1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koelvloeistoflekkage

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Juuleke1991!, 15 sep 2018.

  1. beste lezers,,

    Ik heb een vraag.

    Ik moet echt bijna elke dag mijn koelvloeistof bijvullen.

    Nu dacht ik eerst dat het de koppakking was, maar ik denk niet dat dat het probleem is.

    Soms als ik rijd dan zitten er allemaal druppels koelvloeistof op mijn zijspiegel/zijraam en/of vooruit. Als ik dan de kap open doe is mijn koelvloeistof eruit en onder het bakje van de koelvloeistof echt super nat van de koelvloeistof. Ook is dan vaak de onderkant van mijn motorkap nat van de koelvloeistof( boven het tankje).

    Hebben jullie een idee of dit met de koppakking te maken kan hebben? Ik heb zelf namelijk het idee dat het reservoir gewoonweg niet meer goed is maar ik weet het niet zeker.

    Iemand ervaringen hiermee?

    Alvast bedankt voor jullie reactie,

    Groeten Juul Goossens
     
  2. Ten eerste Welkom op het forum ( zie "Even Voorstellen") is niet verplicht maar wel zo netjes. Wat betreft je vraag is het ook van belang om wat voor focus het gaat. (Mk1,mk2, mk3).
     
  3. Sorry. Ik ben Juul Goossens 27 jaar en kom uit het Brabantse land. Ik heb vrij weinig verstand van auto’s dus daarom kom ik op dit forum zoeken naar antwoorden

    Het betreft een Ford Focus 1.6 16v uit 2001.

    Ik voel me nu echt dom maar hoe kom ik erachter welk type het is zoals jij het beschrijft ( mk1, etc. etc)

    Groeten
     
  4. Zou je vloeistof tankje zelf kunnen zijn.

    Laat de motor eens goed warm worden zodat er druk op het systeem staat en dan onder de kap kijken.

    Wel eerst even alles goed droog maken voor die tijd en stationair lekker warm laten draaien zodat je goed kunt zien waar het eventueel vandaan komt.

    Kan ook een klein scheurtje in een koelslang zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  5. Bedankt voor de reactie. Ja die slangen worden dus helemaal niet nat.

    Maar nog niet gekeken als de motor warm stationair draait. Dat ga ik morgen doen!

    Dat reservoir bestaat uit een boven en onderkant, en ik merk dat hij precies op de punten waar ze op elkaar komen daar wel nat word( op de naad zeg maar).

    Maar toch bedankt ik ga dat morgen even checken en dan laat ik hier even iets weten
     
  6. Check de dop ook even goed.
    Wellicht dat die gesneuveld is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  7. Zal ik doen Dark Angel.

    Heeft die dop ook een speciale functie dan? Regelt die de overdruk ofzo?
     
  8. Daar kan de overdruk indd ontsnappen als ik me niet vergis.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. Oke dankjewel voor de informatie!

    Ik zal hier morgenavond even wat katen weten bedankt
     
  10. 1 dringend advies , draai die dop er NIET zomaar af als de motor warm is
    Door de druk in het systeem kan de koelvloeistof er kokend uit komen
     
  11. Dan heb jij waarschijnlijk een mk1 fase1 of fase2. Verschil in deze 2 twee is dat bij de fase1 de knippers in de bumper zitten en bij de fase2 in de koplampen.
     

Deel Deze Pagina