1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppeling blijft hangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Erik1988, 16 feb 2012.

  1. Beste forum leden. Zoals ik al aanstipte in het voorstelrondje http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=25753 heb ik een probleem met de Focus ST.

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb op dit forum niets over dit probleem kunnen vinden.

    Het probleem:

    Of het nou koud weer is of warm weer, de koppeling blijft soms half hangen. Dit gebeurt voornamelijk ook wanneer ik de auto laat afremmen op de moter, dan laat je de koppeling omhoog komen en dan blijft die half hangen. Je moet hem daarna weer met de voet omhoog halen. Vanmiddag gebeurde het trouwens dat de koppeling helemaal onderin bleef zitten, schakelen ging nog wel gewoon ook al zat die onderin en ik kon ook gewoon wegrijden.

    Vorige week zijn ze er mee bezig geweest en hebben ze lucht uit de leidingen gehaald. Hiermee dacht ik dat het wel over zou zijn, niet dus :(.

    Nu ben ik vanmiddag bij de garage geweest (ford dealer) en die had het erover dat het waarschijnlijk de hulpcillinder zou kunnen zijn.

    Nu vraag ik of misschien iemand van jullie weet wat het probleem kan zijn. Wegrijden in zijn 5 kan ook nog. In zijn twee optrekken met de versnelling dan wil die afslaan. Dit alles lijkt niet te duiden op een defecte koppeling? De koppeling is wel de eerste 10 centimeter in te drukken zonder weerstand, en daarna voelt het allemaal licht aan.

    Nou een heleboel informatie maar hoop dat iemand zijn licht hierover kan werpen. Volgende week wordt namelijk de auto weer onder handen genomen door een garage.

    Alvast dank voor het meedenken.
     
  2. Je koppeling lijkt in ieder geval niet versleten. Ook je diafragma is nog ok. In beide gevallen zou de boel anders wel gaan slippen.
    Als de boel ontlucht is en dat geen verbetering gebracht heeft zou een van je koppelings cylinders wel eens een (interne) lekkage kunnen hebben, waardoor deze niet meer terug komt/kan komen doordat er olie langs een seal gelekt is. Als het je master cylinder zou zijn heb je denk ik problemen met intrappen en komt 'ie wel terug. Dan heb je waarschijnlijk ook wel wat olie bij de cylinder (kun je checken in je pedalenbox)
    Bij je hulpcylinder is het waarschijnlijk eerder wat je beschrijft, dat je 'm terug moet 'helpen'. Ze zijn niet ontzettend duur, hoewel ik niet weet hoeveel uur werk het is om te vervangen.
     

Deel Deze Pagina