Tjeemig de pemig, je gaat ook als een speer hé, en dan maar afwachten totdat je Cougar naar Gert Jan mag.
ja eigenlijk best wel, heb nu de ruimte om alles los te schroeven he ( motor eruit ) dus gaat lekker vlot ben vanaf half 8 tot 9 uur bezig geweest vanavond, dus maar andderhalf uur had et ook niet verwacht dat et zo snel zou gaan kan ik straks beginnen met deachterwielophanging die netjes maken en kan die alvast weer onder de auto ( schat ik op een week werk ) rubbers etc ook direct vervangen en dan het voorste subframe is ook een week werk denk ikk, maarja. de onderdelen moeten nog besteld worden ( subframes gaan eronder voor Gert-Jan, dan kan ie de auto makkelijk verplaatsen )
Hey JP schiet al aardig op zo en alle hulp doet zo te zien ook een wonder. Ik vroeg me alleen af omdat jij in een ander topic aanbied om je velgen te laten passen of ze niet krom zijn na je uitstapje. En de kleur zelf dacht ik gelijk dat je voor RS/ST170 blauw gaat maar de tijd zal het leren haha.
Velgen zijn recht op 1tje na... maar die afwijking is zo klein dat je dit niet zult voelen. We hebben alle velgen getest en vreemd genoeg zijn die er super goed vanaf gekomen!
jammer dat die hele Cougar niet van velgen was gemaakt. Dan had je nu geen krom chassis! Mooi dat t slopen ook zo goed gaat! Hou je goed de volgorde in de gaten??
velgen zijn idd niet krom, er was laatst iemand opzoek naar rs velgen. maar die wist niet zeker of ze pasten onder een focus, dus mocht ie passen, maar ze gaan niet weg. de velgen laat ik pas herstellen als de auto weer klaar is volgorde hou ik redelijk in de gaten. maar wordt een grote uitdaging. in de vakantie ga ik alles dus sorteren. en de onderdelen opschrijven en dan in de goede volgorde plaatsen op een soort to-do lijstje. worden denk ik wel een paar a4tjes vol
ja zoiets kan ik idd mooi doen, maar dan in de vakantie. zal niet van alle onderdelen zijn dan haha roest bescherming, kan alleen maar zeggen prima! hij heeft een klein beetje roest onder het rubber van de kofferklep, maar das minimaal. ook de onderkant van de motorkap bij de slotvanger is een beetje roestig. verder het achterste subframe ook maar dat ga ik dus allemaal bijwerken zit nog te denken over de subframes wat ik daar het beste mee kan doen, poedercoaten is het duurzaamste. maar ook het duurste. kan ze ook spuiten. of in de tectiel knallen... keuzes keuzes
Misschien heeft Gert Jan nog suggesties hierover. Als je straks je Cougar weer opbouwt, dan is het bijna als met een modelauto, maar dan wel één die echt rijdt
vanavond weer lekker opgeschoten, de hele auto was kaal, de bumpers en de lampen zitten er alweer op ( kan Gert Jan goed kijken of alles nog past ook heb ik de verlagingsveren van de dempers gehaalt, dit ging er makkelijk door de veerspanners die ik gekocht had. een auto velagen is dus nu ook een eitje daarna besloten om de subframes zoals ze nu zijn er onder te zetten, en dan als de auto weer terug komt breng ik ze snel weg naar de poedercoater nu dus nog ca een weekje en dan kan de auto weer rollen en dan komt het motor feest
Ben vanavond even wezen kijken maar wat een kaaaaaaaaaal hok maar er zit wel een hoop progressie in! Gewoon even wezen kijken hoe het met JP zijn schatje gaat! Gaat helemaal goed komen!