is niet de :focus3: motor maar wel een motor die volgens hetzelfde principe ontworpen en gebouwd is. Ik ben ervan overtuigd dat Ford de 1.6 motoren vergelijkbare martelingen heeft laten ondergaan. Je hebt gelijk dat er nog geen gegevens zijn van "gewone" :focus3:-en met veel kilometers, daarvoor zijn ze nog te kort op de markt. Er zullen ongetwijfeld blokken zijn die die 3 ton ruimschoots gehaald hebben, in het lab bij Ford.

    Ik vind het wel erg kort door de bocht om nu al te roepen dat ze de 100.000 km niet gaan halen, maar goed, ieder zijn mening.

    We zullen zien, ik schat dat ik over een kleine 5 jaar zover ben :lol:
     
  7. de 3.5 ecoboost is veel sterker dan de 1.6;)

    dit omdat de 3.5 het veel minder zwaar heeft dan de 1.6 die toch ruim 1200 kilo moet voortbewegen

    het downsizen van motoren word alleen maar gedaan om aan de euro-norm te voldoen en heeft tegenwoordig niets meer met betrouwbaarheid te maken;)

    de 2.3 diesel uit een ford sierra is vandaag de dag nog steeds populair in de agregatenwereld, juist omdat dit blok zo betrouwbaar is;)
     
  8. ik snap jouw vergelijkingen niet helemaal, even naar de getallen (= bewijs ;)) kijken en dan zie je dat de verhoudingen niet eens zo ver uiteen liggen. Die 3.5 is inderdaad 2 keer zo sterk, heeft ook bijna 2 keer zoveel gewicht mee te slepen, nog even afgezien van het verschil in luchtweerstand, zo'n F-150 is een rijdende blokhut.

    :focus3: 1250 kg, 1.6, 182 pk
    F-150: 2150kg, 3.5, 365 pk
    En welke van de 2 zal vaker de nodige zware lasten als trailers achter zich hebben hangen?

    Maar goed, genoeg nu wat mij betreft.
     
  9. Prima Michael tuf jij lekker verder, ik heb geen bewijs net zo goed als dat jij geen bewijs hebt om te melden dat de Ecoboost de 100 of 300K niet zal halen.

    Eén geruststelling tegen die tijd heb ik al lang weer een andere NIEUWE auto :baeh:
     
  10. =wegwerpmaatschappij :mrgreen:

    Maar ik denk dat Michael gelijk heeft.

    Modernere geblazen motoren zullen mechanisch niet dezelfde levensduur hebben als de oude bekenden.
    Tuurlijk zal in dit geval Ford zo'n motor goed getest hebben, en ja daar zullen ook duurtesten bij zitten. Maar ik denk zelf dat idd de tijd dat het blok de carrosserie overleeft voorbij zijn.
    De voortekenen hebben we allemaal kunnen zien bij de 1.6 PSA dieselblokken; al zijn die inmiddels wel wat verbeterd.

    Ford (en de overige fabrikanten) zien natuurlijk het liefste dat we allemaal voor de 150.000km een nieuwe auto kopen.... dan kunnen ze de levensduur daar nog beter op afstemmen ;) scheelt weer in de kosten enzo.

    Uiteraard kan zo'n moderne motor als de ecoboost of de tsi lang meegaan, maar de mate van over-engineering is dan wel kostbaar. Het is maar de vraag of dat dus gebeurt ;)
     
  11. Die motoren kunnen makkelijk dik een ton halen met dat opgevoerde vermogen. Geldt voor alle motoren... zolang je het extra vermogen maar niet continue of moet ik zeggen bijna niet aanspreekt.. Zullen weer mooie 'verjaardagverhalen' gaan worden in de toekomst, 'ik rij al jaren met dik 200 pk en ruim 300Nm en heb al bijna 200000km op de klok zonder ook maar 1 probleempje..' Vergeten die lui altijd bij te vermelden dat ze als een oude sok reden om brandstof te besparen.. :schater:
     
  12. Over 2 jaar kan ik jullie uit de droom helpen en vertellen of de 1.6L de 100000 km heeft overleeft met een aantal toeren dat meestal rond de 5500 of 6000 tpm zit (bij het optrekken)
    Micheal, zoek je daarom ook altijd tussen de oudere vrouwen, want die hebben al een aardige staat van dienst opgebouwd. Dan ga je wel op safe.
    Ik vind deze hele discussie echt nergens opslaan. Het begint met een leuk plaatje van koppelkrommes van de Ecoboost motoren en het eindigd met het verhaal dat deze motoren de 100000 km niet gaan redden. Gebaseert op gebakken lucht, de tijd zal het leren. Voorlopig mag ik er nog een 1,5 maand over dromen, hoe fijn het zal zijn om in mijn nieuwe 1.6 rond te mogen rijden.
     
  13. Helemaal mee eens White Eagle
     
  14. Ach dames en heren het is altijd wat. Heb je een 2.5L 5 cilinder dan deugt het niet omdat het blok bij Volvo vandaan komt en dan levert deze ook nog eens een "zwakkere" uitvoering, volgens sommige. Of je hebt een 1.6L welke Ford voor het eerst voorziet van een turbo dan is ook dat ineens een uitgeholde variant, volgens sommige. Merkwaardig hè dat volgens sommige, of niet soms :confused:

    :rofl:


    Koop waar je jezelf lekker bij voelt, maar zeur (lees zeik) niet voordat je het allemaal zelf ervaren hebt ;)
     
  15. het mooiste is joost: niemand heeft het nog ervaren;)

    maar hier mag best discussie over worden gevoerd, maar omdat het een motor betreft die in jou auto ligt, vind jij het niet leuk;)

    de 1.6 ecoboost is een milieu motor, puur om de norm te halen;)
    of zie jij het gebeuren dat deze motoren over 15 jaar omgebouwd worden tot agregaat net als de oude sierra 2.3 diesels en de escort 1.8 td??

    daarentegen, 80% van autorijdend nederland ruilt de auto weer in bij 150000;)
     
  16. En jij laat je auto ombouwen tot aggregaat :loco:
    Jij mag blij zijn dat je over 15 jaar nog auto mag rijden dankzij diegene onder ons die nu iets milieu vriendelijker bezig zijn ;)
    Jemig over 15 jaar ben je pas 38 zie ik nu, dat verklaart een hoop.

    Volgens mij snap je dit topic niet helemaal.
     
  17. Volgens mij snap je nog steeds niet dat er meerdere mensen zich storen aan je loze kreten, en dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat wij die motor toevallig in onze auto's hebben liggen.
     
  18. egos, egos.............
     
  19. Volgens mij moeyen we snel weer on topic....
    Iemnd die me nu kan vertellen hoe het met de "overboost" functie zit in de 1.6 ecoboost?
    Die zie ik niet in de koppelkrommes.

    Als al eerder gezegd van dat Overboost verhaal snap ik geen ....
     
  20. Nou, dan ben ik benieuwd hoeveel km's de 1.4's van VW met 180pk mee gaan. Nu weet ik wel dat die motoren echt niet probleemloos zijn, maar zo heeft elke motor wel z'n zwakke punten. Dus dat hebben de :ecoboost: motoren ook.

    Ik denk dat het eerder komt omdat er hier stellige uitspraken worden gedaan die totaal ongefundeerd zijn. Ford heeft met de :focus3: heel erg veel test werk verricht, in de meest uiteenlopende omstandigheden. Denk je dan dat ze werkelijk de laatste pk uit het blok persen :?: Fabrikanten zijn daar erg terughoudend in, daarom denk ik dat bijv. 200 pk redelijk probleemloos en veilig door een tuner kan worden behaald.

    Maar goed, de tijd zal het ons leren!
     

Deel Deze Pagina