1.6i 16V 100pk K&N inlegfilter geluid?

Discussion in 'Performance' started by RMB, Feb 26, 2014.

  1. Ik denk er over om een K&N inlegfilter te gaan kopen. Alleen ben ik benieuwd hoe zeer het geluid anders zal zijn. Dit is overigens niet de reden voor de aankoop. Wat ik dus zeker niet wil is dat het een "Sjonnie" geluid oplevert. Het hoeft van mij dus niet veel anders dan nu. Hoe zijn jullie ervaringen?
     
  2. mijn ervaring is dat het weinig verschil geeft maar ik heb een diesel.
    hij schijnt wat beter op te pakken maar daar had ik niet echt last van omdat ik al chiptuning op de focus heb.
     
  3. Een inlegfilter levert niet meer geluid op. Dus die kun je rustig nemen.
     
  4. Je zal een héél klein beetje extra sound geen, maar dat is minimaal hé.

    De panneelfilter hoor je qua (zeer kleine) soundwinst enkel in de wagen
     
  5. Dat klopt.
    En dat klopt ook.

    Let er wel dat het filter bij het uitpakken droog aanvoelt. Is dat niet zo, dan of laten uitdampen of met de K&N onderhoudset reinigen en opnieuw oliën (zalm roze gekleurd is goed).
     
  6. Hoe kom jij aan extra geluid dan met een inleg filter?
     
  7. een grovere aanzuiggeluid door het makkelijker kunnen aanzuigen/minder weerstand
     
  8. Door het luchtfilter huis niet te sluiten.....:schater:

    hier ook een k&n maar merk er niet heel veel van..... mischien ademt ie beter maar ook zijn de meningen verdeeld.
     
  9. Inderdaad.
    Dat is het "extra" geluid waar ik het over heb.

    Ik heb een paneelfilter gehad op mijn bmw 318i en type R.

    Nadien heb ik deze weggedaan voor zen open luchtfilter omdat ik de geluidswinst zo minimaal vond.

    Bij een turbo wagen zal je misschien ook ietsje meer "pfffiiet" horen ^^
     
  10. #10 RMB, Feb 26, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 26, 2014

    Waar merk je niet veel van?
     
  11. Om je een correct beeld te geven van een Johny sound...

    Dat bekom je enkel met een andere uitlaat .

    Eventueel in combinatie met open luchtfilter.

    Steek je enkel de open luchtfilter.
    Dan ga je stationair niets van extra storende sound hebben naar de buren toe ;)

    Rijd je volgas dan ga je zélf extra genieten van de sound.
    Want de geluidswinst is vooral in de wagen!

    Wil je 2pk's winst dan zal je die naargelang de wagen misschien sneller hebben met een paneelfilter.
    Want dit zit in een gesloten luchtfilterhuis.
    Dus minder snel warme lucht

    (Koude lucht = meer vermogen)
     
  12. Het "vermogen" wat het filter zal leveren zal minimaal zijn.
    Enige voordeel kan zijn dat de wagen wat vloeiender doortrekt.
     
  13. Bedankt voor de reacties!

    Dat de opbrengst minimaal is had ik inderdaad al begrepen. Alleen was het mij nog niet duidelijk hoe en wat qua geluid. Nu is me alles duidelijk en ga er daarom dan morgen eentje halen.
     
  14. Laat je reactie weten!

    Zowel qua sound en "vermogen"

    Ben benieuwd .
     
  15. Ga ik doen!
     
  16. je bedoelt een sjonnie sound ;)
    en anders is het nog altijd Johnny :dance:
     
  17. Verbruikt je wagen hierdoor meer of minder met de K&N filter ?
    Ikzelf heb een 1,6 TDCI motor.
     
  18. Het verbruik blijft hetzelfde en soms iets minder bij dezelfde rijstijl.
     
  19. Focus wagon 2009 1.6 16v Ik heb zelf ook een K&N filter met een filterhuis met een rubbere dop die je erop en af kan doen maar ikzelf heb de dop erop zitten,het geluid is net of je een lekke uitlaat heb.iedereen kijkt je aan of je een schompebak hebt maar om eerlijk te zijn had ik van het geluid meer verwacht. Mijn vorig filter lag in een Punto 16v dat geluid was hemels,een rauw subaru geluid bijdeze een een storend kapotte uitlaat geluid en qua vermogen nee misschien 2 pk daarvoor moet je het niet doen maar zonde van het geluid.

    Kevin
     
  20. Vervelend dat je er geen geen goede ervaring mee hebt. Het geluid bij mij is nauwelijks anders dan met het gewone papieren filter. Anders had ik hem er gelijk weer uitgehaald.
     

Share This Page