1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Jarno's Ford Focus mk3 1.6 ecoboost

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Jarno46, 6 jun 2022.

  1. #1 Jarno46, 6 jun 2022
    Laatst bewerkt: 29 jan 2023
    Hoi,

    Ik lees al een tijdje mee en zou mij graag even voorstellen. Ik ben Jarno, woonachtig in Oldenzaal.
    Ik heb mijn Toyota Corolla uit 2004 na 4,5 jaar trouwe dienst ingeruild voor wat meer comfort aangezien ik veel snelwegkilometers maak. Eerst nog even testgereden met een 1.0 ecoboost, maar na een rondje in de 1.6 ecoboost wist ik al snel dat dat hem zou moeten worden.

    Van Corolla naar Focus:
    [​IMG]

    Het is een Focus Titanium uit 2014 welke ruim in de opties zit met o.a. cruise control, climate controle, een elektronisch wegklapbare trekhaak en automatisch fileparkeren(werkt wel grappig).

    De trekhaak kan niet missen voor mijn andere hobby, mijn Triumph Speed Triple 1050:
    [​IMG]

    Reeds gedaan aan de auto:
    - 150 pk --> 182 pk met dank aan Dutchguy;
    - Pipercross filter gemonteerd;
    - 17 inch wielen vervangen voor een setje 18 inch (Ford Focus ST Line 182 limited edition).

    Pipercross. Leuke toevoeging, je hoort met de ramen open iets aanzuiggeluid. Qua performance is het verwaarloosbaar.
    [​IMG]

    Met de 17 inch set
    [​IMG]
    Met de 18 inch set, toch een hele verbetering? (235/40/18 Michelin Primacy 4)
    [​IMG]

    Nog te doen:
    - Auto voelt wat zacht aan de achterzijde. Dus wellicht die schokbrekers eens vervangen. Wellicht goed om ook direct de veren mee te pakken?
    Bij mijn Corolla had ik Eibach veren, dat overweeg ik eventueel ook wel weer bij deze auto, maar vind origineel ook niet verkeerd.


    Groet, Jarno
     
    WauW*TeR en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  2. :welcome: Jarno

    Mooie velgen!
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  3. Nette Focus, en met 1.6EB toch echt wel een fijne auto! 18 inch staat goed, maar mij persoonlijk te groot. Ik blijf die 17" toch wel erg mooi vinden, ga je een PB sturen.
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  4. Let wel, je hebt het deksel eraf voor het filter. Er wordt wel aangeraden die er wel op te houden, aangezien het filter los eroverheen geschoven zit.

    Ik zou meteen Eibach eronder gooien eerlijk gezegd. En als alles toch los is, meteen schokbrekers, toplagers vervangen.
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  5. Gave wagen! Veel veilige en rappe kilometers gewenst.
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  6. #6 trucker0werner, 7 jun 2022
    Laatst bewerkt: 7 jun 2022
    Als je de wagenhoogte goed vindt, alleen nieuwe demper achter onder doen. Scheelde bij mij toen veel.
    Had voor ook dempers vervangen dit ivm gebroken veer. Maar eerlijk merkte 0 verschil.
    Had toen wel alles vervangen, complete veerpoot was nieuw
    Als je hem lager wil dan idd eibach setje eronder monteren
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  7. :welcome: Jarno.
    de 18" staan goed hoor :rock:
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  8. Mooie auto Jarno!
    Ik heb eventueel nog een :rs: luchtfilterdeksel (imitatie) liggen. Kan voor een klein prijsje overgenomen worden.
    Zal zo even een foto zoeken.
    EDIT: foto toegevoegd:
    [​IMG]
     
  9. Hoi, dit was alleen voor de foto. Dekseltje zit er netjes op hoor :) Eibach denk ik nog even over maar thnx voor je reactie.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  10. Dankje, die houd ik liever origineel :)
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  11. Welkom, mooi setje op 6 wielen!
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  12. :welcome:Jarno. Mooie :focus3:
     
    Jarno46 vindt dit leuk.
  13. Rs filter huis is eigenlijk ook helemaal orgineel is niks aftermarket van. Heb de mijne nog liggen maar gebruik het niet meer, ivm kwam uit me mk3
     
  14. #14 Jarno46, 29 jan 2023
    Laatst bewerkt: 29 jan 2023
    Wat is het voordeel van het deksel? Ik lees ook dat er juist warmere lucht wordt aangezogen waardoor het nadelig werkt. Meer aanzuiggeluid vind ik stiekem toch wel interessant.
     
  15. nee hoor.
    het deksel is gedeeltelijk open waar een rubber 'omheen' ligt.
    als de motorkap dicht doet dan sluit het rubber de 'warme' lucht af.
    dat niet nadelig is voor het aanzuiggeluid.
     

Deel Deze Pagina