JP Boerhof's 2e focus, fofo1 fase 1 Ghia wagon tddi: eindelijk zelf gepoetst

Discussion in 'Mijn Focus' started by jpboerhof, Nov 27, 2010.

  1. thanks Gert Jan :rock: echt blij met me stuurtje :)

    met een week als 3 kom ik snel je kant op ;)
    :thumbs:
     
  2. Tddi heeft altijd dezelfde bak gehad hoor.... :|
    De eerste modellen waren echter geen aangepaste tellerbakken voor,
    dus hebben ze die van de benzine focussen gebruikt.
    Pas in 2000 hebben de meeste diesels een eigen teller gekregen, met een lager maximum toerental. Je kan het gewoon uitwisselen, geen probleem ;)
     
  3. bakken zit wel verschil in hoor Lars ;)

    deze maakt bijna 3000 toeren bij 120.

    mijn rooie 2700 a 2750 ;) geloof ik( minder als 3k in ieder geval )

    @ uitwisselen van de tellerklok, dat doen we maar niet :schater:

    vandaag het stuurtje van de focus vervangen, bedankt voor hetafleveren Gert Jan :D

    [​IMG]

    deze is dus nu te koop :schater: wel een speciale of niet dan :mrgreen:

    [​IMG]

    ook zijn vandaag de stoelen gereinigd, daar knapten ze flink van op zeg :thumbs:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    dus, komende week het interieur maar even uitmesten :badgrin:
    en de cd-wisselaar onder de stoel monteren ;)
     
  4. oja @ krasjes, heeft ie veel idd, maar lang niet zo erg als de geschuursponsde escort........
     
  5. Dat kan bijna niet, want dat zou betekenen dat de topsnelheid van de eerste modellen een stuk lager zou liggen en de acceleratie een stuk hoger.
    Dat is niet het geval. Althans niet volgens de specs.
    Er zit wel verschil tussen de de bakken van de verschillende diesel versies onderling. De 75pk tddi zit wel rond dat toerental. Misschien hebben ze een keer de bak van jouw focus gewisseld? Voor per ongeluk een 75pk versie? :?:
     
  6. geen idee, Stef ( Pepper ) heeft toch hetzelfde? hij kon toen met zijn focus mijn rooie er ook met gemak uit trekken :schater:
     
  7. tja, de 2003 TDdi van R@ymond had ook echt een andere overbrenging/toerental dan mijn 1999 TDdi. Er zit verschil, das zeker.
     
  8. ik voel een leuk uitzoekerje aankomen :lol:

    ben wel benieuwd hoe het nu zit...

    mijn rode was op kenteken van 10-2001
    en deze op 11-2000

    zou daartussen dan een wisseling in overbrenging hebben gezete?? of alleen de 5 versnelling?

    ik heb wel het gevoel dat hij vlotter is als de oude rode in ieder geval :)
     
  9. Een kameraad van me heeft al jaren een focus tddi 90pk uit begin 1999.
    Hij kan mijn gechipte tddi prima bijhouden, terwijl die van hem niet gechipped is.
    We hebben al eens gekeken of er verschil zit in zaken als versnellingsbak enzo, maar de toerentallen lagen gelijk. Evenals de topsnelheid (ook dat hebben we getest :badgrin:;) )
    Maar toch trok hij ongechipped net zo hard op als die van mij......
    Zelfs de motorcode is gelijk; daar zijn namelijk wel 2 of 3 versies van.

    Ons idee was uiteindelijk dat de originele software uit 1999 meer power gaf dan de latere versies.

    Mijn focus heeft erg veel voordeel van dit koude weer, het lijkt alsof hij wel 10pk extra heeft gekregen. Dat zal wel met de mapping te maken hebben icm de temperatuur sensoreren ofzo.
    Die van mijn kameraad heeft dit veel minder; althans niet zo direct voelbaar.
    Bij mijn focus is het echt zo, dat als temperatuur onder de 5 graden komt, dan gaat hij ineens als een raket :lol:

    Als er echt een verschil zit tussen de bakken, dan zou je dit ergens terug moeten vinden in de specs. Of in de acceleratie getallen, de topsnelheid, of het brandstof verbruik.
    Bij mijn weten is daar nooit een aanpassing op geweest.
     
  10. strange.. Ik had echt andere toerentallen dan R@ymond. scheelde bij 140 iets van 250 toeren ofzo...
     
  11. inderdaad heel apart.
    Maar je bent vast wel met me eens, dat als dat echt zo is, de specs wat betreft topsnelheid aangepast moeten zijn?

    Wat overigens ook niet erg meehelpt, zijn mijn brede banden.... :badgrin:
    Mijn kameraad staat 's zomers op 15" en 's winters op 14".
    Dat helpt ook een boel wat betreft acceleratie :schater:
     
  12. dat is ook wat ik toen constateerde :schater:
     
  13. ik ben het zeker met je eens dat dat aangepast had moeten zijn ;)

    je brede banden helpen idd niet :lol:
     
  14. Lars vertel er dan welk bij dat Jos 1 stand kent qua rijden en dat is plankgas. Zijn auto is veel beter ingereden joh. :schater::schater:

    En vlak het verschil niet uit tussen 15" en 16 of 17". Eerder met de 15" ers liep mijn auto ook harder. Zowel qua sprint als topsnelheid.
     
  15. Ik heb nog wat gesnuffeld. Op de tis cd staan de volgende specs, zonder speciale jaartal vermelding.

    75pk tddi

    1e versnelling : 3,666
    2e versnelling : 2,047
    3e versnelling : 1,258
    4e versnelling : 0,864
    5e versnelling : 0,674
    achteruit: 3,727
    totaal: 3,560

    90pk tddi

    1e versnelling : 3,667
    2e versnelling : 2,136
    3e versnelling : 1,448
    4e versnelling : 1,028
    5e versnelling : 0,767
    achteruit: 3,727
    totaal: 3,410

    dus zeg het maar... :witte vlag:
    ik denk zelf nog steeds dat het hem puur in de software zit.
    Ford verprutst wel vaker wat in de software: lees de ST220 en RS topics maar. Bepaalde software versies zijn stukken beter dan nieuwere.

    Ja dat klopt :badgrin: maar dit was al vanaf dag 1 zo. Jos is erg goed in het inrijden, maar zo goed nou ook weer niet ;)
     
  16. Lars met een wit vlaggetje?? :lol:

    ag dan maar achteruit tegen elkaar een sprintje trekken :mrgreen:
     
  17. tja als heel Friesland er zo zeker van is dat er zo'n groot verschil in de toerentallen zit, dan zal dat wel zo zijn toch?
    De specs laten het in iedergeval niet zien.
    Maar goed; wat ik ooit eens uitgezocht heb, staat inmiddels in het topic.
     
  18. Ach hoop gelul maar hij heeft weer een Focus!!!
     
  19. en hij rijdt heerlijk! :D:D
     
  20. Mijn foto's van onze proefrit...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Share This Page