heb een vervangings filter gemonteerd. zoals je ziet geen matje meer bij de nieuwe focus. verbeteringen? -pakt iets beter op bij late toeren (rond 1000) iets meer trekkracht tussen 2000 en 3000 rpm. verbruik was bij mij 6,5 op de 100km tot nu toe (200km gereden) 6,2 op de 100km verwacht niet veel van het vermogen. ik merk het verschil omdat ik iedere dag rond de 200 km rijd
Voor de gene die van het bekende aanzuig geluid houden: be bovenkant van het filter diens als (ronde) afsluiting van de zijkant van het filterbox. als je een open filter met de diameter van de aansluiting van je luchtslang er op zou zetten. dan blijft de zijkant van je filterbox open als je de filterbox sluit. resultaat: je filter zit in je filterbox beschermt tegen vuil. je aanzuigbuis geeft dan nog verse lucht van de voorkant. en overige lucht kan ie aanzuigen aan de rechterkan van je filterbox wat dan open is. Voordeel: geen directe hitte van het blok en geen vuil.
ff een klijne opdate, nu meer dan 1000 km met de k&n verv. filter. mn gemiddeld verbruik blijft steken op 6,3 ipv 6,5. een nihil verschil natuurlijk. mischien dat mensen die niet in de randstad wonen betere resultaten halen. voornamelijk met snelweg merk ja dat ie iets zuiniger is. K&N claimt 5% zuiniger. Volgens mij is dat onzin. chiptunen is practischer. wat vermogen betreft. na een week rijden, bevalt goed maar inderdaat geen enorme verschillen zoals verwacht. mischien na de zomer langs de tuner? :wink:
Heb het nooit zelf gemeten, maar wil best geloven dat je met een K&N filter wat zuiniger rijd dan met een gewoon filter.