1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V 125pk K&N luchtfilter in Focus 2 en Focus 3

Discussie in 'Performance' gestart door Danman1987, 20 mei 2012.

  1. Hoi allemaal,

    Even een kleine vraag. Past een K&N Luchtfilter in een :focus2: fase 2 ook in een :focus3: ? Ik twijfel namelijk een beetje of ik zo'n filter ga aanschaffen aangezien ik eind volgend jaar van plan ben om te kijken voor een :focus3: . Het zou mooi wezen als ik dan de filter kan aanschaffen en dan later kan overplaatsen.
     
  2. ik heb ergens op het forum gelezen dat dit niet mogelijk is en dat het ook compleet andere serie nr's zijn.
    eens kijken of ik het nog kan vinden.
     
  3. De K&N filter van een Focus II fase 2 1.8 16v Duratec HE (K&N code E-2993) past op alle motor versies van de Focus III :D

    Check www.knfilters.com
     
  4. Wanneer je een cilindervormig filter in je huidige auto hebt dan past deze ook in de FOCUS 3. Ik heb ook mijn K&N filter meegenomen van mijn focus 2 naar mijn focus 3.
     
  5. Ik vermoed dat ik een cilindervormige luchtfilter heb (nog nooit het luchtfilterhuis open gemaakt). Maar bedankt voor de info. Dan ga ik maar eens goed nadenken voor een luchtfilter van K&N.
     
  6. Volgens de lijst van K&N moet in de 1.8L het filter E-2993 geplaatst worden. Zoals aangegeven door Irwan is dit ook het filter wat in de :focus3: geplaatst moet worden en dat kan ik beamen ;)


    [​IMG]
     
  7. Zie het inderdaad staan. Merk je met zo'n filter echt verschil? Ik ben een beetje huiverig omdat ik hier een post heb gelezen van iemand die na het plaatsen bij z'n :focus3: storingen kreeg. (kennelijk door de olie in het filter)
     
  8. Filters van merken als Green, K&N en Pipercross zijn geolied.

    Als je het filter uit de (plastic) verpakking haalt en het voelt echt nat aan, dan zit er gewoon teveel olie op. Waar mogelijk verwijder je voorzichtig de overtollige olie en laat het door de lucht drogen.
     
  9. Sinds enige tijd zijn de filters van Pipercross niet meer geolied.
    En ik kan het weten. ;)
     
  10. Toch is de Pipercross dirt retention additive een soort van olie.

    Zij hebben een zelfde soort cleaning kit zoals K&N die heeft.

    Pipercross Cleaning Instructions

    The cleaning of a Pipercross air filter should be carried out as below. Failure to do this could result in damage to the air filter or even the vehicle.

    1. Remove excess dirt by gently brushing the filter.
    2. Apply cleaning additive (C9003 or C9000) liberally. Massage in with soft brush. Allow to soak for around 5 minutes.
    3. Flush the filter out with warm water from the clean side of the foam to the dirty side.
    4. Allow the filter to dry naturally (do not apply any heat to the filter!!)
    5. Lightly apply dirt retention additive (C9007 or C9001) on the dirty (black) side of the foam.
    Steps 2-4 may need to be repeated until the filter is clean. Do not over oil the foam as this will cause a lack of performance.
    Pipercross Air Filters


    http://www.pipercross.net/fastroad/products_accessories.asp
     
  11. Het is erg belangrijk dat er zo weinig mogelijk olie op/aan het filter zit ook al haal je deze net uit de verpakking. Mocht er zoveel olie opzitten dat je er vette vingers van krijgt dat moet je het filter gewoon eerst afspoelen en laten drogen.

    Op de ST na, daar heeft één keer een te vet filter ingezeten, heb ik nog nooit problemen gehad met een K&N filter. Ook de huidige Focus heb ik voorzien van een K&N filter en daar rijd ik nu toch al weer zo'n 25K probleemloos mee rond ;)

    Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van het Pipercross filter en de kans is ook erg groot dat ik overga.
     
  12. Of die retention additive er ook al op zit als ie nieuw is, weet ik niet.
    In ieder geval was ie zo droog als wat.
    Als ik 'm over een paar jaar ga schoonmaken gebruik ik alleen water, moet voldoende zijn.
     
  13. Is Pipercross beter dan K&N dan? Zo ja, wat zijn de verschillen? En wat is het gevaar van te veel/weinig olie op de filter?

    Ik denk dat ik in mijn vakantie maar eens een filter (K&N of Pipercross, hangt er vanaf welke volgens jullie het beste is) ga aanschaffen.
     
  14. Teveel olie kan op je luchtmassameter vallen en dat beschadigen.

    Green en K&N gebruiken katoen en Pipercross een soort schuim.
     
  15. Kwa prestaties zal er niet veel in zitten, alleen het onderhoud van een Pipercross is gemakkelijker (vind ik persoonlijk erg belangrijk ;) ).
    Merk bij mijn :st: dat ie wat makkelijker in de toeren klimt (of mijn oude filter was tamelijk vervuild ;) ). Kwa geluid eigenlijk wat meer op de achtergrond maar wel weer met een wat agressievere ondertoon.
     
  16. Nog even een vraag over de luchtfilter. Als ik mijn huidige luchtfilter vervang, krijg ik dan later geen problemen met garantie geneuzel met de dealer? Aangezien ik nog 2 jaar garantie resterend heb namelijk.
     
  17. Nee, dit heeft geen gevolgen voor je garantie. :ford: weet van K&N.
     
  18. Ja dat heeft gevolgen voor je garantie. Van ford mag er niets gewijzigd worden. Stel je lmm gaat kapot door de k en n dan heb je gewoon pech.
     
  19. Alles wat je wijzigt aan je auto zonder directe goedkeuring van Ford kan gevolgen hebben voor de garantie.
    Bangmakerij hebben alleen niets aan, dus gewoon doen ;)
     
  20. En wat vinden jullie van Simota filters? Niet geolied als ik het goed heb.
     

Deel Deze Pagina