1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

JAFN besmet met ST virus

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door JAFN, 13 aug 2014.

  1. #21 JAFN, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2014
    Oke, de overstap naar een Focus ST is nog slimmer dan ik dacht haha
     
  2. Hé JAFN,

    Herkenbaar verhaal.
    Ik heb zelf ook jaren VAG gereden, Seat Leon Sport 1.8 20vt (2001) en later een FR 1.8 20vt (2005).
    Ivm. met oa. de problemen met de toen nieuwere VAG t(f)si motoren naar een ander merk uitgekeken.
    Ook meteen verkocht toen ik real live een Ford Focus 2.5 20v turbo ST hoorde en zag rijden, zo één moest het worden (wat een geluid zeg).
    Indien mogelijk neem de tijd bij je zoektocht, ik weet het dat valt niet altijd mee.
    Misschien nog even wat extra euro,s bij elkaar schrapen en voor de mk 2 fase 2 gaan, zien er net wat strakker/moderner uit en zijn er zeker qua dashboard een stuk op vooruit gegaan.
    Het is even wat anders dan het het zoeken naar een Golf GTI of een een Leon FR, de Focus ST 2.5 (zeker de fase 2) is een stuk zeldzamer/exclusiever maar daar zal zelf ook wel achter zijn inmiddels.
    Ik heb zelf lang gezocht naar een ST zoals ik hem graag wilde, maar daardoor ook wat extra geld apart kunnen leggen mede dankzij mijn nog prima rijdende/probleemloze Leon FR .
    Na een aantal auto,s bekeken te hebben en er een paar net voor m,n neus weg gekocht zien worden, had ik de moed bijna al opgegeven.
    Toen (na een jaar zoeken) stond ie daar in ene, bij een Ford dealer slechts een half uurtje rijden bij mij vandaan.
    Een blauwe (was mijn voorkeur) Focus 2 fase 2 ST uit 2008 alle opties die ik graag wilde met slechts 24000 km op de klok, keurig dealer onderhouden en 2 jaar garantie.
    Tsja wat wil dan nog meer.....

    Achteraf gezien blij dat ik hier voor wat kansen had laten lopen/gemist had.
    Toch nog enkele (kleine) mankementen met de auto gehad die zijn keurig en zonder gezeur onder garantie verholpen door de dealer.
    Maar het is nog steeds, na dik een jaar nog dagelijks genieten van de ST hoor, zeker aan te raden.

    Veel geluk met je zoektocht, alleen dat kan al genieten zijn. :thumbup:
     
  3. Bedankt 20vt3.
    Ik heb me ook voorgenomen het op mijn gemak te bekijken en te wachten tot ik heb wat ik graag wil.
    De Golf werkt nog prima alleen moet ik de bak maar in manueel stand zetten om het vreemde schakelgedrag te compenseren :-)
     
  4. Kun je de DSG niet bij JD om laten programmeren? Ik hoor daar meer dan goede berichten over.
     
  5. Ja dat kan inderdaad. Niks anders dan lof over JD hoor maar wil de auto zo origineel mogelijk houden. Als ik hem zou inruilen kan het zijn dat ik het allemaal terug moet zetten.
     
  6. Wie koopt er nu een :st: ? :lol:

    Goede keuze man en ga je geen spijt van krijgen! Waarom een mk 2 en gen mk3? Alleen vanwege de motor?

    Succes met je speurtocht!
    Groet Flip
     
  7. #27 Iodokus, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2014
    :welcome: José.

    Tja wat kan ik zeggen een ST :shrug:


    :schater: Geintje na een Ecoboost 1.6 uitstapje ben ook ik weer terug bij de ST het is een soort ongeneselijke ziekte vrees ik :mrgreen:

    Op de Ford A1 site staan nog wel eens wat ST's te koop misschien staat er wat tussen voor je.
     
  8. [MENTION=15046]stflip[/MENTION]: Ja kan niks anders zeggen dan het die motor is hahaha.
    [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION]: Ik zoek een 5-deurs en die in De Bilt is iets te kaal helaas. Maar wel netjes onderhouden
     
  9. Welkom,en een st is beter dan een golf;-).
    Succes hier
     
  10. De stuurwiel bediening is gewoon werkend te krijgen ook met een pioneer dmv een kastje die het signiaal omzet kost rond de 60,-
     
  11. Oke, bedankt Blauwitje, weten we dat ook weer.
     
  12. Bij mij (RS mk2) werkt de Pioneer radio meteen probleemloos met het pookje op het stuur. Zonder extra module.
     
  13. hey welkom [MENTION=15110]JAFN[/MENTION] zelf heb ik een golf 5 r32 blauw (DSG) gehad echt fijn hoor zo'n automaat met dubbele koppeling :D
    heb nu een ford RS was wel wennen met schakelen even maar nu we laan gewend en dikke schik met de RS.
    succes met je zoektocht , zal het internet ook even voor je in de gaten houden naar een evt ST :thumbs:
     
  14. Bedankt rsowner (ov)!! Waarom heb je de R32 weggedaan voor de RS of is dit een domme vraag :-)
     
  15. Stuurbediening kun je met de meeste radio's blijven gebruiken. Het genoemde kastje kun je vaak vinden door te zoeken naar een interface kabel. Check wel de of de betreffende radio zo een nodig heeft en de beschikbaarheid ervan voordat je een radio koopt ;)

    Verder denk ik dat je een hoop plezier kan beleven wanneer je zoektocht afgerond is.
     
  16.  
  17. Het geluid van de mk2 is idd :cheer: maar als ik het budget gehad had was er toch een mk3 gekomen. Minder motorvolume maar wel meer kracht. En voor mij specifiek van belang omdat het een daily drive is, zuiniger. Niet dat ik ontevreden ben met mijn mk2 :mrgreen:
    wordt dit een hobby auto voor jou Jafn of een daily?
     
  18. Ik heb andere verhalen over JD gehoord ;-)
     
  19. #39 little viper, 25 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2014
    Hallo,

    Ik heb indertijd een GTI 5 willen kopen in de plaats van mijn Type R (fn2)...

    Dit was een standaard 200pk.

    Ik was daar heel hard in ontgoocheld :/
    Ik heb hem dus niet gekocht en voor de ST gegaan :)

    Ik vond die té "grand tourismo".
    De auto was eigenlijk té goed ^_^

    Alles was goed , schakelen, reed vlot, mooie afwerking, stille wagen, wel mooie brom op de achtergrond..
    Té comfortabel...
    Reed heel vlot, ging wel snel, maar je voelt er niets van !
    Geen "snelheidssensatie".
    Sturing is té zacht, weinig communicatie én niet direct genoeg!

    Liever een snelle golf TDI dan... (al ben ik geen dieselrijder)

    GTI = super goede wagen!
    Maar niet echt sportief... (Genoeg)

    De ST daarentegen:
    Direct stuur én communicatief , wagen is speelser...
    Omdat je alles "voelt" als chauffeur zal je hem al eens in de bochten durven leggen en smijten ;)

    Je snapt ons wel eenmaal je hem hebt ^_^

    Je zal er dus heel blij mee zijn .

    Wat wel 1 van de minpunten van de ST tov de GTI 5 is:
    De GTI heeft 0 % torque steer.
    De ST heeft dat wel, toch als je hem opkietelt boven de 400nm :)

    Kwestie van gas te doseren ;)

    Ik heb al met gti5 met 280pk gereden zondere torque steer
    Have Fun !
     
  20. #40 JAFN, 25 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2014
    [MENTION=14238]SysICoder[/MENTION]:
    Het wordt een daily, lekker elke dag van genieten!
    [MENTION=713]Stephan296[/MENTION]
    Oh oke, hoor je niet vaak. Ik denk dat iedereen wel zijn mindere momenten heeft. Persoonlijk ben ik altijd prima geholpen
    [MENTION=9261]little viper[/MENTION]
    Mijn Golf is een Edition 240. Deze heeft een 247 PK en 370 NM en ik kan inderdaad bevestigen geen torque steer. Het enige is dat die DSG bak me niet meer bevalt en weinig emotie i.v.m. een 2.5 bijvoorbeeld :-).
    Het gaat me dus niet meer om veel vermogen al zeg ik niet dat tegen de tijd er Bluefin of Dreamscience in zal komen. Maak me dan wel nog een beetje druk om de koppeling en Intercooler (i.v.m met de grootte) maar dat is voor later.
    Eerst er maar een vinden :-)


    Overigens zie ik bij de Fase 2 uitvoering dat er een verschil zit in de de MFD tussen de klokken. De een is kleiner dan de anders is dit vanaf een bepaald bouwjaar?

    Als ze deze nu in Nederland hadden en in de de juiste kleur dan komen we ergens hahaha
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=254513881&asrc=st|as
     

Deel Deze Pagina