Even een vraagje! Ik wil en inlegfilter voor mijn 2010 FOFOII 1.8 limited. Nu kon ik op de site van kn niet het corresponderend model vinden. Zijn er mensen die ook een kn filter in een soortgelijke auto! ik hoef niet te horen dat je in een 1.6 er een hebt zitten en dit wel moet werken, ik moet ervaringsdeskundigen hebben! het is een beetje zonde om iets te kopen en dan er niets aan hebben
Als ik op de site van K&N kijk bij een focus 1.8 van 2010 kom ik op de E-2993. Op onderstaande link kan je zien hoe het filter er uit ziet en op welke auto modellen het filter past. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-2993
enige verschil dat ik merk is loopt rustiger en komt makkelijker in toeren qua rijden zou je kunnen zeggen dat hij directer op gas reageerd verder qua vermogen en brandstofverbruik verandert er niks
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik er ook één in mijn 1.6 heb zitten en haal ik wel aan dat ik er ook één in mijn vorige 2.5L 5 cilinder had Ook met die motor was het merkbaar dat de response iets beter was en het geluid, jaja zelfs bij de ST, werd er iets rauwer van Maar of je het filter nu in een 1.6, 2.0 of 2.5 plaatst er is verschil merkbaar maar één van de wereldwonderen hoef je er niet van te verwachten koop dan een geblazen motor en ga met het motormanagement aan de slag dat levert heel wat meer op
het is mijn bedoeling ook niet om een racemonster te maken. het is nu zo dat mijn motor niet echt lekker soepel optrekt. hij hikt en stikt vaak snel. rijd je met weinig gas weg dan valt hij wel eens uit! dit wil ik oplossen door meer lucht te geven aan de motor(weet ook dat dit een hulpmiddel is)
dan denk ik dat je met smoorklepreinigen veel verder komt dit bij mij gedaan met carburateurcleaner die ik had staan, klep van zwart naar staal en nu loopt motor stationaair veel rustiger bij 2500 trilt blok nog maar ga nog een keer nieuwe bougies erin draaien enige nadeel was dat je gauw 1000km nodig had om hem na koude start snel op 700-850rpm te krijgen zat namelijk op 1200rpm je kan een tube kopen die je in je inlaat kanaal spuit hierdoor reinig je alles wat je tegenkomt smoorklep, swirlkleppen, inlaatkanaal, inlaatkleppen, uitlaatkleppen cilinders, katalisator laatste drie natuurlijk minder maar door extra warmte wat vrij komt zal het ook iets gereinigd worden het meeste vuil verdwijnt waar je inlaatkleppen zitten dit is aluminum en daar blijft vuil achter dit verdwijnt hierdoor met bp ultimate wordt er gezegd dat de motor ook wordt gereinigd maar met tube heb je vele malen sneller profijt van
En wat voor een tube is dat dan?? want dat klinkit interessant omdat onze 2.0i al 160.000km erop heeft zitten, maar gezien het gasklephuis...kan hij nog wel wat meer gereinigd worden
is het makkelijk zelf te doen? zo niet waar kan je het laten doen? owwhja en wat kost het grapje me? al met al wel interessante materie om in te kijken. morgen het luchtfilterophalen en dan gelijk erin proppen
je zou bij een auto handelaar kunnen kijken naar carburateurcleaner hiervoor haal je de smoorklep eraf, (door sommige wordt geadviseert accupool los om na montage klep goed ingeleerd te hebben, bij hielp een rit van 1000km ) smoorklep inspuiten met cleaner met een doek alles goed schoon maken (tussendoor extra cleaner gebruiken) als klep schoon is alles weer monteren en veel km rijden in mijn geval andere spul wat we op de zaak gebruiken (peugeot) spuit je bij lopende motor in, hierdoor reinig je de smoorklep en swirlkleppen in het blok zelf motor moet eerst goed warm zijn en 1 persoon geeft gas in de auto, en probeert 3000-4000te halen terwijl de gene met spuitbus aan het inspuiten is. doe dit op een goed geventileerd plek omdat hoop rook uit de uitlaat normaal is. je haalt de slang bij luchtfilter los, zodat je smoorklep met stuk slang hebt slang van spuitbus doe je in de slang voor de smoorklep en spuit je bij lopende motor in, omdat je bijna vol gas geeft kun je de slang ook verder in stoppen, echter moet de gene die gas geeft niet gas in 1 keer loslaten, met elektriche smoorklep dus niet doen, handmatig wel omdat je bij het blok zelf kunt bedienen verstandig om even rondje te maken om alles weer op bedrijftemp te krijgen, katilisator kan namelijk ook warmer worden dan normaal laatste geval moet je hopen dat alles schoongebrand is met carburateurcleaner is gevoeliger voor het elektrische deel (spul kan via asje de elektrische deel beinvloeden, daarom kun je het niet laten inweken) als je bij dealer een flesje kan kopen om systeem te reinigen zouden ze eventueel ook 1 paar seconden kunnen gas geven/spul in spuiten doen, tenminste wij op de zaak zouden het wel doen qua kosten durf ik het niet te zeggen dacht beide rond de 35euro tot 50euro carburateurcleaner valt voor meerdere kleppen te gebruiken spuitbus is voor 1 auto, tenminste hij wordt volledig leeg gespoten bij ons
Oké, je praat dus over 2 verschillende werkzaamheden, de ene is het reinigen van je gasklephuis, de andere is het inspuiten bij draaiende motor.... Gasklephuis is al klaar, nu de rest dus nog...eens kijken of ze dit ook van Forté hebben/leveren....of zou carburateurcleaner van Mitsubishi ook werken??
maar het spul dat wij inspuiten bij draaiende motor is speciaal daarvoor gemaakt dit is geen carburateurcleaner op de gebruiksaanwijzing moet wel staan inspuiten bij draaiende motor wij hebben spuitbus van peugeot maar daar staat alleen een nummer op en die is er speciaal daarvoor om de inlaattraject ook te reinigen