1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppakking lek c-max tdci 2010

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door JPHoste, 23 jul 2016.

  1. Hallo,

    Op 1 of andere manier is mijn vorige account geblokkeerd (lostintimeNL)
    Dus maar even een nieuwe.

    Ik had een lekke koppakking met mijn ford c-max tdci uit 2010 (205000km)

    Dit hebben ze afgelopen week eindelijk gerepareerd.
    Maar nu kwam ik gisteren bij mijn werk aan zag ik dat er water onder mijn auto lag. Kan natuurlijk de airco zijn.
    Dus na mijn werk eerst eens de dop van het koelwater reservoir los gedraait toen begon ie behoorlijk te sissen wat volgens mij niet normaal is bij een volledig koude motor?

    Dus gisteren middag met de airco uit gereden.
    Zag ik bij elke stop weer een plasje liggen rechts voor.

    Vanmorgen weer de dop los gedraaid met een koude motor dus.
    Filmpje van gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=EUOZzLaSrSY

    Volgens een vriend van mij die wel redelijk veel verstand heeft van auto's zou het kunnen dat er lucht in het systeem zit.
    Hij rade mij aan om de auto met de dop los zo'n dik half uur/ 3 kwartierte laten draaien.

    Zo begon het:
    https://www.youtube.com/watch?v=lqRHEJEqRUY

    Wat is jullie idee hierover?

    Heb daarna trouwens nog een flink stuk gereden met airco uit en nu ligt er geen plasje onder.

    Motor is nu aan het afkoelen en dan wil ik nog even kijken of ie dan ook niet meer sist bij het open draaien.

    Nog een vraagje moet je het koelvloeistof bij vullen als de motor uit is of als ie draait?

    Bedankt alvast.

    Met vriendelijk groet,

    Jascha Hoste
     
  2. Niemand die hier iets van weet?
     
  3. Teneerste: sissend geluid bij openen dop is normaal.

    De 2e video is neem ik aan genomen toen de motor al flink warm gedraaid is?
    Lijkt op kokende koelvloeistof.... Juist daarom moet de dop er op om druk op te bouwen.

    Als deze video bij relatief koude motor genomen is, dan heb je een probleem met je koppakking.
     
  4. Bedankt voor je reactie.

    Het filmpje is bij een koude motor gemaakt.
    De koppakking is net vorige week vervangen.
    Kan het niet wezen dat ze het niet goed ontlucht hebben?

    En het sissen bij een compleet koude motor heb ik bij andere auto's niet eerder mee gemaakt, en daar komt bij dat het water ook ineens omhoog komt in het reservoir. als de motor warm is is dit natuurlijk niet raar. Maar bij een koude motor lijkt me dit toch niet normaal?
     

Deel Deze Pagina