1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kachel problemen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Sietse13, 11 mei 2018.

  1. Hallo allemaal
    Vanocht met de auto weg alles normaal, na 5 minuten rijden begint de climaat control volgas warme lucht te blazen, terwijl de temperatuur gewoon op 20 graden stond, het werd al snel heel warm in de auto.
    Climaat control uit en weer aan gezet geen verandering, toen op handbediening gezet en temperatuur op lo, toen werd het gelukkig koud, na een tijdje rijden de climaat weer op automatisch gezet en alles werkte weer.
    Boodschappen gedaan en met het naar huis rijden hetzelfde verhaal, alleen toen kon ik alleen op stand lo koude lucht krijgen.
    Meteen langs de dealer gereden, die hebben even gekeken en onder de vloerbedekking van de passagiers kant stond water, volgens de monteur loopt het water van de airco in de auto, gekeken of het verstopt zat maar dat leek niet zo, de airco gecheckt en bij gevult en de climaat control leek weer te werken.
    De rit naar huis verliep goede geen verdere problemen, thuis gekomen de nattigheid onder de vloer wat proberen droog te maken en de vloerbedekking wat omhoog getrokken om het te laten drogen, ik dacht ik zet de auto even in de zon met de ramen open dan kan het drogen ik rijdt de auto weg en meteen begint de kachel weer volgas warme lucht te blazen pffff, volgens de monteur komt het door het vocht dat de kachel van slag is eerst maar even laten drogen en anders volgende week maar een afspraak maken, hopelijk valt het mee.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  2. Laat ook even de temperatuursensor nakijken. Na verloop van tijd komt die vol te zitten met stof en dan klopt de gemeten temperatuur niet meer.
     
  3. Ja dat had ik ook gezegd tegen de monteur dat ik de sensor verdacht, maar dat kon het volgens hem niet zijn............

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  4. Over het algemeen vind hij het dan inderdaad te warm, maar te koud is ook al eens voorbij gekomen. Anders zelf even nakijken?
     
  5. Weten jullie waar de temperatuur sensor zit en hoe ik er bij kom?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  6. Je ziet rechtsonder het stuur aan de buitenkant een roostertje zitten, daarachter zit een ventilatortje en daarbij de sensor. Via de onderkant kun je er bij.
     
  7. Ik zie inderdaad het rooster, maar ik kan er van onder niet bij komen, zit goed vol gebouwd.
    Maar waar is dit roostertje dan van? Zie foto, die in het midden? [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  8. Rechtsonder het stuur. Dit is een foto van boven de spiegel...
     
  9. Ja klopt ik heb die bij het stuur gevonden, kan er jammer genoeg niet bij komen, er lopen allemaal dikke buizen, maar ik zag dit roostertje ook en vroeg mij af waar die dan voor is

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  10. Zal zo de stofzuiger er eens opzetten misschien kan ik vanaf de buitenkant het stof er uit zuigen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  11. Roostertje bij de spiegel is , naar mijn weten, de plek waar de microfoon zit
    Voor de telefoon en voice control
     
  12. Aha klinkt logisch[emoji106], bij m'n vorige auto een Renault zat de temperatuur sensor boven bij de binnen spiegel, vandaar dat ik dat hier ook dacht [emoji22]


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  13. Net even een rondje gereden en alles was goed, alleen op de terug weg begon de kachel weer volgas warme lucht te blazen.
    Denk toch dat het een vocht probleem is, zag nu ook m'n achterruitenwisser heen en weer gaan, terwijl het knopje op uit staat.
    Vind de vloer ook nog heel nat, de vloerisolatie is net een spons.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  14. #14 trucker0werner, 12 mei 2018
    Laatst bewerkt: 12 mei 2018
    me eerder verhaal dat ik had getypt klopte niet helemaal.
    zat met het probleem de verkeerde kant op te denken.

    in jouw geval zal ik de bcm goed bekijken of deze niet nat is.
    tevens het water op de vloer is dat condensatie van de airco of lekt je auto bij de bijrijderskant water naar binnen die mogelijk over je computer heen gaat
     

Deel Deze Pagina