1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Keuzes, keuzes, luxe problemen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door FastSuzuki, 3 jan 2010.

  1. Zoals gemeld heb ik de Ford Focus Futura verkocht. Ik ben dus nu aan het kijken naar iets met meer pk's. Ook bij andere merken moet ik bekennen, maar kan de infectie met het Ford virus, wat ik overigens als jaren met mij meedraag, niet ontkennen. Op Ford gebied momenteel 3 auto's in geïnteresseerd; een Focus ST170 van 2002 met 80k, keurige auto en leuk prijs, een Focus RS1 van 2003 ook met 80k, dubbel zo duur als de ST170, keurige auto, of van Focus ST 2006/7 met 60k ook uiteraard een hele mooie auto. Gezien de tijd van het jaar wil ik ook gelijk winterbanden. Maar da's lastig in de praktijk, zo blijkt. Maar de keuze van auto vind ik misschien wel lastiger. Ik rijd hooguit 10k per jaar, toch wel redelijk veel kortere afstandjes en regelmatig in de stad. Iedere auto heeft zijn voor en nadelen, maar de komende dagen moet de beslissing vallen. Wie helpt mij, laat maar eens horen. BVD voor het delen van jullie kennis.
     
  2. Tja dat is geen makkelijke vraag om te beantwoorden het heeft uiteindelijke allemaal te maken met wat je bereid bent om uit te geven aan vaste lasten van de aan te schaffen auto (:ford:)

    Een klein jaar geleden stond ik, noodgedwongen weliswaar, voor een soort gelijke keuze. Nadat mijn toenmalige werkgever niet meer instaat bleek te zijn mij en 5 andere collega's te kunnen blijven betalen, bleef er niets anders over dan het bedrijf verlaten, achterlatende een heerlijke Mondeo MK4 2L goed voor zo'n 145 paarden :(

    Omdat ook mijn voorliefde voor :ford: erg groot is en ik al jaren :focus: rijder was voordat de Mondeo op mijn pad kwam, was het voor mij duidelijk wat er moest komen. Het probleem is echter vaak, welke uitvoering.

    Zelf ben ik een hatchback fan en was eigenlijk van plan mijn oude Rally Edition van de dealer terug te komen, deze hadden we 3 maanden voordat ik te horen kreeg dat ik kon vertrekken, ingeruild tegen een nieuwe Fiesta waar vrouw lief de nodige kilometers mee maakt.

    Eigenwijs als ik ben toch achter de computer gekropen en wat gegoogled en kwam de auto tegen waar ik stiekem eigenlijk meer oren naar had.

    En dan komt het probleem, koop je een auto welke iets boven het eerder gestelde budget ligt en als je dat dan doet wat zijn de maandelijks terugkerende kosten en ben je bereid die te voldoen :?:

    Ik ben gegaan voor de :st: (2007) en heb daar tot op de dag van vandaag geen spijt van, sterker nog ik kan het een ieder aanraden, wat een auto :thumbs:

    Maar er is een keerzijde de auto is verre van goedkoop, het is geen TDCI met een verbruik van 1:20, o nee absoluut niet. Mijn geluk, nadat ik te horen keer dat het gedaan was met mijn baan had ik twee weken later een andere werkgever. De onkosten van de :st: zijn dus gelukkig gewaarborgd ;)

    Het aanschaffen van de auto is vaak niet het grootste probleem het op de weg houden des te meer. Is de aanschaf van een :st: of een :rs: nu te hoog gegrepen en ik wil niet als spelbreker overkomen, laat de auto dan links liggen :(

    Maar laat de financiële situatie het toe dan zou ik zeggen ga voor de :st: en bij voorkeur voor een ST225, als je er eenmal in gereden hebt ben je verkocht :mrgreen:
     

  3. In deze moet ik helemaal met joost meegaan. Als je de :st:225 niet kan veroorloven, ga er dan maar niet meer rijden want dan eindig je waarschijnlijk bij de bank.
     
  4. De ST170 is een gave auto en echt een toerenmachine. Geeft minder kick dan een turbo aangedreven auto. Maar is toch behoorlijk rap en stuurt echt scherp. Ook normaal mee te rijden. In verhouding is deze ook waarde vaster dan de gemiddelde ST225. Zeker geschikt als daily ride.

    De ST225 rijdt erg goed en er is ook normaal me te rijden. De turbo en het ploffen zijn zeer verslavend. Echter is dit langzamerhand wel een "13 in een dozijn auto" aan het worden. Oftewel een ST225 kun je geregeld tegenkomen. Echter is deze minder waardevast en verbruikt meer brandstof en is daardoor minder courant. Zeker wanneer je de auto weer wilt verkopen. Ook geschikt als daily ride, maar wel een dorstige.

    De RS MKI (blijft mijn favoriet); blijft een aparte verschijning, zijn er minder van gemaakt daardoor specialer. Echter als daily ride niet echt geschikt, met name door het diff. Maar wel gaver en echt strak sturend. Misschien wel strakker (scherper) dan de ST225.

    Echter zijn de ST170 en de RS MKI wel oudere auto`s, waar je met de ST225 qua luxe er wel op vooruit gaat.

    Voor alle 3 de modellen geldt dat het snelle auto`s, daardoor zullen de onderhoudsprijzen ook een stuk duurder zijn. Maar die van de RS en de ST225 zullen een stuk hoger zijn dan die van de ST170.

    Als ik in jouw schoenen stond zou ikzelf persoonlijk voor de RS MKI gaan.
    Blijft echt mijn favoriet. :thumbs:
     
  5. Daily ride is voor mij heel belangrijk, want daar moettie ook voor gebruikt worden en de kosten van aanschaf zowel als van onderhoud en verzekering etc zijn een stuk lager dan de ST en de RS. Ik neig naar de ST170 zoals Marco aangeeft ondanks dat de RS ook mijn topfavoriet is.
    Bedankt voor jullie inzicht alvast.
     
  6. Afgelopen woensdag een proefritje gemaakt in een Focus ST225. Man, man, man, wat rijdt dat lekker snel zeg. En dat koppel. Het geluid is helemaal super en verslavend. Morgen een proefrit in een supernettte ST170 met maar 80k op de tellert. En dan zien we wel verder.
     
  7. #7 BarryST, 8 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2010
    Niet bij de bank geëindigd;)?

    Hou je ons op de hoogte van je ervaringen en eventuele keuze(s)?
     
  8. Vandaag in een supernette ST170 uit 2002 met 80k op de tellert gereden. De auto was nog net zo fris alsof hij pas 2 jaar oud was met 10k op de tellert. Superleuke auto. Goed voor daily rides maar vermogen genoeg om te spelen. Wat zou zoiets mogen kosten volgens jullie. Dus met onbeschadigde velgen met goede banden, navi, half leer, helemaal onbeschadigd, xenon met sproeiers, ets. Deze auto is ook leuk, anders leuk dan een ST225. maar dat is ook een andere klasse.
    Diep aan het nadenken nu.
     
  9. Heb er zelf ook wel naar gekeken (voor de lol).
    Op autotrader kom je ze voor 10000-11000 euro tegen meende ik.
    Maar dat heb je zelf ook al lang en breed gedaan denk ik :P
     
  10. Beiden auto's zijn redelijk waardevast. Dus je zult er nooit veel op verliezen in een aantal jaar. Ik vind een ST170 iets exclusiever (en zeldzamer)? De prijzen van een ST170 liggen rond de 10.000? Een ST225 het dubbele?
    Als je budget het toelaat zou ik voor een ST225 gaan.
     
  11. Beste mensen, er is iets gebeurd wat ik zelf niet verwacht had. Ik ben gevallen voor een ander merk. Jullie hebben gelezen dat ik op zoek was naar iets leuks van Ford. Nu heb ik op aanraden van een vriend een proefrit gemaakt in een Golf R32. Na de proefrit was ik er helemaal weg van. Toen de prijsonderhandelingen ook nog eens positief uitpakten heb ik hem gekocht. Wat een apparaat is dat zeg. Het geluid van een ST225 is verslavend, maar dit is echt de overtreffende trap van verslavend. Ik blijf zo af en toe nog op dit forum rondwandelen want ik heb toch wel een beetje blauw bloed, mijn 'nieuwe' R32 heeft ook de mooie blauwe kleur (performance blue).
    ZO zie je maar weer, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
     
  12. :schater:
     
  13. Wacht maar tot je bij de garage kom! ;)
    Dan heb je spijt van je aankoop!
     
  14. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Hopelijk ga je hier veel plezier van krijgen.
     
  15. Leuk, maar het blijft wel een Golf :nocheer: Ondanks zn leuke V6. Een geblazen 5cilinder is toch veel leuker :rock: :badgrin:

    :loser: :baeh: :mrgreen:
     
  16. Tsja, wat kunnen we zeggen ... ;)!
    Maar veel plezier met de Gold :)!
     
  17. Welke R32 heb je gekocht? De IV of V? Het geluid is wel heel gaaf en 240PK doet het altijd goed. Als je de V hebt, met handbak of DSG?
    DSG is ook gaaf en fijn alleen zijn de 1e series niet de meest betrouwbare bakken.

    Het enige wat ik jammer vind van de R32 is dat de 4-wielaandrijving niet permanent is.

    Maar verder vind ik het wel gave auto`s. Het is i.i.g. niet een 13 in een dozijn auto.:thumbs:
     
  18. Ik heb een blauwe, 3-deurs type 4 gekocht met 6-handbak, hij is van 2003, met 71.000 op de tellert en ALLE opties. Van eerste eigenaar, dealer onderhouden, dus in TOPstaat. Het geluid van de v6 is onwijs, en inderdaad 241pk doet het goed.
    In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
     
  19. Type 4 is ook goed. Handbak is robuust en kan wel wat hebben. Moet zeggen dat ik de R32 in 4 ook een mooie auto vind. Iets minder opvallend dan de 5, maar gelukkig geen alledaagse verschijning.

    Veel plezier ermee. Kom alleen niet klagen over het brandstof verbruik....:baeh:;)
     
  20. Op de boordcomputer: 100km/h 1:14, 110km/h 1:13, 120km/h 1:12, 130km/h 1:11, 140km/h 1:10, daarboven worden het zeer gebruiksonvriendelijke waarden. Met een gemiddelde van tussen de 1 op 8 en 1 op 10 ben ik tevreden hoor, ik rijd maar hooguit 10k per jaar.
    Daarbij is een ST225 met zijn geblazen 5 cilinder ook niet superzuinig, denk ik zo.
     

Deel Deze Pagina