1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppelings problemen met terug kerend lucht in het systeem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ed-, 12 sep 2019.

  1. Hallo,

    Sinds een half jaar heb ik koppelings problemen met de Focus Eco Boost 1.0 uit 2012 ( 5 bak ).
    De eerste keer dat het probleem zich voor deed kon ik het koppelingspedaal tot onderin trappen, ik heb toen het olie niveau gecontroleerd en deze was op peil.

    Ik heb het systeem ontlucht en alles was weer goed, na 30 dagen begon het koppelen weer slechter te worden en weer was het olie niveau goed en ik heb alles weer ontlucht.

    Na dit 4 keer gedaan te hebben heb ik besloten om de koppelingscilinder te vervangen uit voorzorg en dit de snelste stap was om dingen uit te sluiten, echter mocht dit niet helpen we zijn weer 30 dagen verder en het zelfde probleem.

    Het koppelingspedaal komt goed terug en ik heb geen uitwendige lekkage.

    Wie herkend dit probleem of weet raad ???

    Mvg Ed
     
  2. een aantal jaren terug is dit probleem al eens aan de orde geweest op het forum, de oorzaak bleek een defect dubbelmassa vliegwiel, door teveel trilling wordt de hydraulische vloeistof uit het koppelings-systeem geslagen.

    @antig01 (fordmonteur) kan je er meer over vertellen
     
  3. Zelf 1 geval bekend van iemand met 1.6 ecoboost.
    Daar schoof de krukas teveel van op en neer.
    Robdjes draaien naar links en naar rechts. Een van de twee leverde problemen op dat pedaal niet gied terug kwam. Of te grote vrije slag.
     
  4. #4 Ed-, 12 sep 2019
    Laatst bewerkt: 12 sep 2019
    Heeft de Focus 1,0 eco 100Pk 2012 ook een dubbelmassa vliegwiel, ik dacht dat deze alleen in de 125Pk met 6 versnellingen zat.
     
  5. nee, een 100 pk 1.0 ecoboost heeft idd geen dubbelmassa vliegwiel, dus dat zal bij jou niet de oorzaak zijn ...
     

Deel Deze Pagina