1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jasons Focus 3.1 ,125pk 2012: "Auto is verkocht"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jason101, 4 mei 2017.

  1. Misschien heb ik de discussie niet goed gelezen maar hoe moeilijk is het om de huidige kabelboom met een multimeter door te piepen en waar nodig te repareren. Is een paar avonden monniken werk maar daarna doet die het toch gewoon weer.
     
    Nop en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  2. Je hebt het echt niet getroffen zeg. Zuur dit.
     
  3. Dit moet te doen zijn ja. Misschien dat een andere garage eens zn best doet om een goede 2de hands te regelen ofzo. Is toch zonde om met een 'kabeltje' een auto af te gaan schrijven?

    Maar goed, snap je gevoel wel.. het is nu een 'klote' auto. Maar dit moet met behulp van mede forumleden toch wel te fixen zijn?
     
  4. Onder de motorkap heeft een UK Focus exact dezelfde indeling als een EU Focus. De zekeringkast waar de motorkabelboom vandaan loopt zit dus op exact dezelfde positie.

    De motorkabelboom met onderdeelnummer CV6T-12A690-UAF is dus zowel van toepassing op de EU market Als de UK market.

    Als er al verschil in kabelbomen was geweest had het onderdeelnummer ook niet gelijk geweest.

    Gezien er geen label met onderdeelnummer aan de geleverde 2dehands kabelboom zit is het onmogelijk om te bepalen of de geleverde kabelboom inderdaad voor een Focus is. Gezien er lengte verschil in zit zou het me totaal niet verbazen als deze bijvoorbeeld voor een Fiesta, Ecosport of B-Max zou kunnen zijn.


    In dit geval zou ik beide kabelbomen naar een specialist brengen en vragen om advies. Bijvoorbeeld HIER (ik heb geen ervaring met deze partij), en deze zit ook niet ver bij je vandaan. Ik verwacht dat de oude motorkabelboom prima te herstellen is. Eventueel door delen te gebruiken van je 2dehands aangekochte kabelboom en delen te vernieuwen.


    Mijns inziens is slopen en de auto los in onderdelen verkopen ook niet bepaald rendabel. Ga je er behoorlijk wat tijd in steken en is de opbrengt uiteindelijk teleurstellend. Veel onderdelen moet je geduld mee hebben of raak je helemaal niet kwijt en beland het uiteindelijk bij het schroot.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. In beide gevallen klopt het wat de verkoper zegt.
    Er zitten wel wat sensoren in het inlaat traject, maar de wastegate is vacuüm gestuurd.
     
  6. ben wel benieuwd wat mebu je nu biedt voor het "wrak" want zo beoordelen ze hem nu waarschijnlijk?

    Misschien even informeren of henry er interesse in heeft aangezien ie vaak focussen koopt ;)
     
  7. Niet alleen de distributieriem. Ook nog nieuwe koppeling, vliegwiel, achterremblokken + schijven en natuurlijk de turbo. De turbo gaat er zeker uit. De koppeling + vliegwiel misschien als ik weet hoe ik erzelf bij kan.
     
  8. Dat klopt helemaal Jeroen. Het rijd niet.
    Vanmiddag heb ik al de accu, krik en reservewiel meegenomen. Donderdag ga ik verder.
     
  9. Persoonlijk denk ik dat je hier geen goed aan doet.
    Zoek iemand die van 2 kabelbomen 1 kan maken zodat de auto weer rijdend is.
    Dan brengt hij meer op dan hem in losse onderdelen verkopen.
     
  10. #1191 jason101, 19 jun 2023
    Laatst bewerkt: 19 jun 2023
    Die optie had ik als laatste redmiddel geopperd. Punt is dat de olie zich tot in het koperdraad heeft genesteld en je niet weet tot hoever en waar de olie zich heeft verzameld. Dat zou dus betekenen dat de hele boom gestript moet worden wil je daar achter komen.
    De keus, hoe zwaar ook is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Dat ik de auto nu al 8 weken kwijt ben en niet weet hoelang het nog gaat duren en ik nu afhankelijk ben van collega's en geen eigen vervoer heb valt me zwaarder. Heb ook nog aan schorsing lopen denken maar de verzekering loopt wel gewoon door.
     
  11. Deze had ik ook al gevonden maar hiermee kunnen ze mij niet helpen. Ze doen alleen auto's ouder dan 25 jaar.
     

  12. Allemaal leuk douwe maar hou in je achterhoofd dat het allemaal standaard spul is, tuurlijk kan je het proberen te verkopen maar vaak moet het dan of veel goedkoper anders halen ze het liever gewoon in een "winkel" het niet reguliere spul dat verkoopt vaak net een stuk makkelijker bv : rs turbo of een big brake kit etc etc

    je bent als snel lang bezig als je niet super ervaren bent en zonder brug is ook ruk dus moet je evt huur van een brug er ook weer afhalen. denk dat je beter of een adres kan zoeken die een kabelboom kan maken voor je of de "makkelijke" onderdelen verwijderen die je ook daadwerkelijk makkelijk kan verkopen voor een redelijke prijs. Denk dan aan bv :

    Stoelen + deurkaarten
    Stuur, handrem, pook
    antenne met gps?
    velgen, evt heb ik nog wel een setje stalen velgen die je voor een kratje bier mag ophalen.
    tellerbak

    denk dat je blij moet zijn met slopen dat je je gemaakte kosten er iig uit kan halen..
     
  13. De Fiesta is ook geleverd zonder turbo! Ik dacht de 68 pk 3 cilinder.
     
  14. Wat is dit naar zeg. Het blijft jouw eigen beslissing. Maar ik zou in een keer afscheid nemen van de auto. De onderdelen die je los wilt verkopen. Dekken denk ik net de gemaakte kosten. Als je het al red. En je bent ze ook niet binnen een paar dagen kwijt. Liggen ze nog lang in de berging. En uit eindelijk doe je ze toch weg. Rest mij om Douwe succes te wensen met de afhandeling hier van!
     
  15. De dagwaarde van mijn Focus met de huidige kilometerstand (180k) is rond €3000 en €3500. Een kabelboomreparatie kost al gauw tussen de €500 en €600. Plus arbeidsloon om weer opnieuw te installeren. Hoeveel schiet ik hiermee op als ik de stress die ik erbij komt erbij rekent.
     
  16. Deze heeft het onderdeelnummer wat @JW aangeeft.
     
  17. Als je op de helft komt van die 3000 euro ben je er al denk ik met alles uit elkaar halen.
    Verlies je meer op dan dat een nieuwe kabelboom je kost.

    Schorsen kan ook en dan uit de verzekering.
     

Deel Deze Pagina