1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ka collection - VERKOCHT -over op Audi

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door vertegenwoordigerjohan, 18 jan 2014.

  1. Effe :offtopic:
    Deze Ford ook nog gevonden:
    [​IMG]
     
  2. [MENTION=11009]SpeedyG[/MENTION] haha, inderdaad, die is ook ff geshopped ! via mijn instagram zeker? ;)
     
  3. Een probleem met onze Ka:

    Sinds deze week een remprobleem aan de voorzijde. De bijrijderskant voorrem blijft steeds "hangen". De auto remt zonder het rempedaal aan te raken. De remblokken zijn nog optisch in goede staat. Ik weet dat de remschijven wel aan vervanging toe zijn, deze heb ik dan ook al besteld en zijn onderweg.

    Maar wat kan dit betekenen? Mij lijkt het dat de remcilinder (of hoe je dat ding noemt) blijft hangen, en zo dus druk uitoevend op de remblokken welke dan tegen de remschijf blijven hangen. Afgelopen zondag zo erg dat het enorm begon te stinken en beginnend te roken. Snel auto aan de kant gezet en af laten koelen....
     
  4. Dan zou die toch linksachter ook problemen moeten geven als het de remcilinder zou zijn !
     
  5. #245 Marco Morello, 25 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2015
    Wat je kan proberen is de remklauw van de auto te halen, deze op de glijpunten (ook waar de blokken overheen glijden) roestvrij maken en deze weer in het vet zetten (kopervet, rempasta etc.).

    Dat is het goedkoopste en het makkelijkste wat je kan doen.
    Blijkt het probleem in de remcilinder te zitten, dan kun je reviseren, maar beter nog een nwe klauw bestellen. Nwe klauw zonder montage kost je ongeveer €100,-
     
  6. ik zou de remslang verdenken.
     
  7. Bij de hoofdremcilinder bedoel je?

    De remcilinder van de klauw kan natuurlijk wel vastzitten.
     
  8. Hoezo de remslang?
     
  9. [MENTION=116]Redwagon[/MENTION] : Het zit hem echt in de remmerij voorzijde. Als ik vanuit stilstand hem zachtjes laat opkomen hoor je een klemmend geluid. Ook gasgeven vanaf circa 60km/h in zijn vier gaat soms tergend langzaam naar de 100 bijv bij invoegen op de snelweg.

    [MENTION=13177]Silver[/MENTION]Baronakamarco : Ik zal een kijken als ik idd de boel eens loshaal. En dan schoonmaak wat dat doet.

    [MENTION=2338]vandertuin[/MENTION] : Dat kwam ik ook tegen op google, verstopte remleiding. ?
     
  10. het laatste stukje remslang, richting de remklauw. Geeft wel 'ns problemen die hier op lijken.
     
  11. Kan je deze makkelijk loshalen en weer monteren zonder al te veel gedoe? of zit je dan met remvloeistof gedoe leeglaten lopen, vullen, afluchten enzo?
     
  12. [​IMG]

    Dit is de bewuste remslang Johan, zoals je ziet zit er aan beide kanten schroefdraad dus deze zou je er redelijk simpel tussenuit kunnen halen, ja je zit dan wel met vloeistof en ontluchten maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook geen kwaad om de remvloeistof eens te vervangen, en dan kun je gelijk je remklauw goed nalopen en eventueel schoonmaken, en eventueel deze erin.

    [​IMG]
     
  13. Bedankt alvast voor de info [MENTION=2523]Leppie[/MENTION]
    Eerst eens de boel loshalen voor zover dat gaat zonder grotere bijkomstigheden...
    Dacht dat eigenlijk te combineren met het plaatsen van de nieuwe remschijven welke als het goed is morgen worden afgeleverd aan huis....
     
  14. Als je toch remschijven en blokken gaat vervangen, dan moet je de klauw sowieso schoonmaken. Remtang, geleide pennen etc. en uiteraard goed in het (koper/rem)vet zetten. Is het dan goed, dan prima, anders moet je de remslang vervangen, dan moet je dus bijvullen/vervangen en ontluchten.
     

  15. Dus ik begrijp dat je alles in het koper/remvet zet, behalve uiteraard de remoppervlakken (remmateriaal zeg maar) van je remblokken. Waarom zou je alles insmeren met vet dan? misschien stomme vraag....
     
  16. Vooral de bewegende delen in het kopervet zetten. Waarschijnlijk zit de remklauw vast op de glijpennen.
    Remblokken zullen dan ook ongelijk afgesleten zijn. Aan de zuigerkant het minste de andere loopt aan tegen de schijf.

    Remkracht is voldoende om klauw op te schuiven maar kan dan niet meer terug om blok vrij te geven.
     
  17. Paul.

    De remblok aan de buitenzijde( dus niet de zuigerzijde) was totaal niet ver afgesleten. Ik krijg vandaag de nieuwe remschijven binnen dan ga ik alles even loshalen om verder te kijken. Hopelijk is het wat jij schetst, dat hij vast zit op die pennen.
     
  18. Het kan zijn dat je er op tijd bij bent. Er zijn legio mensen die niets merken en doorrijden tot de blok helemaal weg is. Mijn zwager is er zo een. Monteert eerst nieuwe blokken om er dan na 4 weken achter te komen dat er weer 1 versleten is.
     

  19. Dat is niet zo slim, wij hebben er vanaf het moment dat we het merkten alleen nog mee naar huis gereden, maximaal 70km, gelukkig....
     
  20. #260 vertegenwoordigerjohan, 28 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2015
    Zo, vandaag maar weer even aan het sleutelen geweest. Ik wilde het gewoon voor de deur doen, maar door toedoen van niet het juiste gereedschap hebben kunnen vinden,(o.a. inbus 7mm, welke op was bij de praxis en verder nergens te vinden in de regio...) gezellig ochtend geknutseld bij de lokale DHZ Garage.

    Wel had ik remreiniger gehaald en een potje kopervet voor de smerende delen nieuw in te vetten.

    Ik ben al met al toch nog een kleine 2 uurtjes bezig geweest, met name door het weer terugplaatsen vd remklauw...

    Ik heb dus nieuwe remschijven geplaatst, en alles schoon gemaakt. De remblokken waren nog perfect, die zijn er afgelopen jaar nieuw opgezet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Brembo Max dus, voor weinig uit duitsland nog geen 60 tientjes! en ze remmen perfect!!

    Het enige wat ik wel moet doen denk ik, is toch een nieuwe of revisie remklauw erop met nieuwe cilinder, want het was wel allemaal aardig veroest. Waardoor ik toch het idee heb dat hij daarom vast bleef zitten. Alles wel goed schoon gemaakt, want het was een bende.
     

Deel Deze Pagina