1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

K&N inlegfilter geplaatst - mijn ervaring.

Discussie in 'Performance' gestart door KillDivision, 13 apr 2011.

  1. hier ben ik ook wel benieuwd naar, en hoe zit het met de prijs? wat kost een open luchtfilter t.o. 1 van ford (die toch iedere zoveel duizend km vervangen moet worden)
    en hoe hou je die open luchtfilter dan schoon? gewoon schoonblazen met een luchtpistool?
     
  2. dank je Irwan, voor de link om te zien hoe je het moet schoonhouden :thumbs:
    na iedere 50,000 mijl pas schoonmaken? da's wel lekker :dance:
     
  3. Het hangt af van de omgeving waar je rijdt. Als het heel erg stoffig is, dan heb je vanzelfsprekend meer onderhoud.

    Bij een open luchtfilter zie je het snel genoeg :mrgreen:
     
  4. heb zelf een 1,6 Tdci. Had op het forum gelezen om een K&N te plaatsen om het dipje wat weg te halen bij vertrek uit stilstand. Werd reeds een betere ervaring. Ook heb ik een Zip-tuning laten uitvoeren en heb ik 117 KrukasPktjes nu ipv 90. Wat de volgende stap gaat worden is een Cyclone te plaatsen, in Nederland beter gekend dan België. Kleine kost, groot resultaat naar het schijnt. Mss mensen die er ervaring mee hebben???
     
  5. @ducati748 als je de zoekfunctie gebruikt zal je zien dat er al heen wat is geschreven over de Cyclone op dit forum. Maar om een lang verhaal kort te houden: Cyclone werkt niet.
     
  6. ik had in de corsa een cycloon zitten met metalen body scheelt zeker wel wat in het oppikken vooral, had alleen wel in combi met de tuning van de auto last van pingelen als ik bij de goedkope tank tankte maar das per auto natuurlijk verschillend.

    het geluid wordt er wel beter op met de metale body.
     
  7. #28 Hans12, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2011
    ahaa mooi dat je er zelf tevreden mee bent.

    misschien moet ik dat ook eens een xtje vervangen, kan geen kwaad!
     
  8. Ik kan maar één ding zeggen en ja ook ik maak gebruik van K&N filtersystemen altijd gedaan in al mijn auto's, echter verwacht niet dat je na het plaatsen van een dergelijk filter bij het wegrijden of tijdens een inhaal manoeuvre een duw in de rug krijgt. Als dat het doel is dan zal er heel wat meer aan de auto(motor) veranderd moeten worden ;)
     
  9. Ik heb gisteren m'n Simota airbox uit de Fiesta gehaald.
    Qua acceleratie en oppakken is het verschil minimaal, maar het geluid is wel een wereld van verschil zeg. Voorheen een mooie brom bij accelereren, klinkt nu een stuk braver... ;)
     
  10. Past zeker niet in de :focus3: of wel?
     
  11. Verwacht het niet. Hoef ook geen sportief geluid in de burger bak hoor... ;)
     
  12. Tuurlijk wel :mrgreen:
     
  13. Ha, wij hebben het net andersom gedaan, een week voor de verkoop de K&N
    eruit, dan merk je het verschil meer als dat je hem er voor het eerst erin doet.
    Wat er terug kwam:
    -uit stilstand moeilijker oppakken
    -bij doortrekken de snelweg op, beduidend meer tijd nodig en een dip erin
    -respons op het gaspedaal trager
    -vanaf 120 km/h krachtlozer, trekt wel door, maar minder fel

    Dit was dus op een Fo I Fa II 1.6i wagon op standaard velg/banden,
    raar maar waar:mrgreen:

    Nu nog even een aparte bestellen voor de 2.0i, is een ronde filter:nocheer:
     
  14. Bij Carfantasy hebben ze alleen een 57i set (open filter) of een Green filter... Is deze laatste vergelijkbaar met een K&N? Er wordt niet gesproken over olie op/in het filter. Prijs ligt rond de 55 euro.

    Volgens mij is het een slap aftreksel van een K&N..

    Robert
     
  15. Green vervangingsfilters zijn net zo goed als die van K&N. De prijs kan bepalen welke je kiest.

    Zowel Green als K&N zijn makkelijk te reinigen en te oliën (beide merken leveren onderhoudsets). En ook bij het oliën geldt overdaad schaadt.

    Ongeveer om de 6 maanden maak ik het luchtfilterhuis open en verwijder ik het losse vuil van mijn K&N filter.
     

Deel Deze Pagina